Östersundsträffen/ RCFF shootout mitt 2021

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke.Falo
    • okt 2011
    • 170

    #1

    Östersundsträffen/ RCFF shootout mitt 2021

    Kolla in länken: www.östersundsträffen.se
    Vi har i år skjutit fram Östersundsträffen till ett senare datum. Men vi tänker ha en "24-timmars" sammankomst på vårt eget fält det ursprungliga datumet.
    Senast redigerad av Micke.Falo; 2021-08-02, 08:00.
    "we have a long way to go and a short time to get there"
    SA3BED
  • kay.krut

    • jan 2007
    • 929

    #2
    Då bokar vi in båda datumen.

    Kay krut

    Kommentar

    • kjni
      Administrator
      RCFF - Moderator
      RCFF - Administratör
      • nov 2009
      • 2000

      #3
      I år tjuvstartar vi med "Lilla" Östersundsträffen som en försiktig uppvärmning inför den senarelagda ordinarie träffen.

      Vi håller vårt fina fält med gräsbana öppet för flygning dygnet runt från 9-11 juli. Det finns gott om plats för den som vill övernatta i husbil/husvagn. På fältet finns tillgång till el för laddning, vatten, toa och dusch. Vi tar en avgift på 100 kr för husbil/husvagn för hela helgen. Vi uppmanar alla besökare att följa pandemireglerna.

      Gå till träffens sida och berätta om du tänker besöka oss!

      Välkommen

      Kommentar

      • rwr43

        • jul 2008
        • 123

        #4
        Och som vi har längtat!! ett års abstinens så det är tur det blir TVÅ träffar så vi får flyga och surra skit mycket i sommar :dancing2::rolleyes:
        Flyg lågt och hårt Mvh Robert:crazy_pilot:

        Kommentar

        • kay.krut

          • jan 2007
          • 929

          #5
          Ja du Robert och som jag längtat efter dina goda Irish Coffee. Kanske man kan beställa ett par redan nu. Jag tar med mig en flaska whiskey för säkerhets skull.

          Vi syns på Ope.

          Kay krut

          Kommentar

          • rwr43

            • jul 2008
            • 123

            #6
            Kay beställning är noterad! men jag väntar med att blanda så dom är lite varm vid leverans:cheers2:
            Flyg lågt och hårt Mvh Robert:crazy_pilot:

            Kommentar

            • kay.krut

              • jan 2007
              • 929

              #7
              Men Robert, du är en ängel.

              Kay krut

              Kommentar

              • kay.krut

                • jan 2007
                • 929

                #8
                Tack Robert för den goda koppen Irish Coffe du fixade på "lilla Östersundsträffen" Den smakade mer, så härmed beställer jag ännu en dito till Stora Östersundsträffen, 12 - 15/8 Virke medtages.

                Kay krut

                Kommentar

                • kjni
                  Administrator
                  RCFF - Moderator
                  RCFF - Administratör
                  • nov 2009
                  • 2000

                  #9
                  Det börjar vara daga att göra anmälan till årets ÖStersundsträff/RCFF Shootout Mitt. Anmälningsformulär finns på :

                  http://östersundsträffen.se

                  Välkommen!

                  Med vänlig hälsning, Kjell Nilsson

                  Kommentar

                  • Micke.Falo
                    • okt 2011
                    • 170

                    #10
                    Nu är det hög tid att boka in årets kanske trevligaste modellflygträff 12/8 - 15/ 2021!!
                    Vi har i år pga pandemi och annat flyttat träffen till mitten av augusti men torsdag till söndag med alla möjligheter som tidigare.
                    Vi kommer i år att lotta ut ett mycket fint pris till någon av er deltagare på träffen! Missa inte det! Det kommer bli en tävling men om det blir landskamp eller nåt annat får ni se när det är dags!

                    Mer info hittar ni på www.östersundsträffen.se

                    Välkomna!!
                    "we have a long way to go and a short time to get there"
                    SA3BED

                    Kommentar

                    • Micke.Falo
                      • okt 2011
                      • 170

                      #11
                      Anmälan gör ni här: http://ostersundstraffen.se/?page_id=821

                      Vilka som redan anmält har ni här: http://ostersundstraffen.se/?page_id=847

                      Passa även på med ett besök på det fina museet som ligger i anslutning till Optandsflygfält: www.teknikland.se

                      Finns även en restaurang: http://teknikland.se/restaurang/
                      "we have a long way to go and a short time to get there"
                      SA3BED

                      Kommentar

                      • Micke.Falo
                        • okt 2011
                        • 170

                        #12
                        Ni som deltar i träffen har möjlighet att vinna en timmes flygning tillsammans med Ivan Myhr i en SAAB Safir SK50. Avancerat och/eller rundtur. https://www.flygklubben.se/index.php...-flygsektionen

                        Välkomna!!
                        "we have a long way to go and a short time to get there"
                        SA3BED

                        Kommentar

                        • Micke.Falo
                          • okt 2011
                          • 170

                          #13
                          Enligt våra norska vädergudar på yr.no så verkar det bli hyfsat väder torsdag och fredag 19 grader och 2-3 m/s.

                          Missa inte årets kanske trevligaste modellflygträff!!

                          Välkomna!

                          www.östersundsträffen.se
                          "we have a long way to go and a short time to get there"
                          SA3BED

                          Kommentar

                          • Micke.Falo
                            • okt 2011
                            • 170

                            #14
                            De norska vädergudarna på yr.no spår bra väder även på lördagen den 14e.

                            Missa inte årets kanske trevligaste modellflygträff.
                            www.östersundsträffen.se

                            Välkomna!
                            "we have a long way to go and a short time to get there"
                            SA3BED

                            Kommentar

                            • mrfxcoupe
                              • nov 2006
                              • 260

                              #15
                              Hoppas vi blir några som kommer. Jag kommer har fått OK med semesterdagar av min chef så jag lär dyka upp kring lunch på torsdag. Sedan så bränner vi metanol så det ryker om det!! :-)

                              Kommentar

                              Arbetssätt...