Gällivare RC

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lundmark

    • aug 2008
    • 84

    #1

    Gällivare RC

    Gällivare RC är en ny startad förening med inriktning på allt som är radiostyrt, mest flyg, heli och bil.
    Vi har haft det drivet privat sedan tidigare. Men nu är det i Gällivare RC:s regi.
    vi har både modellflygfält och 1/8 buggy rc bil bana.
    finns även ett dubbelkommando flyg för de som vill prova på.

    de som är i närheten och vill bli medlem kan slänga in ett intresse mail på gallivarerc@hotmail.com så skickar vi ut info.

    Lite bil film.



    lite flyg.
    Bifogade filer
    Senast redigerad av administrator; 2013-03-20, 20:52.
    GÄLLIVARE RC http://www.gallivarerc.com
    #RC Factory Crack Yak
    #Telink YAK 55
    #88" Extreme Flight Extra 300, DA 50R
    #91" Extreme Flight Extra 300 EXP, DLE 55 RA
    #91" Extreme Flight Extra 300 EXP, EME 60
  • Fluf
    • jul 2012
    • 1580

    #2
    Inte sett FPV från en buggy innan.

    Bonus reklam för Sko-Görans, hälsa så gott att jag besöker om jag kommer till Gällivare någon gång

    Kommentar

    • Lundmark

      • aug 2008
      • 84

      #3
      Hehe! Ja då var det på tiden!

      givetvis ska du besöka skogörans om du har vägarna förbi!
      GÄLLIVARE RC http://www.gallivarerc.com
      #RC Factory Crack Yak
      #Telink YAK 55
      #88" Extreme Flight Extra 300, DA 50R
      #91" Extreme Flight Extra 300 EXP, DLE 55 RA
      #91" Extreme Flight Extra 300 EXP, EME 60

      Kommentar

      • Lundmark

        • aug 2008
        • 84

        #4
        Fått lite ordning på hemsidan nu.

        GÄLLIVARE RC http://www.gallivarerc.com
        #RC Factory Crack Yak
        #Telink YAK 55
        #88" Extreme Flight Extra 300, DA 50R
        #91" Extreme Flight Extra 300 EXP, DLE 55 RA
        #91" Extreme Flight Extra 300 EXP, EME 60

        Kommentar

        • Thomas

          • jun 2006
          • 7673

          #5
          Fint fält!
          Är det en betongbana?
          Mycke mygg??
          Retroholic!

          Kommentar

          • bem

            • apr 2009
            • 1643

            #6
            Hej,

            Bra med en hemsida att samlas runt.
            Gärna mer bilder på flygning (även från förr om nån hållt på länge och strävat på egen hand innan klubben bildades).

            Blir det även inomhusflyg till vintern med depronare. små helikoptrar och inomhus elbilar?

            /Bo

            Kommentar

            • Medeashusse
              • maj 2013
              • 959

              #7
              Nice! Vi Pajala följer er med spänning!
              Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

              Kommentar

              • Lundmark

                • aug 2008
                • 84

                #8
                Ursprungligen postat av Thomas
                Fint fält!
                Är det en betongbana?
                Mycke mygg??

                Jo fältet är helt okej!
                nej inte betong, men gammalt konstgräs från ortens fotbollsplan.
                ja nog finns det en å annan mygga!


                Ursprungligen postat av bem
                Hej,


                Bra med en hemsida att samlas runt.
                Gärna mer bilder på flygning (även från förr om nån hållt på länge och strävat på egen hand innan klubben bildades).


                Blir det även inomhusflyg till vintern med depronare. små helikoptrar och inomhus elbilar?


                /Bo

                det kommer mer! Måste samla in alla bilder från medlemmarna, kommer fler filmer också.
                vi har funnits sedan länge och varit en del av fullskala flygklubben men iår blev vi en egen förening med eget flygfält.


                japp! Vi inomhusflyger varje vecka från november till maj, och bil körs det om intresse bara finns.



                Ursprungligen postat av Medeashusse
                Nice! Vi Pajala följer er med spänning!
                Häftigt att det finns aktivitet i Pajala också! Ni är välkommen att komma och flyga hos oss om ni har vägarna förbi.
                har ni nåt flygfält?
                GÄLLIVARE RC http://www.gallivarerc.com
                #RC Factory Crack Yak
                #Telink YAK 55
                #88" Extreme Flight Extra 300, DA 50R
                #91" Extreme Flight Extra 300 EXP, DLE 55 RA
                #91" Extreme Flight Extra 300 EXP, EME 60

                Kommentar

                • Medeashusse
                  • maj 2013
                  • 959

                  #9
                  Vi är inte ens en handfull med flygare. Inget flygfält men några lämpliga platser.
                  Vem vet vi kanske kan komma över på ett studiebesök, någon gång framöver! :-)
                  Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                  Kommentar

                  • Lundmark

                    • aug 2008
                    • 84

                    #10
                    Ursprungligen postat av Medeashusse
                    Vi är inte ens en handfull med flygare. Inget flygfält men några lämpliga platser.
                    Vem vet vi kanske kan komma över på ett studiebesök, någon gång framöver! :-)
                    Okej, men kul att det finns iaf. Vi är inte mer än 20 st. Men alla är aktiva, vilket är roligt!
                    ja ni är välkommen!
                    GÄLLIVARE RC http://www.gallivarerc.com
                    #RC Factory Crack Yak
                    #Telink YAK 55
                    #88" Extreme Flight Extra 300, DA 50R
                    #91" Extreme Flight Extra 300 EXP, DLE 55 RA
                    #91" Extreme Flight Extra 300 EXP, EME 60

                    Kommentar

                    • Jogal

                      • sep 2014
                      • 4

                      #11
                      Hejsan!
                      När brukar det vara aktivitet på fältet?
                      Mvh "Snart återfalls modellflygare"

                      Kommentar

                      • Björn.O
                        • jun 2007
                        • 151

                        #12
                        Hej!
                        Det har väl varit lite sparsamt med aktivitet hittills i sommar, mycket pga trist väder. Men det blir nog mycket flygning nu Juli-Aug. Oftast på kvällarna när det är vindstilla brukar det vara aktivitet.

                        Kommentar

                        • marell01
                          • maj 2007
                          • 831

                          #13
                          Myggfritt?
                          Hälsningar
                          /Marcus - Livet börjar vid 9G...

                          Kommentar

                          • Björn.O
                            • jun 2007
                            • 151

                            #14
                            Ursprungligen postat av marell01
                            Myggfritt?
                            Nej på den punkten är vårat fält lite sämre... Men vi experimenterar med en rejäl fläkt som ska suga in mygg.

                            Och tack Marcus och alla andra i Luleå för ett mycket trevligt MSFI !

                            Kommentar

                            Arbetssätt...