Kul arrangemang men hade varit kul om platsen varierat så man kan vara med en gång till(har bara varit med i Eslöv och Hultsfred), jag tycker 240 mil är något avsides för mig.
Östersundsträffen / RCFF Shootout (?) 30/6 - 3/7 2016
Kollaps
X
-
240 mil ! Men Kenneth, inte ska du väl köra över Åland när du ska dit upp!
Jag har runt 105 mil ditupp och då har jag ju ändå ett par mil längre än du från Svedala. Skämt åsido, det skulle varit kul om du kunde hänga med vår husvagnskaravan upp till Sveriges mittpunkt. Ett meeting som inte går av för hackor.
Kay krutKommentar
-
Hej Kay! Önskar piloten god och snabb bättring. Visst, vi siktar på luftvärdighetsbevis på våra Sopwithar en fin kväll i solnedgången innan meetinget. Riktigt trevligt skall det bli!Snyggt Kjell. Nu ska vi bara provflyga våra maskiner också. Kanske det blir på ÖMFK:s fält, innan träffen. Min Camel står fortfarande kvar i hobbyrummet, utan luftvärdighetsbevis på grund av en ryggskada (på piloten) men bättring är utlovad.
Ser fram emot att få träffa alla glada deltagare på Optand.
Kay krut
/KjellKommentar
-
43 st anmälda deltagare så här långt, en månad kvar till start. http://www.ostersundstraffen.nu/?page_id=47
Missa inte att vara med i "fly only" tävlingen, framför allt missa inte året mest trevliga modellflygträff mitt i Sverige.
Träffen genomförs på Optandsflygfält med asfaltbana och möjlighet till gräsbana. På fältet finns även museet Teknikland, ett museum fyllt med militär historia från de nedlagda regementena i Östersund samt en samling av flygplan, klart värt ett besök. Östersund ligger ca 1mil från fältet om proviantering eller annat skulle behövas.
Välkomna!"we have a long way to go and a short time to get there"
SA3BEDKommentar
-
Ja jävlar nu är det inte långt kvar!! längtar tills det drar igång så man får komma upp och flyga skiten ur prylarna..... och självklart träffa alla härliga deltagare, detta är ju enda helgen på året man umgås med Norrmän och Danskar...... ursäkta Kay krut kunde inte låta bli :sarcastic: vi ses snart :icon_pidu:Flyg lågt och hårt Mvh Robert:crazy_pilot:Kommentar
-
Vi kommer även i år att skänka pengar till Bassestiftelsen precis som förra året. Bassestiftelsen kan ni läsa mer om här: http://www.bassestiftelsen.se"we have a long way to go and a short time to get there"
SA3BEDKommentar
-
Nu har vi nått 50st föranmälda till årets träff.. Inte allt för lång tid kvar!
Välkomna!"we have a long way to go and a short time to get there"
SA3BEDKommentar
-
Härligt!
Ja i morgon drar vi så smått uppåt mot norr med två ekipage. En övernattning runt Rättvik, sedan är det bara Ope som gäller. Vi hoppas naturligtvis på stor mottagningskommitté på tisdag kväll när vi rullar in på plan!! (dock inte med surströmming)
Kay krutKommentar
-
Har du med Mosquito prylarna när du kommer?
/Micke"we have a long way to go and a short time to get there"
SA3BEDKommentar

Kommentar