Välkomna till HMFK´s årliga meeting v. 30

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AM
    Debattglad entusiast

• maj 2006
    • 3464

Som jag ser på saken ska man inte göra skillnad på var man kommer ifrån. Som HMFK formulerar sin inbjudan är den klart diskriminerande - och sådant hör inte hemma någonstans. HMFK går det andra förbundets ärenden och gör det dessutom helt okritiskt. Här gäller i högsta grad "Vad kan DU göra för ditt förbund".

Vi har en annan syn på vad ett förbund är till för och hur man ska förena och sprida denna roliga hobby i landet.

Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• wesse
      • maj 2007
      • 5864

Avslutar med att en en gång hälsa välkomna till Sundets pärla och ber de som bara vill kasta skit att göra det någon annanstans.
      Den här tråden ska handla om meetinget och har någon intresse av det eller frågor så svarar jag gärna på dem.

:love: Get high with hovering
      not drugs :love:

Kommentar

• kenneth67
        • jun 2007
        • 2545

inbjudan i sig säger att man bjuder in ALLA .. men senare står att kravet är att man på ett eller annat sätt är ansluten till smff och att detta är ett demokratiskt taget beslut !! hmm helt ok ..

är man inte medlem i smff kan man stå under en medlems ansvar i klubben då antar jag ??? är inte det lite att bita sig själv i den bakre regionen !!?? om klubben tagit beslut på att man ska ha smff medlemskap vilken klubb medlem "vågar" då ta ansvar för en icke smff medlem .. fy f*n för å sitta i den grytan om det sedan skulle hända nått .... nej släpp fritt deltagandet oavsett förbund ... försäkrade är vi allihopa ..
        å rcff medlemmar fluger inte sämre än smff medlemmar å inte tvärt om heller...
        jag är förvisso medlem i smff men motsätter mig starkt till klubbar /meetings som kräver detta ... det är fel signaler till flygintresserade i landet ..
        är även rcff medlem för det står för frihet å valmöjligheter
        FM extra 300s 60size
        black horse extra 300s 46 size asp46
        giles 202 3d CRRC40i bensin ..
        p51 pylon (modeltech) TT36pro
        V-MAR cap 231 ex asp120
        jamara corsair os90fs
        ultimate elite series .40 ST51rc
        Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Kommentar

• coelogyne
          • sep 2007
          • 31

Ursprungligen postat av AM
          Som jag ser på saken ska man inte göra skillnad på var man kommer ifrån. Som HMFK formulerar sin inbjudan är den klart diskriminerande - och sådant hör inte hemma någonstans. HMFK går det andra förbundets ärenden och gör det dessutom helt okritiskt. Här gäller i högsta grad "Vad kan DU göra för ditt förbund".

Vi har en annan syn på vad ett förbund är till för och hur man ska förena och sprida denna roliga hobby i landet.

Mvh
          Ove
          Nu är du orättvis och det tycker jag att du ska vara för god för som ordförande.

Vi går ingens ärende, vi bestämmer själv vad som ska gälla i vår förening genom demokratiska beslut, vilket man får rätta sig efter även om man tycker annorlunda.

Det är lika diskriminerande att att jag måste tycka som du.
          Med en hetsjakt på oss för regler som mer en hälfen av alla Sveriges föreningar har så kan du knappast övertyga om att din åsikt är bättre.

Som vuxen och definitivt som föreningsfunktionär så måste jag acceptera att andra kan ha åsikter som inte stämmer överrens med mina och gå andra vägar men det kan vara bra människor ändå.
          Och jag kan sträcka ut en hand och möta dem på halva vägen.

Avslutar med att en en gång hälsa välkomna till Sundets pärla och ber de som bara vill kasta skit att göra det någon annanstans.
          Den här tråden ska handla om meetinget och har någon intresse av det eller frågor så svarar jag gärna på dem.
          Mvh
          Ingela

Ordförande Helsingborgs Modellflygklubb
          Ordförande SMFF

Kommentar

• LAB
            • dec 2007
            • 634

Hej jag TYCKER inte att RCFFare ska strö mer salt i såren.Tacka för inbjudandet och acceptera vilkoren eller låta bli,men absolut inte starta ett nytt ordkrig.Jag tror personligen att inbjudadet är gjort med välvilja.som sagt sträcka ut en hand.
            MVH
            Lasse
            Sur gubbjävel!
            LasseB

Kommentar

• AM
              Debattglad entusiast

• maj 2006
              • 3464

Det blir nog bättre med tiden. Klubbens tidigare utfall mot RCFF-medlemmar tar väl ett tag att glömma.

Jag hoppas HMFK:s meeting blir lyckat och jag önskar klubben allt väl.

Mvh
              Ove
              Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• coelogyne
                • sep 2007
                • 31

Nu är det bara en vecka kvar.

Fint väder är beställt.
                Vi har jobbat hårt med att renovera både duschar och toaletter samt vår kiosk som kommer att serva gäster och besökare under hela veckan med både varmt och kallt.

Helsingborgsfestivalen går av stapeln torsdag-lördag för de som vill ta en svängom där.
                Annars kommer grillen och eldstaden att värma er andra på fältet
                Välkomna!
                Mvh
                Ingela

Ordförande SMFF

Kommentar

• Per P
                  • jun 2007
                  • 1285

Troligtvis tar jag en sväng till er i Helsingborg efter att jag varit på Ripa.... men det är vädret som bestämmer...
                  Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

• pilotkalle

Ursprungligen postat av coelogyne
                    Nu är det bara en vecka kvar.

Fint väder är beställt.
                    Vi har jobbat hårt med att renovera både duschar och toaletter samt vår kiosk som kommer att serva gäster och besökare under hela veckan med både varmt och kallt.

Helsingborgsfestivalen går av stapeln torsdag-lördag för de som vill ta en svängom där.
                    Annars kommer grillen och eldstaden att värma er andra på fältet
                    Välkomna!
                    Låter trevligt Ingela!

Jag packar några flygetyg och kommer, nu e de dax att ha kul tillsammans!!

Kommentar

• Kenneth E
                      • okt 2006
                      • 3445

Måste vi markera läger!

Jag blir så trött, vad har hänt med klubben i Helsingborg, jag har tältat varje år fram till för tre år sedan och jag räknade efter att jag nog varit där minst 17 år i rad. Menar Ni att jag nu inte bara kan dyka upp och flyga utan måste föranmäla mig bara för att min klubb gick över till RCFF i år.

Jag har alltid tagit med mig något extra ut över det vanliga men nu kan jag inte ens flyga utan att ha en vakt/kontrollant) bakom mig hela tiden. Detta året en Su-26 1/3 och Fox 1/2.

Äh, jag kommer kanske på lördagen och äter en hamburgare, men då blir det utan modeller. För sådant trams vill jag inte veta av.

Ripas inställning välkomnar jag och dit tänker jag åka för att modellflyga.

Mvh
                      Kenneth
                      DS-24 operatör.
                      Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
                      Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
                      FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• bokis
                        • maj 2006
                        • 5041

Jag tror nog att det ordnar sig om du åker dit Kenneth,det är ju så att de följer SMFF:s regler ,samma i mitt fall o Barkis..Trams kan man tycka men det är ju upp till arrangörerna o följa SMFF:s intressanta regelverk jämte sina egna o då kan det bli så här.
                        Inte mycket o irritera sig på,tror nog att det löser sig med tiden...Hoppas ni får ett kul meeting Ingela!
                        // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                        (nu även med biskvier!)

Kommentar

• coelogyne
                          • sep 2007
                          • 31

Ursprungligen postat av bokis
                          Jag tror nog att det ordnar sig om du åker dit Kenneth,det är ju så att de följer SMFF:s regler ,samma i mitt fall o Barkis..Trams kan man tycka men det är ju upp till arrangörerna o följa SMFF:s intressanta regelverk jämte sina egna o då kan det bli så här.
                          Inte mycket o irritera sig på,tror nog att det löser sig med tiden...Hoppas ni får ett kul meeting Ingela!
                          Tack Bokis,

Det hoppas vi att vi får.

Som du säger så är vi tvungna att följa det regler som gäller men vi öppnar dörren för att kunna välkomna alla.
                          Mvh
                          Ingela

Ordförande SMFF

Kommentar

• coelogyne
                            • sep 2007
                            • 31

Strålande solsken, lagom vind och massor av flygning.

Lite bilder har kommit in i galleriet.

Kvällens "turflygning" var med en Cub, efter en inverterad flygning strax ovan om sädkanten gjorde en av "Gråbogänget" en roll som han kom ur och sedermera landade hel.
                            Han ska köpa en lott.....

Kvällen avslutades med en skön stund runt eldstaden.
                            Mvh
                            Ingela

Ordförande SMFF

Kommentar

• gimbo
                              • jul 2007
                              • 710

Ursprungligen postat av LAB
                              Hej jag TYCKER inte att RCFFare ska strö mer salt i såren.Tacka för inbjudandet och acceptera vilkoren eller låta bli,men absolut inte starta ett nytt ordkrig.Jag tror personligen att inbjudadet är gjort med välvilja.som sagt sträcka ut en hand.
                              MVH
                              Lasse
                              Håller fullt med dig Lasse
                              Detta ser jag som ett litet steg i rätt riktning. Och har en glad inställning till det.
                              www.mfkmalmen.se

Kommentar

• coelogyne
                                • sep 2007
                                • 31

Idag avslutar vi vårt meeting med ännu en flygdag i underbart väder.

Vi får tacka alla våra gäster från både Danmark och Norge, Umeå, Gråbo, Norrtälje, Örebro, Skillingaryd, Skånes olika hörn och egna medlemmar.
                                Ingen nämnd och ingen glömd.

Vi har haft fantastiska flygdagar/kvällar med massor av tid i luften.
                                Vi har sett det mesta i "flygtyg", Stora och små helikoptrar, flygplanstyper i allt från gamla warbirds till nya moderna ARF:er som gjorde sina första flygningar. Segelflyg av olika slag samt Jetflyg.

Vi har haft tävlingar av olika slag, gemensamma grillkvällar, barnen har badat i pool och vi har alla haft massor med trevligt umgänge.

Välkomna åter!
                                Mvh
                                Ingela

Ordförande SMFF

Kommentar

Arbetssätt...