Mikroturbin + EDF Event i Ljungby 24-26/8 2012

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henke2
    • mar 2011
    • 3188

Ursprungligen postat av HenrikJ
    För all del. Jag tänkte bara att det är mycket stålar det rör sig om. Men har man bara kommit överens om vad som gäller innan man lämnar sändaren så är det ju lungt.
    Det visar ännu en sida av mikroturbinflygert, nämligen att det är väldigt avkopplande om man vill. Jag lovar dig att ingen som provar kommer tycka det är speciellt svårt, det enda man kommer märka är lagget i gaspådrag från tomgång vilket gör att man ännu mer känner sig som en riktig pilot.

Kanske till och med vågar låta dig testa ;-)
    Superhero

Kommentar

• HenrikJ
      • dec 2010
      • 12

Ursprungligen postat av henke2
      Det visar ännu en sida av mikroturbinflygert, nämligen att det är väldigt avkopplande om man vill. Jag lovar dig att ingen som provar kommer tycka det är speciellt svårt, det enda man kommer märka är lagget i gaspådrag från tomgång vilket gör att man ännu mer känner sig som en riktig pilot.

Kanske till och med vågar låta dig testa ;-)
      Haha. Kanske det.

Men jag tycker också det skall bli kul att se små edf kärror. Det finns ju så många fräcka BNF kärror idag!

Kommentar

• henke2
        • mar 2011
        • 3188

Ursprungligen postat av HenrikJ
        Haha. Kanske det.

Men jag tycker också det skall bli kul att se små edf kärror. Det finns ju så många fräcka BNF kärror idag!

Byggde ju den där draken med 64mm fläkt här om året och den flög kul. Nu bara här om veckan satte en kompis ihop en sådan, bytte fartreglaget och stoppade i en 4cells 1200acke och jäklar vad kul det blev! Så nu vart man sugen på en sådan igen. Fortfarande lätt nog för att flyga bra och med riktigt bra kraft som skjuter på.

Kanske sådan? http://www.schuebeler-jets.de/en/hdt...6-dia-hdt.html
        Superhero

Kommentar

• Amir
          • okt 2009
          • 63

Nu ser prognosen mycket bättre ut för helgen det är bara att hålla tummarna hårt som fan.

Kommentar

• henke2
            • mar 2011
            • 3188

Ursprungligen postat av Amir
            Nu ser prognosen mycket bättre ut för helgen det är bara att hålla tummarna hårt som fan.
            Hehe jaaa, nu är nästan allt regn bort trollat, weeee.

Superhero

Kommentar

• fege
              • sep 2010
              • 86

Ursprungligen postat av henke2
              Hehe jaaa, nu är nästan allt regn bort trollat, weeee.

Gott! Jag och farsan dyker upp på lördag morgon.

Kommentar

• henke2
                • mar 2011
                • 3188

Nu ser lördagen ut att bli riktigt fin Vi kommer börja så smått redan ikväll på fältet. För bästa möjliga underlag så klipps gräset under eftermiddagen och skall vara klart kring 17tiden.

Superhero

Kommentar

• Amir
                  • okt 2009
                  • 63

Nu så är husvagnen på plats, räknar minuter nu blir en låååååååååååååååååååååång fredags förmiddag att jobba hihi

Klicka på bilden för större version

Namn: IMAG0021.jpg
Visningar: 1
Storlek: 72,4 KB
ID: 490400

Kommentar

• Amir
                    • okt 2009
                    • 63

Perfekt eftermiddag/kväll på ljunglanda vi ses imån.

Klicka på bilden för större version

Namn: IMAG0022.jpg
Visningar: 1
Storlek: 83,7 KB
ID: 490407

Kommentar

• Uno
                      • sep 2007
                      • 244

Tack Amir, Henke Tomas mfl i Ljungby för en trevlig dag. Vädret var i stort sett vindstilla fram till klockan 16 och de mörka molnen gick både öster och väster om men inget över fältet. Det flögs allt från foam-Drakar till stora turbinkärror. Träffade en massa trevliga människor att prata med. Synd bara att mötet kolliderade med Skala Väst och Sm Aircombat. Mycket kul flygning men dagens klo var Henkes uppvisning på ABSOLUT lägsta höjd med sin Mig 15 med Kolibri-motor. Hoppas att någon filmade.
                      Mvh Uno

Kommentar

• fege
                        • sep 2010
                        • 86

Likt Uno vill jag och farsan också tacka Amir, Henke, Thomas och alla andra inblandade för en kanondag i Ljungby! Det blev kalasväder och det var riktigt kul att få flyga min lilla EDF Vampire i vindstilla för en gångs skull... Tack också till Amir för provflygningen av Venomen! Allt som allt ett mycket lyckat evenemang som måste gå i repris nästa sommar också.

Kommentar

• henke2
                          • mar 2011
                          • 3188

Det vart ett par flygningar på söndagmorgonen också, men nu packar vi ihop då det blåst upp och skall bli åska hela dagen.

Vi får tacka alla besökare och hoppas ni kommer även nästa år.

Superhero

Kommentar

• Bengt P
                            • sep 2010
                            • 4

Jag vill också passa på att tacka Amir för provflygningen av Venomen, för övrigt har grabben fått med allt! Vi kommer tillbaka tack till alla.

Kommentar

• Sigun
                              • aug 2007
                              • 3942

Ingen som fotade eller filmade något på detta evenemang?

mvh Martin

Kommentar

• henke2
                                • mar 2011
                                • 3188

Någon tog säkert bilder, det var ganska mycket folk i rörelse under helgen.
                                Superhero

Kommentar

Arbetssätt...