Modellflygets dag i södertälje 21 maj

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lelle
    • aug 2007
    • 1472

Dagens roligaste besked, Ompa! Riktigt roligt att få se dej på dom här breddgraderna. Du hittar ju bra här eftersom du gjort lumpen på fd Ing 1.

Martin:
    Behöver inte du dra ur lite sot i din bil ? Vore väl lagom att gasa upp till Nykvarn ! Med lite tur får vi se Taygher´s Yak in action, bara det är väl värt resan, eller hur .
    /Lelle

Kommentar

• Sigun
      • aug 2007
      • 3942

45 mil till Nykvarn tror inte att frugan skulle uppskatta denna dagstur :girl_cray3::girl_cray3:. Hade velat åka till Shootout:en men just den helgen fyller sonen 1 år så det blir ingenting med det heller.

Tur vi har forumet så att man får se lite bilder från alla trevliga meetings som blir av iår :thumbup::thumbup:

P.S Hoppas vi syns i Tranås i höst istället Lennart !

/Martin
      Bifogade filer

Kommentar

• Lelle
        • aug 2007
        • 1472

Ursprungligen postat av Sigun
        P.S Hoppas vi syns i Tranås i höst istället Lennart !

/Martin
        Hej Martin.

Jodå, jag har planerat för det.
        /Lelle

Kommentar

• taygher
          • jun 2006
          • 735

Jag vill tacka Södertälje MFK för en härlig modellflygträff i år igen! :thumbup:

Vädret var kanske lite vresigt ett tag men det ordnade ju till sig bra sedan.

Härligt med mycket publik och många modellflygare på plats, kul att se ett riktigt brett utbud inom modellflyget samt häftigt med en HKP6 på nära håll.

Hoppas det kommer lite bilder från evenemanget på forumet så småningom.
          Flyg lågt och fort!

Mvh, Lars Westin

Kommentar

• Joacim
            • nov 2007
            • 335

Tack för en kanon trevlig dag!
            Bifogade filer
            www.wattsup.se 100%EL

Kommentar

• Joacim
              • nov 2007
              • 335

Mer bilder!
              Bifogade filer
              www.wattsup.se 100%EL

Kommentar

• affeee
                • feb 2008
                • 9

Tack Södertälje för en trevlig dag. Här kommer lite bilder, håll till godo :thumbup:
                Bifogade filer
                Above All Sukhoi SU-31 - ASP 61s
                GP Shoestring - Saito FA100

Kommentar

• Lelle
                  • aug 2007
                  • 1472

Dagens höjdpunkt

Tack Lars Westin för din magnifika uppvisning med din stora Yak. Det var absolut dagens höjdpunkt, HKP6 får ursäkta.
                  Du flög den på ett absolut naturtoget och majestätiskt sätt och det trots att det bara var din 3:je flygning med den. Du kommer med all säkerhet att lägga till ytterligare figurer när du tränat lite. Det är också på detta sättet flygplan ska flygas. Snygg och rent, inget 3D här inte.

Till er som inte kunde vara med hos oss kan jag berätta att det blev totalt tyst i publikhavet när Lars tog upp sin Yak. Hade fältet bestått av ett plankgolv så skulle man nog kunnat höra en knappnål falla. Detta har jag aldrig någonsin upplevt på ett modellflygfält. Då förstår ni att detta var något alldeles extra !

Vi alla från Södertäjle MFK tackar dej av hela vår själ för att du satte dej i bilen och körde 50 mil för att visa upp din fina Yak. Tack till dej också Stefan som också gjorde samma resa.

Tack Lars. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
                  /Lelle

Kommentar

• Ompa
                    • aug 2006
                    • 2961

Åh, önskade jag kunde ha varit där. Dock skulle det funnits en representant från modellflygsvärmland på plats i publiken. En fd Major från nu nerlaggda A9 som i fjol började med denna underbara hobby på sin ålders höst. Ja han är pensionär.
                    Han har barn & barnbarn i Strängnäs och skulle ha gästat erat härliga evenemang. Hoppas han kom dit. Ska ringa honom på söndag när han åter är hemma i stan igen och höra hur det gick.

Hoppas i stället vi träffas i Eskilstuna 6/6.
                    Modellflyg
                    En Stört-skön hobby
                    :crazy_pilot:
                    //Tomas//

Kommentar

• taygher
                      • jun 2006
                      • 735

Tack för de fina orden Lelle, jag vet inte riktigt vad jag skall säga..:blush:

Jag tyckte det var många som bjöd på härlig underhållning, vi fick ju se snygg skalaflygning med Stearman (Din Seidel är en juvel!), häftig aircombat, sjukt snabba hotliners, minst lika sjukt snabb linmodell, häftiga elmodeller i alla tänkbara storlekar, oldtimers, div aerobatic-modeller och helikoptrar. Härligt att kunna visa publiken den bredd som finns i vår hobby!

Det stod flera lite större och imponerande skalakärror i depån också som vi kanske får se i luften nästa år?
                      Det ser jag fram emot redan nu. :thumbup:
                      Flyg lågt och fort!

Mvh, Lars Westin

Kommentar

• jocke1963
                        • dec 2007
                        • 2709

Tog ju en bunt bilder o filmer jag oxå, men inte fått tummen ur förrän nu att lägga upp dom. Laddar just upp en film på taygher´s Yak på Youtube, men den var rätt stor, så det lär ta en stund...lite bilder medan ni väntar...?

Själv hade jag bara med en Depron-Mig29, som jag flög efter 16, då det var fri flygning...sköj det med !

Lillflickan är kompisens/tillika flygkompisens dotter, som garvar o pekar uppåt varje gång hon ser ett rc-plan i luften. Lär nog bli en bra rc-flygarinna av henne ! :1headbang:

Så, nu var filmen uppladdad oxå.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Kz9XFQais6U"]YouTube - MFD PÃ¥ldalen[/ame]
                        Åsså landningen oxå....
                        [ame="http://www.youtube.com/watch?v=3rNEavR7BLw"]YouTube - Taygher taking down his Yak 55[/ame]
                        Bifogade filer
                        Senast redigerad av jocke1963; 2009-05-24, 22:13. Anledning: La in filmlänken...
                        ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• Slumpen
                          • maj 2006
                          • 62

Under modellflygets dag så roade jag mig med att flyga och filma lite från luften. Men iom att bror min och jag roade oss med att gummisnodda fast kameran på sidan av kroppen och självklart hamnade den liiiite för långt bak så blev flygningen lite filurig. Dessutom blev det för lite skumgummi mellan kropp och kamera så det vibrerar lite i onödan.
                          Flygplanet är en modell av Ilushin IL 10 för Aircombat. Således skala 1:12. Det är alltså samma modell som smaskade i sig Tommys fena i luften.

Men... Här är resultatet.
                          [ame="http://www.youtube.com/watch?v=8EkIRCCqv-M"]YouTube - Modellflygets dag 2009 015[/ame]

/ Tomas
                          Trosa RCK
                          Bifogade filer
                          Senast redigerad av Slumpen; 2009-05-24, 20:27. Anledning: Fixat bilden!
                          Tomas

Kommentar

• jocke1963
                            • dec 2007
                            • 2709

Ursprungligen postat av Slumpen
                            Det är alltså samma modell som smaskade i sig Tommys fena i luften....
                            Ja, det var skojsigt att se, speciellt att fenan satt kvar på din vinge....lite synd tycker jag nog om din kombattant, men det är ju så, om man ger sig in i leken....

Vad hände förresten med bilderna från den där stora blå elseglar´n..?
                            ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• DrHanke
                              • maj 2006
                              • 5249

ahh Yak filmen var underbar, tackar
                              //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• wesse
                                • maj 2007
                                • 5864

härligt ljud från yaken synd att inte speakern kunde va tyst så vi fått höra mer från motorn heja Lars du är kung för stunden:thumbup:

:love: Get high with hovering
                                not drugs :love:

Kommentar

Arbetssätt...