Östersundsträffen 2019 shootout mitt(?)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke.Falo
    • okt 2011
    • 170

    #1

    Östersundsträffen 2019 shootout mitt(?)

    Här med vill vi bjuda in gamla som nya gäster/deltagare till Östersundsträffen 2019, 27/6 - 30/6. Missa inte 2019års kanske trevligaste modellflygträff mitt i Sverige!

    Träffen är åter på Optandsflyg ca 1mil utanför Östersund.

    Anmälan via hemsidan www.östersundsträffen.se

    Välkomna!
    "we have a long way to go and a short time to get there"
    SA3BED
  • kay.krut

    • jan 2007
    • 929

    #2
    Oj, vilken start på sommaren. Först Östersundsträffen, sedan Ålleberg helgen efter. Det kan man bara inte missa. Nu kan väl ingen klaga.
    Kay krut

    Kommentar

    • Micke.Falo
      • okt 2011
      • 170

      #3
      Snart är det 2019 och vi kommer närmare och närmare årets kanske trevligaste modellflygträff Östersundsträffen!

      Mer info och anmälan på: www.östersundsträffen.se

      Varmt välkomna båda nya och återkommande deltagare!
      "we have a long way to go and a short time to get there"
      SA3BED

      Kommentar

      • Micke.Falo
        • okt 2011
        • 170

        #4
        Ni glömmer väl inte att planera in årets kanske trevligaste modellflygträff Östersundsträffen i sommarens aktivitetskalender?

        Mer info och anmälan på: www.östersundsträffen.se

        Varmt välkomna!
        "we have a long way to go and a short time to get there"
        SA3BED

        Kommentar

        • kjni
          Administrator
          RCFF - Moderator
          RCFF - Administratör
          • nov 2009
          • 2000

          #5
          Förberedelser pågår!



          Med vänlig hälsning, Kjell Nilsson

          Kommentar

          • sm6vag

            • jun 2015
            • 15

            #6
            Förberedelser pågår! kommer på Hemsidan mm

            frågor mm maila allebergsmfk@gmail.com
            eller mobil 0703595984
            Senast redigerad av sm6vag; 2019-03-07, 15:43.

            Kommentar

            • turbin

              • jun 2016
              • 379

              #7
              Ursprungligen postat av kjni
              Förberedelser pågår!



              Med vänlig hälsning, Kjell Nilsson
              Ja man har ju en massa timmar i en sån där på F4 och F45 (Sättna) 70-71. Man hittade både det ena och det andra som låg gömt i snön! Gamla däck, en tegelhög, packmoppe, kätting, ved, mm.
              Men dom är grym.
              Mvh
              Matti

              Kommentar

              • kay.krut

                • jan 2007
                • 929

                #8
                Nu är det nära, årets höjdpunkt på Ope och än är det inte för sent att anmäla sig till detta underbara evenemang. Så anmäl dig nu och kom upp och njut av sol och värme tillsammans med andra likasinnade.
                Hoppas att vi, även i år, kan flyga den lite enklare skojtävlingen Fly Only som ju inte ställer några högre krav på vare sig skalalikhet eller extrem flygkunskap. Vi får se vilka överraskningar Kjell, Kjell Åke, mfl kan tota ihop till oss. Det lär ju också bli premiär för en mycket fin Viggen som vi följt på Byggsidan så det lär inte bli långtråkigt.

                Kay krut

                Kommentar

                • K-Å
                  • maj 2006
                  • 1184

                  #9
                  Just nu 35 anmälda piloter och fler kommer det att bli, passa på och anmäl er så logistiken kan dimensioneras.

                  Varmt välkomna till Shootout Norr 2019
                  MVH Kjell-Åke Skoog
                  Ordförande RCFF 2023/2025.

                  Kommentar

                  • rwr43

                    • jul 2008
                    • 123

                    #10
                    Inte långt kvar nu till årets höjdpunkt!! Sol och vindstilla är beställt sedan länge och nu börjar det rycka i spakfingrarna på riktigt!

                    Vi syns snart och hoppas det blir mycket folk som vanligt:1headbang::1headbang::vroam:
                    Flyg lågt och hårt Mvh Robert:crazy_pilot:

                    Kommentar

                    • kjni
                      Administrator
                      RCFF - Moderator
                      RCFF - Administratör
                      • nov 2009
                      • 2000

                      #11
                      Det närmar sig...just nu ca 40 piloter anmälda. Menyn för lördagskvällens middag är nu klar och vill du var med där behöver du anmäla detta senast måndag förmiddag för då beställer kocken råvarorna!

                      Väderprognosen ser inte så tokig ut:

                      Klicka på bilden för större version

Namn: 10-dagars_väderprognos_för_Östersund__Jämtlands_län_–_The_Weather_Channel___Weather_com.jpg
Visningar: 1
Storlek: 40,6 KB
ID: 511417

                      Gör slag i saken - anmäl dig nu!

                      Med vänlig hälsning,
                      Kjell Nilsson

                      Kommentar

                      • kjni
                        Administrator
                        RCFF - Moderator
                        RCFF - Administratör
                        • nov 2009
                        • 2000

                        #12
                        Affisch på gång:

                        Kommentar

                        • rwr43

                          • jul 2008
                          • 123

                          #13
                          Hej Kjell!

                          En kompis hör i sundsvall gjorde nyss anmälan och vill vara med på middagen hoppas du kan lösa det då vi såg detta medelande nu.......
                          Flyg lågt och hårt Mvh Robert:crazy_pilot:

                          Kommentar

                          • kjni
                            Administrator
                            RCFF - Moderator
                            RCFF - Administratör
                            • nov 2009
                            • 2000

                            #14
                            Hej Robert, hälsa din kompis att det är lugnt - han kommer att få plats vid middagen också!
                            Med vänlig hälsning, Kjell

                            Ursprungligen postat av rwr43
                            Hej Kjell!

                            En kompis hör i sundsvall gjorde nyss anmälan och vill vara med på middagen hoppas du kan lösa det då vi såg detta medelande nu.......

                            Kommentar

                            • kjni
                              Administrator
                              RCFF - Moderator
                              RCFF - Administratör
                              • nov 2009
                              • 2000

                              #15
                              ÖMFK har just blivit ägare till en segelflygvinsch av tävlingskvalitet och vi räknar med att ha vinschen uppsatt under träffen nu till veckan SÅ TA GÄRNA MED EN REJÄL SEGELKÄRRA....

                              Med vänlig hälsning,
                              Kjell Nilsson

                              Kommentar

                              Arbetssätt...