Tipshallen Växjö 11/1 - 2014.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • radiocontrol
    • jul 2006
    • 178

Det var nog ljusförhållandena som gjorde att det funkade genom proppen i det här fallet. De långa slutartiderna gör att proppen suddas ut och jellon i bilden minskar. I solsken tror jag inte det hade funkat men visst är mobiuskameran riktigt bra, mycket bild för pengarna.

Kommentar

• Doggevito
      • jan 2011
      • 117

Jättestort tack till alla trevliga besökare som förgyllde denna dag! :-)
      Vi ses nästa år.

Douglas Växjö RC

Kommentar

• Luft
        • aug 2013
        • 240

Jag måste bara fråga. Jag är ganska ny i RC-välden. Kan någon förklara tävlingsmomentet när en massa flygplan flyger runt efter att någon sagt Klara-Färdiga-Gå. Jag såg filmen och fattade inget. Tänk nu på att det inte finns några dumma frågor.

Kommentar

• UndCon
          • apr 2009
          • 2886

Ursprungligen postat av Luft
          Jag måste bara fråga. Jag är ganska ny i RC-välden. Kan någon förklara tävlingsmomentet när en massa flygplan flyger runt efter att någon sagt Klara-Färdiga-Gå. Jag såg filmen och fattade inget. Tänk nu på att det inte finns några dumma frågor.
          Tävlingen var att flyga i en 8:a runt pylonerna(flaggorna)
          Sist kvar i luften vinner.
          UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

• Kenneth E
            • okt 2006
            • 3445

Jag var på plats och fattade inte iheller, sist kvar??? Tyckte det såg ut som om de gick ut och hämtade landade plan och drog igång igen?
            Kanske mer klara regler för de som inte är insatta.
            Ken

Ursprungligen postat av Luft
            DS-24 operatör.
            Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
            Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
            FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• urbnyb
              • aug 2009
              • 13

Som Douglas sa så vill Växjö RC-klubb tacka alla som tog sig till Växjö för att flyga och träffa likasinnade kollegor. Vi upplevde det som väldigt trivsamt i år. Nästa år skall vi bli ännu bättre. Vi fick en del feedback av våra besökare.

En fråga som jag vill ställa till er som var där är om ni vill ha eventet i
              Tipshallen tidigt i januari eller i anslutning till löneutbetalningen i slutet av januari?
              Klubben vill också passa på att tacka alla generösa sponsorer som bidrog till att vi kunde ordna ett lotteri i år också.
              Våra sponsorer i år var Biltema, Hobbyborgen, RC-flight och HAB.

Sist men inte minst vill klubben även tacka SMFF som mycket framgångsrikt tog hand om alla flygintresserade ungdomar. Den gummimotordrivna modellen Lucy flög otroligt bra och till och med förhärdade gamla modellflygare kunde inte låta bli att imponeras av dess flygförmåga.

//Urban

Kommentar

• Zallisen
                • jun 2013
                • 361

Ursprungligen postat av Kenneth E
                Jag var på plats och fattade inte iheller, sist kvar??? Tyckte det såg ut som om de gick ut och hämtade landade plan och drog igång igen?
                Kanske mer klara regler för de som inte är insatta.
                Ken
                Det var en person som struntade helt i reglerna men i övrigt hämtade ingen.
                Först var heat 1 och 2 där de som var kvar i luften efter 2.5 minuter gick vidare, i finalen var det sist kvar som vann.

Kommentar

• Kenneth E
                  • okt 2006
                  • 3445

OK, så det var därför det blev tokigt, nåja ingen skada skedd.

Hur länge var den som var uppe längst i SMFF´s gummibandstävling?
                  Jag räknade till 6 sekunder när vi slog vad i första omgången. Jag röstade på 7 sekunder så jag vann äran.
                  Ken

Ursprungligen postat av Zallisen
                  Det var en person som struntade helt i reglerna men i övrigt hämtade ingen.
                  Först var heat 1 och 2 där de som var kvar i luften efter 2.5 minuter gick vidare, i finalen var det sist kvar som vann.
                  DS-24 operatör.
                  FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Sigun
                    • aug 2007
                    • 3942

Ursprungligen postat av urbnyb
                    En fråga som jag vill ställa till er som var där är om ni vill ha eventet i
                    Tipshallen tidigt i januari eller i anslutning till löneutbetalningen i slutet av januari?
                    //Urban
                    Skulle föredra att ha evenmanget i närheten av löneutbetalningen.

Kommentar

• Kenneth E
                      • okt 2006
                      • 3445

[QUOTE=urbnyb;En fråga som jag vill ställa till er som var där är om ni vill ha eventet i
                      //Urban[/QUOTE]

För min del spelar det ingen roll, jag är alltid lika fattig(P.g.a den här förb@*~%£ hobbyn).
                      Ken
                      DS-24 operatör.

Kommentar

Arbetssätt...