ÅSELE GENLANDAMEETINGET 2008 Nu Officiellt RCFF Meeting-Nord
Kollaps
X
-
Här är filmen från Mats Js taxande i dimma
[ame="http://www.viddler.com/explore/qathome/videos/4/"]Viddler.com -Twin Puddle in the fog - Uploaded by qathome@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/3678d97a/@@AMEPARAM@@3678d97a/[/ame]
Vi har haft en underbar eftermiddag och kväll på fältet med flygning och gräset är härligt kortklippt och funkar alldeles ypperligt även med mindre hjul.
Efter att flygningen avslutats blev det lite grillning och härligt mys med tillhörande diskussioner.
En riktigt härlig sak med fältet är de otroligt långa inflygningarna man kan göra plus att det är otroligt "svårt" att göra Snap-A-Saurus
Powered by Joy and a LiPo packKommentar
-
STORT TACK TILL ALLA FLYGARE
som bjöd på denna
flygfest på Åselemeetinget!
Hoppas ni haft lika roligt som vi arrangörer i Åseleklubben haft.
Ett speciellt tack till RCFF:s Ordförande Ove Nielsen
som rest ända hit och tog sig an att vara speaker,
vilket verkligen lyfte upplevelsen för publiken.
En mycket proffesionell insats Ove!
Hoppas vi kan göra om detta...
Mvh Kent Gunnarsson
Ordf. MFK Genlanda
Kommentar
-
Ja man får tacka för en angenäm tillställning. Trevligt att träffa en hel del nya ansikten man bara känner igen via användarnamn på detta forum (förrutom wesses nynna då som syns frekvent i allsköns filmalster =) )
Alla flygetyg med hem i samma skick som de hade vid ankomst är inte helt självklart heller men en klar bonus.
Ser fram emot fler träffar i Åsele.
\KenthKommentar
-
Sitter i dalarna o pratar med oestling medans han bygger mig en ny fomie...slänger en tanke på det trevliga metinget som jag lämnat o vilka goa typer jag träffat:thumbup: mycket bensin gick det åt men vilka fina minnen o vilka nya härliga kontakter man knytit det är guld värt för mig..tusen tack till alla i genlandaklubben för god mat o trevliga flygturer...nu bär det väg till småland igen o Ripa here I come:thumbup:...
en kram till Rusksele o en te Malå o tre te Pitepalltarna ja en kram te er allihopa som va där....
hoppas vi ser mer på våran livsresa:thumbup:Kommentar
-
Tack Genland och alla i Åseleklubben för ett mycket trevligt meeting. Roligt att få träffa Ove och Wesse i verkligheten, samt alla andra naturligtvis yeeeahhh. Jag och sonen blev kvar till måndagkväll och fortsatte flyga, men fick ge upp då radioproblemen från lördagen tog ny fartKommentar
-
Var ett riktigt trevligt meeting trots punktering på vägen ner, väldigt trevliga människor och Wesse var tom. bättre i verkligheten än på film, du är en riktigt härlig människa, hade du varit kvinna skulle jag stött på dig
hoppas vi ses igen, kanske måste komma ner till Hultsfred å bjud på palt 
//Lasse - Stolt ägare till ett Snap-A-Saurus märke
Kommentar
-
Klart man hade kul men undrar om inte tobbe fes mig sjuk i sömnen på nätterna för jag åkte på en ordentlig förkylning eller annan lungsjuka... men jag har då fått trösta mig med mms från en bilåkande hårdrockande wesse :-)
/Nik - som trots semester hittills jobbat 30tim denna vecka, vars e feletKommentar
-
Efterlysning bilder från meetinget
Tack allihopa för ett trevligt meeting. Vet inte vad som hände, men jag glömde nästan bort att fota på meetinget. Antagligen var där så mycket trevligt folk att prata med... därför efterlyser jag foton från er som var där och kom ihåg kameran. Maila till webmaster@genlanda.se så ska jag se till att plocka ihop ett bildgalleri så att ni sen kan minnas och längta tillbaka till oss i Åsele! Vi lovar att bjuda in till ett nytt meeting nästa år så då är ni välkomna tillbaka med nya flygetyg av alla de sorter. Jag kommer sent att glömma rc-bilen med vinge som flög (!) förbi stortårna på mig när jag kom ut ur tältet på lördagkväll... Jag höll totalt på att garva ihjäl mig - vilken festlig idé ;o) Mer såna tokigheter vill vi gärna se mer av. En annan upplevelse var förstås Jetflyget som gav en ny dimension åt modellflyget (för min del som inte sett o hört nåt liknande i verkligheten förr). Att man sedan kunde utföra en så snygg kontrollerad landning med motorbortfall... det måste ju ha varit mycket pilot bakom! Hoppas att alla kom hem iordning och att ni har många fina bilder att dela med er av. Glöm inte att maila dem till mig medan ni kommer ihåg... Tusen tack på förhand!Kommentar

Kommentar