Midnight Sun Fly-In LULEÅ 2012 SMFF & RCFF medlemmar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björn.O
    • jun 2007
    • 151

Man får tacka Luleå klubben för ett som vanligt väldigt bra arrangerat meeting. Bra hamburgare, bra kaffe och trevligt folk !
    Hur gick 6 timmars tävlingen ? Var det nån kärra som överlevde hela loppet ? Var det bara elkärror eller fanns det nån riktig motor med i tävlingen?
    Själv åkte jag hem Tisdag kväll så jag missade det.

Kommentar

• Fot
      • jun 2006
      • 191

Björn.O, självklart fanns det med en kärra med riktig motor :-) Vi ställde upp med en standard aircombat-maskin (hellcat) med standardtank och en OS25FX i nosen. Tror vi fick ihop totalt 5 timmar och 20 minuter. Men vi satsade inte så hårt på att vinna. Vinnarna hade en tid på 5 timmar och 59 minuter. Vi tävlade internt i laget om att hålla maskinen i luften så länge som möjligt på en tank. Undertecknad vann den tävlingen med 40 minuter och 10 sekunder.

/M

Kommentar

• marell01
        • maj 2007
        • 831

Ursprungligen postat av Björn.O
        Man får tacka Luleå klubben för ett som vanligt väldigt bra arrangerat meeting. Bra hamburgare, bra kaffe och trevligt folk !
        Hur gick 6 timmars tävlingen ? Var det nån kärra som överlevde hela loppet ? Var det bara elkärror eller fanns det nån riktig motor med i tävlingen?
        Själv åkte jag hem Tisdag kväll så jag missade det.
        Jorå, bästa var norrmännen på 5.58.30, tvåa team3D på 5.57 så det var jävla jämt. Ett digert prisbord var det ju såklart även i år. Tyvärr hade jag personligen inte någon tid över under veckan och kunde inte delta i någon flygning värd namnet, förutom tävlingen då... Jag rekommenderar er alla att köpa nästa nummer av allt om hobby som kommer ut nu på tisdag den 10:e. Speciellt du Björn
        Sen vill jag passa på att återigen tacka alla gäster som besökte oss. Det är tack vare er som det blir ett meeting.
        Mvh
        Marcus
        Hälsningar
        /Marcus - Livet börjar vid 9G...

Kommentar

• Björn.O
          • jun 2007
          • 151

Ursprungligen postat av Fot
          Björn.O, självklart fanns det med en kärra med riktig motor :-) Vi ställde upp med en standard aircombat-maskin (hellcat) med standardtank och en OS25FX i nosen. Tror vi fick ihop totalt 5 timmar och 20 minuter. Men vi satsade inte så hårt på att vinna. Vinnarna hade en tid på 5 timmar och 59 minuter. Vi tävlade internt i laget om att hålla maskinen i luften så länge som möjligt på en tank. Undertecknad vann den tävlingen med 40 minuter och 10 sekunder.

/M
          Hehe ja det får man kalla ekonomiflygning ! Bra gjort att få ihop över 5 timmar med en standard metanolkärra! Jag tror man måste konstruera nån lustig maskin till tävlingen nästa år...

Kommentar

• Robban74
            • maj 2012
            • 39

Ursprungligen postat av marell01
            Jag rekommenderar er alla att köpa nästa nummer av allt om hobby som kommer ut nu på tisdag den 10:e. Speciellt du Björn
            Mvh
            Marcus
            Menar du Radiostyrt http://hobby.se/radiostyrt/? För den kommer ca den 10:e. Allt om hobbys nästa nr kommer i slutet av juli.

/Robban

Kommentar

• marell01
              • maj 2007
              • 831

Rätt! Kolla i nästa Allt om Hobby. Mvh Marcus

Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2
              Hälsningar
              /Marcus - Livet börjar vid 9G...

Kommentar

Arbetssätt...