Ripaläger Shootout 2021

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ripa
    • maj 2006
    • 698

    #1

    Ripaläger Shootout 2021




    Ripa Modellflygklubb avvaktar Folkhälsomyndighetens ställningstagande till nya regler för att få lov att genomföra ett arrangemang med som vi hoppas minst 100 samtida deltagare. Nya förslag för sommarens regler är framflyttade och förväntas komma den 17 maj, därefter går vi ut med ny information om årets planerade läger

    RIPA MODELLFLYGKLUBB INBJUDER TILL
    RIPALÄGER SHOOTOUT SYD 2020 V.29 16 - 25 juli

    Om de regler som presenteras den 17 maj, innebär en begränsning av antalet deltagare till max ??? antal personer, medför detta att vi måste be alla som tänkt besöka årets Ripaläger om en anmälan.

    De årliga besökare som bokade plats för 2020 när de lämnade Ripalägret 2019 kommer att ha förtur till bokningen

    Som klubb behöver vi veta namn, klubbtillhörighet, telefonnummer, boende i husvagn/husbil/tält, antalet personer, och vilka dagar ni vill att vi skall boka in, detta för att försöka optimera antalet deltagare varje dag, så nära maxantalet som möjligt.
    Genom begränsningen hoppas vi på förståelsen av att aktiva modellflygare kommer att prioriteras. Hur antalet dagliga besökare skall hanteras ber vi att få återkomma till då de nya restriktionerna offentliggjorts.
    Kommer reglerna att begränsas som i fjol, till 50 personer kommer vi att ställa in årets Ripaläger.

    Skicka ett mail med anmälan eller frågor till ripa2021@ripamfk.com

    Årets lägervecka, om den nu blir av, kommer att genomföras under ordnade former, och med hänsyn och beaktande till den pandemi som fortfarande råder i landet.

    Ripalägret´s huvudsakliga målsättning är att skapa trivsel och gemenskap för landets modellflygare, och när så är möjligt, även deras familjer, modellflyg är vår gemensamma nämnare. Genom alla modellflygare som kommer till Ripa under lägerveckan, visar vi upp en bredd på hobbyn, med modeller från det enklaste enkla, till riktigt häftiga modeller

    TEMADAGAR
    För hobbyns och klubbens del är målsättningen att veckan, skall väcka intresse för nya utövare, samt återuppväcka intresset för många dagliga besökare, vilka varit aktiva, men som varit från hobbyn några år. För att erbjuda så snabb ”start” – hjälp som möjligt genomför klubben temadagar mån-fred mellan kl.13 -16. Skala- warbirds, Segelflyg, IMAC, Oldtimer, finns med i planeringen, vi återkommer med mer info på klubbens hemsida varefter dagarna blir ”spikade”

    SWAP-MEET
    Klubben upplåter utrymme till försäljning av begagnade modellflygprylar i depåområdet, naturligtvis är hobbyhandlare välkomna att sälja, och visa upp sina produkter och företag under veckan.

    ”JUL(i)AFTON” arrangeras normalt i klubbens pergola, under tak med fönsterpartier på tre sidor. Att under rådande pandemi bjuda in till ”julbord” redan nu är allt för osäkert, klubbens ambition och förhoppning, är att så kan ske, men vi är rädda om varandra, och ber att få återkomma i denna fråga.
    Jul(i)afton infaller i år torsdagen den 22 juli.

    För dig som saknar mobilt boende rekommenderar vi Kärraton 3 km från modellflygfältet. www.ahusboende.se/

    Här finns information om Flygfältet -Flygregler - Campingkostnader

    Frågor? Kontakta Mats Erlandsson bostad 044-350202 mobil. 0705-350202

    VÄLKOMNA TILL RIPA!Klicka på bilden för större version

Namn: Pilot o banderoll final ny storlek.jpg
Visningar: 1
Storlek: 38,6 KB
ID: 526104Klicka på bilden för större version

Namn: 20200615_132817_0008[24451].jpg
Visningar: 4
Storlek: 65,3 KB
ID: 526105
    Senast redigerad av Ripa; 2021-04-25, 11:10. Anledning: Uppdaterat med nytt datum för restriktioner
    Tro inte på allt du hör,
    det finns alltid tre sidor på varje historia,
    din, deras, och den sanna
  • Thomas

    • jun 2006
    • 7673

    #2
    Måtte restriktionerna släppa snart, alla är väl svältfödda på att komma ut och träffas igen...
    Retroholic!

    Kommentar

    • Ripa
      • maj 2006
      • 698

      #3



      Från den 1 juni är det tillåtet att genomföra arrangemang utomhus med max 100 deltagare.
      Ripa Modellflygklubb har beslutat att genomföra årets Ripaläger med hänsyn och beaktande till den pandemilag som fortfarande råder i landet.

      RIPA MODELLFLYGKLUBB INBJUDER TILL
      RIPALÄGER SHOOTOUT SYD 2020 V.29 16 - 25 juli

      Då deltagarantalet är begränsat, medför detta att vi måste be alla som planerat att besöka lägret med husvagn/husbil/tält att boka plats genom en anmälan via e-post.

      De årliga besökare som bokade plats för 2020, när de lämnade Ripalägret 2019 kommer att ha förtur till bokningen.

      Efter att detta inlägg publicerats första gången den 1/4 har till dagens datum 45 deltagare bokat plats på årets Ripaläger.
      För att möjliggöra dagliga besökare kommer vi att begränsa antalet boende till ca 80 personer.

      Som klubb behöver vi veta namn, klubbtillhörighet, telefonnummer, boende i husvagn/husbil/tält, antalet personer, och vilka dagar ni vill att vi skall boka in, detta för att försöka optimera antalet deltagare varje dag, så nära maxantalet som möjligt.

      Genom kravet på begränsning hoppas vi på förståelsen av att aktiva (flygande) modellflygare kommer att prioriteras.

      Skicka ett mail med anmälan eller frågor till ripa2021@ripamfk.com

      Som klubb har vi förhoppning om att de regler som regeringen kommer att presentera i steg 2, den 1 juli kan medföra ökat deltagarantal och ge utrymme för fler dagliga besökare under Ripalägret.

      Ripalägret´s huvudsakliga målsättning är att skapa trivsel och gemenskap för landets modellflygare, och när så är möjligt, även deras familjer, modellflyg är vår gemensamma nämnare. Genom alla modellflygare som kommer till Ripa under lägerveckan, visar vi upp en bredd på hobbyn, med modeller från det enklaste enkla, till riktigt häftiga modeller

      Skicka ett mail med anmälan eller frågor till ripa2021@ripamfk.com

      TEMADAGAR
      För hobbyns och klubbens del är målsättningen att veckan, ska väcka intresse för nya utövare, samt återuppväcka intresset för dagliga besökare, vilka varit aktiva, men som varit från hobbyn några år. För att erbjuda så snabb ”start” – hjälp som möjligt genomför klubben temadagar mån-fred mellan kl.13 -16. Oldtimer, Skala, Warbirds, Segelflyg, Nybörjarmodeller, finns med i planeringen, men än är inget bestämt vi återkommer med mer info på klubbens hemsida varefter dagarna blir ”spikade”

      SWAP-MEET
      Klubben upplåter utrymme till försäljning av begagnade modellflygprylar i depåområdet, naturligtvis är hobbyhandlare välkomna att sälja, och visa upp sina produkter och företag under veckan.

      ”JUL(i)AFTON” arrangeras utomhus i klubbens pergola, under tak med fönsterpartier på tre sidor. Klubbens förhoppning är att kunna genomföra årets jul (i) afton med bordsplacering som motsvarar FHM krav på regler med antal och avstånd.
      Jul(i)afton infaller i år torsdagen den 22 juli.

      För dig vill besöka årets Ripaläger men som saknar mobilt boende rekommenderar vi ”Kärraton” 3 km från modellflygfältet. www.ahusboende.se/

      Här finns information om Flygfältet -Flygregler - Campingkostnader

      Film från Ripalägret 2019

      Frågor? Kontakta Mats Erlandsson bostad 044-350202 mobil. 0705-350202

      VÄLKOMNA TILL RIPA!Klicka på bilden för större version

Namn: Pilot o banderoll final ny storlek.jpg
Visningar: 1
Storlek: 38,6 KB
ID: 526104
      Klicka på bilden för större version

Namn: 20200615_132817_0008[24451].jpg
Visningar: 4
Storlek: 65,3 KB
ID: 513450
      Tro inte på allt du hör,
      det finns alltid tre sidor på varje historia,
      din, deras, och den sanna

      Kommentar

      • Thomas

        • jun 2006
        • 7673

        #4
        Jippeeeeee!!!!
        :1wav::1wav::1wav:
        Se mej som bokad!!!


        Retroholic!

        Kommentar

        • Ripa
          • maj 2006
          • 698

          #5
          Ursprungligen postat av Thomas
          Jippeeeeee!!!!
          :1wav::1wav::1wav:
          Se mej som bokad!!!


          Hej Thomas!

          Missminner jag mig inte har du stående bokning på "Gräddhyllan" till år 2034 :crazy_pilot:

          Mvh
          Mats
          Ripa Mfk Välkommen till Ripa MFK, din modellflygklubb på nätet. Läs våra inspirerande artiklar, se våra senaste flygningar och upplev gemenskapen. Vi ses på fältet flera gånger om året! Säsongen […]
          Tro inte på allt du hör,
          det finns alltid tre sidor på varje historia,
          din, deras, och den sanna

          Kommentar

          • Thomas

            • jun 2006
            • 7673

            #6
            Ursprungligen postat av Ripa
            Hej Thomas!

            Missminner jag mig inte har du stående bokning på "Gräddhyllan" till år 2034 :crazy_pilot:

            Mvh
            Mats
            www.ripamfk.com
            Ja, minst...
            :applause:
            Retroholic!

            Kommentar

            • Balcke

              • sep 2015
              • 239

              #7
              Hej, härligt att läsa :-)

              Boka in mig hela veckan från lördag helgen innan enligt tidigare år mellan Ola och Thomas

              //Rickard Balcke

              Kommentar

              • MagnusStrömqvist
                • dec 2006
                • 400

                #8
                Riktigt kul att höra?????? Samma plats som sist, om möjligt, tack!
                Byta/köpa? Hör av dig!
                Pistonpowered:
                112” 3W Mustang, DLA116cc rad
                90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
                87” TC Flybaby, ASP 160 twin
                67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
                60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
                El drift: F3A sebart Wind Pro
                Sändare: Futaba 18MZ, 16IZ

                Kommentar

                • Ripa
                  • maj 2006
                  • 698

                  #9
                  Ursprungligen postat av Balcke
                  Hej, härligt att läsa :-)

                  Boka in mig hela veckan från lördag helgen innan enligt tidigare år mellan Ola och Thomas

                  //Rickard Balcke
                  Hej Rickard!

                  Vi har bokat in dig på samma plats som tidigare år, allt enligt önskemål.

                  Välkommen till Ripa!

                  Mvh
                  Mats
                  Tro inte på allt du hör,
                  det finns alltid tre sidor på varje historia,
                  din, deras, och den sanna

                  Kommentar

                  • Ripa
                    • maj 2006
                    • 698

                    #10
                    Ursprungligen postat av MagnusStrömqvist
                    Riktigt kul att höra?????? Samma plats som sist, om möjligt, tack!
                    Hej Magnus!

                    Vi har bokat in dig på samma plats som tidigare år.

                    Välkommen till Ripa!

                    Mvh
                    Mats
                    Tro inte på allt du hör,
                    det finns alltid tre sidor på varje historia,
                    din, deras, och den sanna

                    Kommentar

                    • AlveH

                      • maj 2015
                      • 109

                      #11
                      Bokar mig också.
                      Om ensam så blir det tältet, med kompis så blir det kanske husvagn.
                      Hör av mig när jag vet om det blir tält eller husvagn.

                      Vh
                      @lve

                      Kommentar

                      • Ripa
                        • maj 2006
                        • 698

                        #12
                        Ursprungligen postat av AlveH
                        Bokar mig också.
                        Om ensam så blir det tältet, med kompis så blir det kanske husvagn.
                        Hör av mig när jag vet om det blir tält eller husvagn.

                        Vh
                        @lve

                        Hej Alve!

                        Vi har bokat en plats, återkom när du vet om det blir tält eller husvagn!

                        Välkommen till Ripa!

                        Mvh
                        Mats
                        Tro inte på allt du hör,
                        det finns alltid tre sidor på varje historia,
                        din, deras, och den sanna

                        Kommentar

                        • AM
                          Debattglad entusiast

                          • maj 2006
                          • 3464

                          #13
                          Boka en plats åt mig med, Please.
                          Ove (AM) Nielsen

                          Kommentar

                          • Thomas

                            • jun 2006
                            • 7673

                            #14
                            Ursprungligen postat av AM
                            Boka en plats åt mig med, Please.
                            Du har väl den närmast klubbstugan??
                            Retroholic!

                            Kommentar

                            • Ripa
                              • maj 2006
                              • 698

                              #15
                              Ursprungligen postat av AM
                              Boka en plats åt mig med, Please.
                              Hej Ove!

                              Thomas har full koll, din plats är bokad längst fram i mitt raden närmast klubbstugan. :secruity:

                              Välkommen till Ripa!

                              Mvh
                              Mats
                              Tro inte på allt du hör,
                              det finns alltid tre sidor på varje historia,
                              din, deras, och den sanna

                              Kommentar

                              Arbetssätt...