FPV multirotor träff i Skanör 4/7

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sevenofnine
    • jan 2013
    • 1

Kommer!

Johan Nilsson
    Wasp II 4S

Kommentar

• Peter Frank
      • jun 2015
      • 65

Ursprungligen postat av sevenofnine
      Kommer!

Johan Nilsson
      Wasp II 4S
      Göttans! Uppskriven!
      KillerBEE 5" / COBRA 2204 1960KV / DYS 20A ONESHOT / 4S / CC3D / 600TVL / MOBIUS / IMMERSIONRC 600mw 5.8GHZ

Kommentar

• Zallisen
        • jun 2013
        • 361

Eventuellt dyker jag(Micke J) upp men kan inte garantera det ännu.
        RaQ 240 3cell(hemmabyggd racequad)
        MDV mini Y6 290 hexa 3cell(Inte för tävling men bra för att filma race snyggt)

Och om jag kommer kommer även Jonas med mini tri som flyger på 3cell också.(Han kör så jag kommer inte om inte han kan :P)

Kommentar

• Peter Frank
          • jun 2015
          • 65

Ursprungligen postat av Zallisen
          Eventuellt dyker jag(Micke J) upp men kan inte garantera det ännu.
          RaQ 240 3cell(hemmabyggd racequad)
          MDV mini Y6 290 hexa 3cell(Inte för tävling men bra för att filma race snyggt)

Och om jag kommer kommer även Jonas med mini tri som flyger på 3cell också.(Han kör så jag kommer inte om inte han kan :P)
          Skriver upp er båda :-)
          KillerBEE 5" / COBRA 2204 1960KV / DYS 20A ONESHOT / 4S / CC3D / 600TVL / MOBIUS / IMMERSIONRC 600mw 5.8GHZ

Kommentar

• Kenneth E
            • okt 2006
            • 3445

Jag har nämnt din träff även på Facebook, där jag vet många racers håller till, hoppas det inte gör något.
            Jag har även nämnt det hos filmkopterforum på Facebook i hopp om att större koptrar dyker upp.

Hoppas det går bra, och det kommer många på träffen.
            DS-24 operatör.
            Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
            Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
            FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Zallisen
              • jun 2013
              • 361

Funktionen för att skapa evenemang har under dagen blivit nästan helt klar på min sida förresten, så du kan testa att lägga in platsen och tävlingen om du vill.

Vill gärna få sidan mer testad på så många olika platformar som möjligt för att hitta buggar.

Kommentar

• Peter Frank
                • jun 2015
                • 65

Ursprungligen postat av Kenneth E
                Jag har nämnt din träff även på Facebook, där jag vet många racers håller till, hoppas det inte gör något.
                Jag har även nämnt det hos filmkopterforum på Facebook i hopp om att större koptrar dyker upp.

Hoppas det går bra, och det kommer många på träffen.
                Absolut inte! Av begränsningar och säkerhetsperspektiv ser jag dock att vi försöker hålla oss under 15 personer. Än så länge är det inte ett problem.

Folk som är intresserade får gärna regga sig här eller sända mig ett mail på info@peterfrank.se

2.4GHZ bandet är inget problem med vi får se hur vi göra med video sändare. Tyckte jag såg ett verktyg på reddit där man kunde tilldela olika kanaler beroende på vilken sändare folk hade.

Kommentar

• Peter Frank
                  • jun 2015
                  • 65

Ursprungligen postat av Zallisen
                  Funktionen för att skapa evenemang har under dagen blivit nästan helt klar på min sida förresten, så du kan testa att lägga in platsen och tävlingen om du vill.

Vill gärna få sidan mer testad på så många olika platformar som möjligt för att hitta buggar.
                  Tittar på det senare

Kommentar

• soulsurf
                    • nov 2012
                    • 6

Tjoho! Jag kommer gärna. Tar med en 250 maskin, 3S.
                    Daniel Larsson

Kommentar

• Peter Frank
                      • jun 2015
                      • 65

Ursprungligen postat av soulsurf
                      Tjoho! Jag kommer gärna. Tar med en 250 maskin, 3S.
                      Daniel Larsson
                      Tillagd :-)

Kommentar

• HangerS
                        • feb 2013
                        • 235

Tänk på att det är ingen vidare bra ide att ha stora koptrar i luften samtidigt som vi kör bana bara för att dokumentera.
                        Det är alldeles för tight på 5.8 bandet som det är. 3 max 4 st i luften samtidigt (ett hopp i mellan på kanalerna) brukar funka utan att någon får problem.

Tänk även på att inte sätta ner maskinerna nära andras mottagare när det är tight mellan kanalerna.

Kommentar

• Peter Frank
                          • jun 2015
                          • 65

Ursprungligen postat av HangerS
                          Tänk på att det är ingen vidare bra ide att ha stora koptrar i luften samtidigt som vi kör bana bara för att dokumentera.
                          Det är alldeles för tight på 5.8 bandet som det är. 3 max 4 st i luften samtidigt (ett hopp i mellan på kanalerna) brukar funka utan att någon får problem.

Tänk även på att inte sätta ner maskinerna nära andras mottagare när det är tight mellan kanalerna.
                          Bra poäng, tänkte att vi kan ju gå igenom det innan vi startar flyga på förmiddagen. Sändarna bör ju inte vara ett problem, men video får vi ha styr på.

Jag hade en lista tidigare över alla video sändare med kanaler och frekvensband så att man skulle kunna dela upp oss. möjligtvis i parvis som använder samma frekvens och så hjälper man varandra och inte flyger samtidigt osv.

Kommentar

• Peter Frank
                            • jun 2015
                            • 65

Var ute och pratade med cheferna på klubben igår och vi är good to go! Klubbstugan kommer med sannolikhet att hållas öppen. Hur som helst finns det tillgång till toalett och ström för laddning.

Kommentar

• Karl.Larsson
                              • mar 2014
                              • 2

Jag kommer.
                              WASP II, 4S

Kommentar

• Peter Frank
                                • jun 2015
                                • 65

Ursprungligen postat av Karl.Larsson
                                Jag kommer.
                                WASP II, 4S
                                Uppskriven!

Kommentar

Arbetssätt...