Går ej att "arma" quad
Kollaps
X
-
Jag hade ett snarlikt problem på en annan flight controller (Naze 32) och det löste sig efter att jag resettat kortet och laddat in firmware på nytt och gjort om mina inställningar. -
Det låter högst sannolikt....
Gör en "Factory reset" och prova med en ny Acc cal. och se om den godkänner den.
Om det fortfarande inte fungerar skulle jag prova att lägga in firmware på nytt i kortet.
/JonasLämna en kommentar:
-
Kan det måntro ha att göra med att "acc calibration fail Z - not ok" ?
edit: nej det hade det inte. Har det någon betydelse hur kablarna sitter från esc till motorer?Senast redigerad av Hawkloon; 2014-08-05, 21:45.Lämna en kommentar:
-
har du ställt in att den ska arma på spak inte på brytare? har för mig det finns en sådan inställning.Lämna en kommentar:
-
-
-
Och vad säger displayen då den står i Safe och du gör sidoroder höger?
/ JonasLämna en kommentar:
-
Japp, på reciever testes är gasen som idle och jag får rätt utslag i displayen när jag rör spakarna åt vänster höger. Samtliga är på noll när jag startar upp quadden..Lämna en kommentar:
-
Det är KK2 som är styrkortet....
Och vad säger "receiver test" om alla kanaler?
Går allt åt rätt håll, har du ildle och full på kanal 3?
/ JonasLämna en kommentar:
-
Hej Simon, osäker på vad du menar med styrkort då det inte sitter något sådant på.
Ska inte behövas med KK2 och integrerat pcb platta på q450?Lämna en kommentar:
-
Går ej att "arma" quad
Har problem med att "arma" min nybyggda quad.
Trimmen är satt till 0 och trots detta så får jag inte igång den.
Fartreglagen Afro Esc lyser alla grönt och piper ca var femte sekund då jag kopplar in den separata displayen.
Jag kör den som förprogrammerar x quad och självklart har jag signal i mottagaren från radion.Taggar: Ingen
Lämna en kommentar: