https://www.rcflyg.se
Jet-Meeting på Kristianstads Airport den 9/5 - Svenska RC-flygförbundet

Jet-Meeting på Kristianstads Airport den 9/5

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dragon
    • dec 2007
    • 572

Jet-Meeting på Kristianstads Airport den 9/5

Hej alla glada Jet-flygare!:icon_super:
    Vi i Åhus Modellflygklubb har härmed i samarbete med Kristianstads Flygklubb nöjet att inbjuda Er till ett Jet-meeting på Kristianstads Airport Lördagen den 9/5-09!Vi börjar vid 9-tiden och håller på så länge vi orkar. Vi kommer att ta ut en deltagaravift på 100:-sek. Flygklubben kommer att sälja korv, glass och kaffe mm.
    Våra Danska vänner är inbjudna.
    Som vanligt så flyger vi enligt RCFF:s säkerhetsregler och Svenska piloter ska vara medlemmar i RCFF.
    Länkar:
    Åhus Modellflygklubb www.ahusmfk.net
    Kristianstads Flygklubb www.krfk.se/
    Kristianstads Airport www.kidairport.com/
    Vi har som ni kanske vet fått tillgången till Rinkabyfältet väldigt begränsad framöver av militären, därför har vi letat med ljus och lyckta efter ett annat fält att kunna träffas på. Vi började med Ljungbyhed och det verkade positivt ända tills vi fick veta vad fält ägaren ville ha i hyra 14500:- + moms per dag!!!!:motz: Sen fortsatte vi med Landskronafältet och det var mycket positivt men dom ville kolla med grannarna först och då var det en granne som protesterade och då var det kört där! Sen är det ju inte så många ställen kvar i Skåne att kunna flyga på, Sturup var ju inte att tänka på!Så vi tog kontakt med Flygklubben på Kristianstads Airport och dom tyckte det kunde va riktigt kul med lite annorlunda verksamhet på fältet. Så vi gick vidare med flygplatsledningen och dom tyckte också det var ett kul inslag i verksamheten sen tog vi kontakt med Fallskärmshopparklubben och dom hade heller inget att invända mot oss utan tyckte bara det skulle bli kul. Nu har vi sådan tur att fältet är stängt för kommersiell trafik om lördagarna och då är det lite lättare att samverka om lutrummet därute. Vi hade tänkt ha träffen den 30/5 men då är det Pingstafton och då är det totalt flygförbud på fältet så det är därför det tyvärr blev med så kort varsel.
    Hoppas ni har lust att komma och prova fältet! Banan är 50m bred och 2000m lång av högsta kvallite och helt befriad från koskit!
    Välkomna!
    Kalle och Patrick
    -------www.ahusmfk.net------
  • pilotkalle

Underbart,jag kommer!!

Kommentar

• Jakob
      • maj 2006
      • 1840

Ursprungligen postat av pilotkalle
      Underbart,jag kommer!!
      Jag med!
      Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

Kommentar

• pilotkalle

Ursprungligen postat av Jakob
        Jag med!
        Ska inte du åka o vattna blommorna den dagen ?

Kommentar

• Jakob
          • maj 2006
          • 1840

Ursprungligen postat av pilotkalle
          Ska inte du åka o vattna blommorna den dagen ?
          Jag tar med mig blommorna!!

ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

Kommentar

• mulder
            • nov 2006
            • 1033

2000meter långt knappt man klarar av att flyga runt fältet då, bra jobbat /Mulder
            Flyger: JET
            Bygger: I Composite
            Motor: Turbin
            Radio: Futaba

:thumbup::thumbup:JET SKÅNE:thumbup::thumbup:

Kommentar

• Palleman
              • nov 2007
              • 353

Hmm... guldfält ju.. Måste man ha Getkärra?? Duger en propellerkärra med en (Goat-Master dekal) som flyger snabbare än en riktig getkärra???
              Mvh Palleman

Kommentar

• pilotkalle

Ursprungligen postat av Palleman
                Duger en propellerkärra med en (Goat-Master dekal) som flyger snabbare än en riktig getkärra???
                Den där kärran är jag nyfiken på!

Kommentar

• Dragon
                  • dec 2007
                  • 572

Ursprungligen postat av Palleman
                  Hmm... guldfält ju.. Måste man ha Getkärra?? Duger en propellerkärra med en (Goat-Master dekal) som flyger snabbare än en riktig getkärra???
                  Kom du bara och ta kärran med dej så vi får se om det är någon sanning i ditt påstående! Pilotkalle har ju som sagt passerat 600km/h strecket med sin Super Jet!:lollypop:

Kommentar

• Palleman
                    • nov 2007
                    • 353

Hmmm... 600... :icon_butt: kanske knappt halvvägs :sarcastic::sarcastic:
                    Mvh Palleman

Kommentar

• Leif S
                      • jun 2008
                      • 46

Då passar jag på att komma. Om allt klaffar så kan det bli min jet-premiär

Lite bilder på min scrachbyggda maskin finns här:

Har faktiskt premiärflugit en F3D pylonkärra på det fältet en gång. Gick helt sonika upp i tornet och frågade om det gick bra. Ja sa dom, bara du är borta inom tre timmar för då kommer Stockholmskärran ner.
                      Kan det ha varit 1980 eller 81. Då hade jag verkligen nytta av det långa fältet. Flög förbi säker 150-200m, kärran ville inte landa fast motorn var avslagen..

Kommentar

• mulder
                        • nov 2006
                        • 1033

Någon som vet om Wesse mannen kommer? /Mulder
                        Flyger: JET
                        Bygger: I Composite
                        Motor: Turbin
                        Radio: Futaba

:thumbup::thumbup:JET SKÅNE:thumbup::thumbup:

Kommentar

• Tobbe A
                          • jan 2009
                          • 29

Ursprungligen postat av Leif S

Har faktiskt premiärflugit en F3D pylonkärra på det fältet en gång. Gick helt sonika upp i tornet och frågade om det gick bra. Ja sa dom, bara du är borta inom tre timmar för då kommer Stockholmskärran ner.
                          Kan det ha varit 1980 eller 81. Då hade jag verkligen nytta av det långa fältet. Flög förbi säker 150-200m, kärran ville inte landa fast motorn var avslagen..
                          Lite of topic men grymt fint bygge Leif, lycka till med provflygningen!

Kommentar

• Jakob
                            • maj 2006
                            • 1840

Ursprungligen postat av Tobbe A
                            Lite of topic men grymt fint bygge Leif, lycka till med provflygningen!
                            Kan bara hålla med! Såg den i lördags och man blir stum av beundran. Vilket fint arbete.

ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

Kommentar

• Dragon
                              • dec 2007
                              • 572

Ursprungligen postat av Leif S

Hej Leif!
                              Det är kul att det finns folk som orkar bygga själv ännu, när alla flyger Kinesiskt!
                              Snyggt bygge! Kul om du kommer med den!

Ja det är ett bra fält , brossan och jag var där och flög mycket på 70-talet.
                              Jag bor bara en liten bit därifrån. Men nu har det ju blivit så
                              internationellt därute så vi tänkte det var inte lönt att fråga ens!
                              Men där ser man, man ska inte ha förutfattade meningar!
                              Hälsningar
                              Kalle

Kommentar

Arbetssätt...