Ripaläger Shootout Syd 2019

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ripa
    • maj 2006
    • 698

    #16
    Årets Ripaläger närmar sig, många besökare bokar plats år efter år, till dags datum är 38 platser bokade, än finns det plats för fler, men vänta inte för länge...

    Ola Rundcrantz IAB RC har bokat plats för försäljning torsdag - fredag v 29.
    IAB RC säljer produkter från sortimentet på hemsidan http://www.iabrc.com/ kontakta Ola om det är något speciellt du vill köpa

    Mvh
    Mats
    Ripa Mfk Välkommen till Ripa MFK, din modellflygklubb på nätet. Läs våra inspirerande artiklar, se våra senaste flygningar och upplev gemenskapen. Vi ses på fältet flera gånger om året! Säsongen […]
    Bifogade filer
    Tro inte på allt du hör,
    det finns alltid tre sidor på varje historia,
    din, deras, och den sanna

    Kommentar

    • Ripa
      • maj 2006
      • 698

      #17
      Årets Ripaläger har i sedvanlig ordning öppnat upp en vecka i förväg, och som vi vet i dag, kommer flera av årets besökare att stanna även vecka 30.

      Årets läger inleds med ”Nostalgitema” på måndagen mellan kl. 13 - 16 , så damma av de gamla klenoderna, och ta med dem till Ripa, under detta tema räknar vi även in linflyg, då även av modernare slag.
      Vi hoppas även att företrädare för SMOS kommer för att informera om SMOS verksamhet.

      Klubben kommer att sälja nybakta Ost och Frallebullar måndag - lördag. Bullarna till måndag beställs fredag kl. 15. Kommer ni efter kl. 15 och önskar bullar till måndag morgon, slå en signal, eller skicka ett pm/sms så fixar vi bullar. Bullarna kostar 5 kr st.

      Mvh
      Mats
      Ripa Mfk Välkommen till Ripa MFK, din modellflygklubb på nätet. Läs våra inspirerande artiklar, se våra senaste flygningar och upplev gemenskapen. Vi ses på fältet flera gånger om året! Säsongen […]
      Tro inte på allt du hör,
      det finns alltid tre sidor på varje historia,
      din, deras, och den sanna

      Kommentar

      • Thomas

        • jun 2006
        • 7673

        #18
        Tankad, packad å klar!
        Nu kör vi årets mest inväntade vecka!
        Retroholic!

        Kommentar

        • uffe_46

          • jul 2015
          • 734

          #19
          Kommer ner i veckan och koller, ska njuta av den skånska dialekten

          Kommentar

          • Thomas

            • jun 2006
            • 7673

            #20
            Uffe;
            Retroholic!

            Kommentar

            • uffe_46

              • jul 2015
              • 734

              #21
              Ursprungligen postat av Thomas

              :applouse: Behöver inte visum, är född i Skåne av skånska föräldrar vars föräldrarna var från Skåne,vars föräldrarna var från Skåne,vars föräldrarna var från Skåne,vars föräldrarna var från Skåne................ :lollypop:

              Kommentar

              • Thomas

                • jun 2006
                • 7673

                #22
                :icon_pidu::lollypop::sarcastic:
                Retroholic!

                Kommentar

                • Ripa
                  • maj 2006
                  • 698

                  #23
                  Ursprungligen postat av uffe_46
                  Kommer ner i veckan och koller, ska njuta av den skånska dialekten
                  Som den smaulänning Thomas är, var det trots allt han och Mr J som initierade
                  firandet av Jul(i)afton med skånskt julbord på Ripa. Vid fjolårets julbord landade dessa båda
                  ”tomtar” med en tomte influgen från USA.

                  Hoppas tiden för ditt skånebesök medger en kväll med skånskt jul(i)bord, det vore trevligt.

                  Välkommen till Skåne och Ripa!

                  Mvh
                  Mats
                  Ripa Mfk Välkommen till Ripa MFK, din modellflygklubb på nätet. Läs våra inspirerande artiklar, se våra senaste flygningar och upplev gemenskapen. Vi ses på fältet flera gånger om året! Säsongen […]
                  Bifogade filer
                  Tro inte på allt du hör,
                  det finns alltid tre sidor på varje historia,
                  din, deras, och den sanna

                  Kommentar

                  • uffe_46

                    • jul 2015
                    • 734

                    #24
                    Tack Vi åker ner imorgon (måndag) så jag tittar väl dit på tisdag fm, vi åker vidare på fredag morgon, hoppas att jag lyckas klämma in ett par plan, men det blir trångt, tant och två hundar ska vist också med :sarcastic:

                    Kommentar

                    • Ripa
                      • maj 2006
                      • 698

                      #25
                      Ursprungligen postat av uffe_46
                      Tack Vi åker ner imorgon (måndag) så jag tittar väl dit på tisdag fm, vi åker vidare på fredag morgon, hoppas att jag lyckas klämma in ett par plan, men det blir trångt, tant och två hundar ska vist också med :sarcastic:
                      Hej Uffe!
                      Vi har bokat upp en plats till er, varmt välkomna till Ripa!
                      Mvh Mats
                      Tro inte på allt du hör,
                      det finns alltid tre sidor på varje historia,
                      din, deras, och den sanna

                      Kommentar

                      • uffe_46

                        • jul 2015
                        • 734

                        #26
                        Ursprungligen postat av Ripa
                        Hej Uffe!
                        Vi har bokat upp en plats till er, varmt välkomna till Ripa!
                        Mvh Mats
                        Tack, men nu blev det nog lite fel, har ingen husvagn och inte tålamod heller att dra en ner till Skåne, vi kommer att bo på hotell i Araslöv

                        Kommentar

                        • pgrts

                          • jun 2006
                          • 2015

                          #27
                          Bilder från söndagen på http://xn--modellvnner-r8a.se/ba/ripa2019/index.html
                          ___________________
                          patrik@pgdata.se

                          Kommentar

                          • uffe_46

                            • jul 2015
                            • 734

                            #28
                            Finns det möjlighet att förvara några modeller under nätterna?

                            Kommentar

                            • Ripa
                              • maj 2006
                              • 698

                              #29
                              Ursprungligen postat av uffe_46
                              Finns det möjlighet att förvara några modeller under nätterna?
                              Hej Uffe!

                              I begränsad omfattning finns det möjlighet till förvaring i laddningsdepå och container, lite beroende på storlek av planen.

                              Mvh
                              Mats
                              Tro inte på allt du hör,
                              det finns alltid tre sidor på varje historia,
                              din, deras, och den sanna

                              Kommentar

                              • Anders J
                                • maj 2006
                                • 247

                                #30
                                Tack för den här gången! Vi smet en dag tidigare än planerat för att slippa få förtältet vått. Lika trivsamt o bra som vanligt med goa kompisar o mycket flyg. Campingavgiften Swishad.
                                Oldtimer!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...