Fullskala landning med en vinge !!!
Kollaps
X
-
Neil Williams, en legendarisk brittisk aerobaticpilot som bl.a. flög många av maskinerna i "Those magnificent men..." råkade ut för ett vingbrott med en Zlin ca. 1970 och lyckades trots detta landa flygplanet.
Läs om hans fantastiska bedrift här: http://www.aerobatics.org.uk/repeats...ng_failure.htm
Skulle det finnas någon annan pilot som skulle klara samma sak skulle jag nog också sätta en peng på Bob Hoover.Kommentar
-
Nej nu blev jag förvånad!!:sarcastic:
Ska inte svära på det men bara det faktum att motorn i inledningen av rullen lät som en v-12:a för att senare minska sina anspråk betydligt (WW 1300?)kan ha varit en ledtråd..Landningen ska vi inte tala om,skulle inte ha gjort det bättre själv!:girl_wacko:// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
Jag tror den linken är fejk...
/ NyrothKommentar
-
Detta är fejk, jag har sett större "riktiga" sidor på internet som är fejk. Kommer ihåg när någon fejkade en kille från jackass på MTV's död. Dom hade tillåmed lyckats få en MTV.com länk trotts att inte MTV hade något med detta å göra.
Varför är detta fejk? Jo kolla när vingen lossnar. den lossnar relatift långsamt när den börjar böja sig. När metall går sönder så håller det ända tills det helt plödsligt går av, Förloppet borde gått snabbare tycker jag.
När han spinner ner så är den hela vingen nederst, den aerodynamiska lagen säger att den vinhalva som är kvar skapar mer motstånd än den vinghalva som är borta, därför borde denna vinge vara uppåt i spinnen nedåt.
Landningssträckan är vadå? 20m eller något sådant. borde kanske vara 200+ minst med tanke på att han borde ha bra mycket högre hastigihet än vid normal landning.
Och sisst vart är ljudet när han landar? Alla som sett en kärra landa framför sig borde veta att det låter väldigt mycket från flygplans skrovet vid landning.
Dessutom är det ganska kasst animerat när man vet hur duktiga animerare kan göra
//Kristoffer gustafsson
Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
Helikopter: T-rex 700 DFC,
Sändare: Futaba T18SZ,Kommentar
-
jag tror att det är på riktigt för min magkänsla har aldrig haft fel...magkänlsan talar om när jag är hungrig o då äter jag o det har aldrig slagit fel...min mage säger mig att detta är på riktigt o vi ska alla beundra denna otroliga pilot som höll på mista livet....
finns det på you tube har det hänt annars skulle det inte finnas där...
:love: Get high with hovering not drugs :love:Kommentar
-
Kommentar
-
Tänk om dom frågat oss på rcflyg.se hur dom sku ha gjort... då jälar!
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar

Kommentar