AirFunk - amatörfilm

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Copterdude
    • maj 2012
    • 1269

Snyggt filmat och häftigt ställe !

Kommentar

• Stiffe
      • jan 2012
      • 991

Mycket vacker film , är ju svag för vackra storslagna vyer så tummen upp 9 av 10 stiffepoints
      Bor i Malmö
      Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• Luft
        • aug 2013
        • 240

Copterdude: Det var flera ställen. Minst sagt spännande att flyga högt och långt ut över vatten.
        Stiffe: Jag bugar och tackar.

Det var läskigt att flyga över spegelblankt vatten med bara några öar rakt fram. Dom rör inte mycket på sig när dom är någon kilometer bort, så referenspunkter som indikerar att man flyger fort finns inte alls. Jag trodde att jag stod still men OSD visade på 45 km/h.

Lite klättring var också inblandat (jag gillar strapats-flygningar) och då var jag glad att jag hade en liten pil som pekade tillbaks rakt in i en trädklädd bergstopp där jag befann mig.

En annan erfarenhet var att ta en TBS Discovery Pro (i en TBS case) på flyget med batteri m.m. Det funkade fint. Med alla papper i ordning så var det inga problem. Jag blev kollad ordentligt varje gång. Ja jag slapp plasthandske .
        Men det kan vara värt att läsa på om vad och hur man transporterar sina saker.

Nästa FPV resa är under planering. Nu skall jag bara hitta ett bra sätt att strappa TBS'en på ryggen så att jag kan ta mig fram till omöjliga platser.

Kommentar

• Luft
          • aug 2013
          • 240

Disaster-film.
          I morse vaknade jag med ett ryck och kom på att jag måste filma detta innan det tas bort. Och så blev det.
          Stället har varit obebott ett bra tag och ingen blev skadad när blixten slog ner.

Länk: http://vimeo.com/105500026

Kommentar

• Stiffe
            • jan 2012
            • 991

Fin film , Klagshamn va? för en del år sen låg här en bilverkstad i det huset och han som ägde den var Tysk , brukade träffa han ibland när jag rastade hunden på fälten mot havet , han hade en rottweiler vill jag minnas
            Bor i Malmö
            Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• Luft
              • aug 2013
              • 240

Japp! Helt rätt. det brann upp nu i ovädret när det blev översvämning i halva Malmö. Jag hittade lite ödegårdar i närheten med. Massor med cool fotomiljö. Jag FPV'ade där med (film kommer sen), men jag tror att det skulle bli mycket intressantare med en riktigt bra kamera och ett par kilo fantasi.

Kommentar

• Luft
                • aug 2013
                • 240

Demolition Site
                Länk: http://vimeo.com/107333048

Filmat med QAV400 och TBS Disco Pro...

Kommentar

• Stiffe
                  • jan 2012
                  • 991

Wow verkligen snyggt fluget / klippt i häftig miljö , perfekt musik också , I like high ranking
                  Bor i Malmö

Kommentar

• Luft
                    • aug 2013
                    • 240

På väg till jobbet i morse.
                    QAV400 i bagageluckan och dimma. Då är det bara att stanna och hissa upp flygjärnet.
                    Klicka på bilden för större version

Namn: Dimma.jpg
Visningar: 1
Storlek: 35,2 KB
ID: 503077
                    Klicka på bilden för större version

Namn: TaBort.jpg
Visningar: 1
Storlek: 39,7 KB
ID: 503078

Kommentar

• Ålänning
                      • maj 2007
                      • 6806

Den översta med solen... woah!!! :-o Gopro 3 BE?
                      www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Stiffe
                        • jan 2012
                        • 991

Snygga bilder
                        Bor i Malmö

Kommentar

• Copterdude
                          • maj 2012
                          • 1269

Håller med, gillar den första bäst med solen och dimman

Kommentar

• Edenberga
                            • okt 2012
                            • 41

Snyggt! Var lite magiskt när man rullade in i Landskrona i går morse, och tänkte just att man skulle haft flygetyget med sig [emoji1]

Kommentar

• simonarvestrand
                              • jan 2012
                              • 3850

Riktigt fina bilder.

Men idag är det inget vidare väder i skåne började väl regna ungefär när jag passerade skåne skylten på e4an sen har det ju regnat eller duggat hela dagen.
                              ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
                              |FPV STUFF|
                              |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
                              |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
                              | DJI Inspire 1 |
                              |TERMIK OCH HANG |
                              |
                              Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
                              |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• Luft
                                • aug 2013
                                • 240

Jag försöker att intala mig själv att det inte finns dåligt väder. Bara dåliga flygmaskiner. Men det håller inte hela vägen. Förresten så skall det vara dimma i dag så kameran är laddad.

edit: Tack förresten. Kul när man får positiv respons.

Kommentar

Arbetssätt...