Peter L - nu blandar du väl lite väl friskt... Du började med en 3 kg multikopter för att sen plötsligt hoppa till en 6 kg kärra i 150 km på ett RC-flygfält. Visst - den som tror att det är 100 % säkert att vistas på ett RC-fält har nog fått det om bakfoten men i de allra flesta fallen så är det vi RC-flygare som befinner oss där och förhoppningsvis har vi såpass mycket vett att vi inser att det alltid finns risker - precis som när man cyklar på en väg. Men när jag befinner mig ute i min trädgård så räknar jag faktiskt inte med att bli anfallen uppifrån av t ex en Phantom med en okunnig pilot bakom spakarna ett par hundra meter bort och det är nog där vi har det största problemet - inte farligheten hos farkosten som sådan utan att den kan dyka upp där man minst anar det och alltså inte är det minsta beredd. Vi läste t ex runt nyår om en nybliven pilot i Uppsala som tydligen tyckte att det var jättekul att skicka ut en Phantom på "uppdrag" i mörkret och bland höghus - och blev besviken när den inte kom tillbaka från sitt "uppdrag"... Och jag tror inte att den "piloten" är ensam om sitt dåliga omdöme.
Roger
Roger

där föraren sen stannade och la den i bilen
Kommentar