Skåningar är inte rediga

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TommyzT
    • jan 2009
    • 578

För att vara en Messerschmitt och glädjedödare för vissa så kommer jag med rättelsen att Samuelsson faktiskt är en Östgöte. Ok för norra småland men säg inte det till en "Öchötte". Jag vet detta för att jag bor ihop med en. Alla är jättestarka. :lollypop:

Kommentar

• LAB
      • dec 2007
      • 634

Ursprungligen postat av TommyzT
      För att vara en Messerschmitt och glädjedödare för vissa så kommer jag med rättelsen att Samuelsson faktiskt är en Östgöte. Ok för norra småland men säg inte det till en "Öchötte". Jag vet detta för att jag bor ihop med en. Alla är jättestarka. :lollypop:
      Wesse har ingen koll på vädersträck eller vilket land han är i utanför Hultsfreds 50 skyltar.Han tror fortfarande att Tranås ligger i Norrland:banghead:

Kommentar

• wesse
        • maj 2007
        • 5864

Ursprungligen postat av LAB
        Wesse har ingen koll på vädersträck eller vilket land han är i utanför Hultsfreds 50 skyltar.Han tror fortfarande att Tranås ligger i Norrland:banghead:
        Tranåsbor är mer åt stockholmshållet sådär lite småstöddiga och märkvärdiga typ... Om någon kommer o utmanar oss Smålänningar i sommar ska vi ge utbölingarna smisk på småländskt vis... Muahahahaha

Småland är bäst... Yehhhhh

Kommentar

• Thomas
          • jun 2006
          • 7703

Alltså...
          när jag flyttade från dom norra delarna av europa (d.v.s. Småland) så sjönk intelligensnivån där med ca 59 procent.
          Dom resterande 41 hundradelarna måste finnas nånstans på Skogsrundan i Hultsfred...... och då menar jag inte där han den skäggige med glasögon bor. Snarare hos hans granne, där den äldre kloke mannen finns, han som kan det här med att få ihop en träbyggsats, och dessutom helt utan ritning.
          DET kallar jag kreativitet och uppfinningsrikedom!!!
          Retroholic!

Kommentar

• Mr J
            • maj 2006
            • 4130

Ursprungligen postat av Thomas
            Alltså...
            när jag flyttade från dom norra delarna av europa (d.v.s. Småland) så sjönk intelligensnivån där med ca 59 procent.
            Dom resterande 41 hundradelarna måste finnas nånstans på Skogsrundan i Hultsfred...... och då menar jag inte där han den skäggige med glasögon bor. Snarare hos hans granne, där den äldre kloke mannen finns, han som kan det här med att få ihop en träbyggsats, och dessutom helt utan ritning.
            DET kallar jag kreativitet och uppfinningsrikedom!!!
            Och allt detta trots hans svåra problem med grannarna... :sarcastic:

Kommentar

• lassebetong
              • mar 2007
              • 1255

Ursprungligen postat av wesse
              Tranåsbor är mer åt stockholmshållet sådär lite småstöddiga och märkvärdiga typ... Om någon kommer o utmanar oss Smålänningar i sommar ska vi ge utbölingarna smisk på småländskt vis... Muahahahaha

Ja det kan jag hålla med dig om och sundhultsbor är de värsta.
              En annan är ju ingen infödd tranåsbo utan en östgöte från ydreskogarna och vi är smartare än både skåningar och smålänningar till sammans.:icon_butt:

/Lasse
              //Lasse

Kommentar

• LAB
                • dec 2007
                • 634

Ursprungligen postat av lassebetong
                Ja det kan jag hålla med dig om och sundhultsbor är de värsta.
                En annan är ju ingen infödd tranåsbo utan en östgöte från ydreskogarna och vi är smartare än både skåningar och smålänningar till sammans.:icon_butt:

/Lasse
                Jajjemen vi(tyvärr även en stockholmare) som bor vid vägen mellan Tranås o Eksjö(tillhör småland) är riktiga värstingar:lollypop:.Inte födda bakom en stubbe som mesiga Östgötar:icon_butt::sarcastic:

Kommentar

• Mr J
                  • maj 2006
                  • 4130

Och här kan man studera ett gäng typiska smålänningar i deras naturliga miljö...

Kommentar

• Mats J
                    • maj 2006
                    • 598

Ja wesse norrland har du väl försökt erövra förut så du är mycket välkommen att försöka igen http://sphotos.ak.fbcdn.net/photos-a...64389_2081.jpg
                    Muhahahahahahah

Mvh Mats J

Kommentar

• matbos
                      • jul 2008
                      • 1444

Ursprungligen postat av Mr J
                      Och här kan man studera ett gäng typiska smålänningar i deras naturliga miljö...

O ja vilken otrolig begåvning det finns i mörka småland man blir tårögd. Undrar just varför det heter det små land. :1dontknow:

Kommentar

• wesse
                        • maj 2007
                        • 5864

Ursprungligen postat av Mr J

ja se där vi Smålänningar är ju bara för himla bra...yehhhh

Kommentar

• wesse
                          • maj 2007
                          • 5864

Kommentar

• Stig H.
                            • jul 2007
                            • 247

Ursprungligen postat av wesse

Vet Wesse om att Småland är på väg åt både Stockholms-hållet och Skåne-hållet genom den stor-region som håller på att växa fram ? http://www.vimmerbytidning.se/articl...ew/39287/1/87/
                            Kanske dags att blanda sig i politiken eller rusta för framtida närkontakt med grannarna norrut och söderut....

Stig
                            2,4 GHz - en milstolpe inom RC-tekniken

Kommentar

• Klavins
                              • jun 2008
                              • 292

Ursprungligen postat av Stig H.
                              Vet Wesse om att Småland är på väg åt både Stockholms-hållet och Skåne-hållet genom den stor-region som håller på att växa fram ? http://www.vimmerbytidning.se/articl...ew/39287/1/87/
                              Kanske dags att blanda sig i politiken eller rusta för framtida närkontakt med grannarna norrut och söderut....

Stig
                              Vi i småland bestämer våran egen poletik,vi på gräddhyllan i H_FRED träffas runt en SÖLEN enebuske och har vårat ö råd.Det har funkat i många år och alla tycker det är bra.

Kommentar

• chrisvås
                                • jan 2007
                                • 141

Lika som bär?

http://vimeo.com/17426438
                                Senast redigerad av Sigun; 2010-12-21, 13:20. Anledning: fixa inbäddning av video

Kommentar

Arbetssätt...