Inbjudan, Event Ljungby RC-klubb 2017

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henke2
    • mar 2011
    • 3188

Ursprungligen postat av Ålänning
    (BNF = Build N Fly? :-P)
    Ja, jag ska ta detta med Ali och se vad han säger, eller rättare sagt framföra kritiken iaf, (vad han säger spelar ju ingen roll nu)
    Superhero

Kommentar

• Ken1

• maj 2008
      • 607

Jahapp, så vart man hemkommen efter en liten utflykt till trevliga Ljungby. Dock var väl vädret sådär, men folket var som vanligt trevliga . Avantin fick ju känna på en smäll i starten, och jag vet vad felet berodde på. SBS! Gäller att kolla roder..även om man gjort det hundratals gånger innan så. Hur som.. kan meddela att den flyger igen. CA-lim och kicker gör susen. Måhända att den blev skamfilad och färg försvann, men, spelar ingen större roll. Kul att se alla Goblins och Fireball irl, samt den stora Cessnan som Henke flyger fin fint. Tack från Falkenberg och vi återkommer med största sannolikhet nästa gång! /Kenneth
      (ps. vill tacka för hjälpen jag fick med att samla ihop delarna och bärhjälpen, kommer tyvärr ej ihåg ditt namn, men ser du detta så ett stort Tack till dig).
      Senast redigerad av Ken1; 2017-08-05, 20:24.

Kommentar

• henke2
        • mar 2011
        • 3188

Då var man hemma igen efter en kulig träff. Det har blivit en fredag/lördagsträff har vi märkt, där man smyger in redan på fredagen och sedan iväg tidigt på söndagen. Men det kvittar egentligen, mycket fluget blir det i alla fall.

Vädret var väldigt on/off, växlande mellan helt perfekt till tokskurar med åska. Jag fick enorm hjälp avgänget på plats att trimma in min Goblin 500 sport. Amir i spetsen gjorde elektronikinstall och programmering av gyro. Verkar vara en mycket kulig maskin med bra pulver. Telemetrin i Jetin loggar rotorvarv och ström mm så man i lugn och ro kan kolla sina varvtal och strömmar när man landat. Mycket kul och det kommer nog flygas en hel del med denna. Har ju inte flugit helikopter på många år och behöver träna en hel del märker jag, men lite krumelurar blev det i alla fall haha. Jag hovrade inte lågt nog upp och ner vilket jag fick höra mycket. Å andra sidan har jag TB blad och det fick jag också höra haha.(det var tydligen bra som satingens)

På Lördagen flögs det fram till 22 på kvällen innan det till slut blev för mörkt.

Superhero

Kommentar

• Fredrik_W

• apr 2012
          • 355

Hur många besökare blev det? Posta gärna lite depåbilder.

// Fredrik W
          "Ägandets glädje är icke att förringa."

Kommentar

• henke2
            • mar 2011
            • 3188

Ursprungligen postat av Fredrik_W
            Hur många besökare blev det? Posta gärna lite depåbilder.

// Fredrik W
            Det är en liten träff nu mera. Vi gör ju nästan ingen reklam alls. Kanske 25piloter totalt varav hälften i klubben. Men det är ett intressant uppfångningsområde, allt från lokalt till Tyskland och Belgien. Intresset för träffar går lite upp och ner både hos arrangör och publik. Alltid kul när rätt besökare dyker upp så utbytet blir av hög kvalitet, så var det absolut i år.
            Superhero

Kommentar

• henke2
              • mar 2011
              • 3188

Swedish drone cup

Nu till helgen är det tävling på fältet. Drone racing står på schemat. Alla är välkomna som åskådare, men flygningen står de tävlande för.

Dronecup.se är SDC:s officiella kommunikationskanal. Information som publiceras via andra kanaler såsom Facebook kommer endast hänvisa till denna sajt. Sajten kommer uppdateras löpande med allt från matnyttig info och uppdateringar kring vad styrgruppens arbete till Läs mer…
              Superhero

Kommentar

• henke2
                • mar 2011
                • 3188

Då var det dax igen, denna gången mikroturbin och EDF-träff. Allt med jetmotor och fläkt är välkommet denna gången. Vi ses och flyger lite under lördagen i sin enkelhet. Det brukar vara ett perfekt tillfälle att se modellerna och motorerna på nära håll. Många tips och trix snappas enklast upp "live" så att säga.

Jag har beställt en ny hatt och kommer damma av min oldtimer - Twinjet. klart sevärt!

Vi kommer ha grillen igång med hamburgare, samt lite av det vanliga från kiosken.

Superhero

Kommentar

• henke2
                  • mar 2011
                  • 3188

Bumpar igen och påminner om morgondagen då vi brakar jetflyg på Ljunglanda. Nu är det ju över 12 timmar tills vi drar igång så väderleksprognosen har svårt att pricka rätt så långt fram. Men om vi säger såhär, att isen kommer inte hålla på Bolmen, så skidor behövs inte på modellen.

Svag vind och uppehåll ser bra ut så långt!

Välkomna

Superhero

Kommentar

• henke2
                    • mar 2011
                    • 3188

Då tackar vi får i år. Nya hatten funkade, Europas äldsta modellflygplan luftades och grillen gjorde sitt. Såg ett tag ut att bli vår första träff utan besökare men sedan dök 2st upp hehe.... Det blir ju lite utefter hur man satsar så att säga. Braka jetflyg, grilla burgare och snacka helikoptrar är inte dumt oavsett.

Vi får se lite hur vi gör nästa år. Kanske styra om lite och göra en öppen klubbträff istället för tematräffar? Kanske satsa mer på en sådan (Elefantastiskt) eller vad det nu blir. Som det ser ut nu så behöver vi inte göra någonting, men det är ju kul att samla lite folk kring tex Elefantastiskt.

Europas äldsta modellflygplan, 18minuter i luften på 3.5dl soppa....

Superhero

Kommentar

Arbetssätt...