Köpte en Mediaspelare och ext hårddisk och vill spela in dvdfilmer hur?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

Köpte en Mediaspelare och ext hårddisk och vill spela in dvdfilmer hur?

Hej,

Jag är ingen dataguru och vill spela in mina DVD-filmer till en hårddisk som sedan ungarna skall kunna se på i bilen, jag tycker det inte borde vara något problem men jag får inte till något progam som fixar det, vad använder Ni och var hittar jag dessa program.

Jag filmar en del nu med div. kameror på flygplanen och vill kunna redigera dessa på ett vettigt sett, vad använder ni där?

MVH
    Ken/Malmö
  • Sigun
    • aug 2007
    • 3942

Att rippa sin dvd till en hårddisk är inte så svårt det finns till och med gratis program som fungerar bra. Ta en titt här

För att redigera dina filmern kan du antingen använda dig av den inbyggda Windows Moviemaker som finns i Windows eller köpa ett program. Jag själv använder mig av Pinnacle studio, det finns en hel del olika att välja på fler kända program är Adobe Premier, Sony Vegas mm mm Google är din vän. Här är länkar till programmen ovan

Choose Pinnacle Studio for its powerful and precise video editing tools that inspire limitless creative opportunities for advanced moviemaking. Learn more!

http://www.adobe.com/se/products/premiereel/ (Premiere Elements enklare version av Premier)

Hoppas detta kan hjälpa dig på traven.
    /Martin

Kommentar

• Kenneth E
      • okt 2006
      • 3445

Tack Martin,

Jag skall gå igenom dina rekommendationer och återkommer med resultatet.

Mvh
      KE

Kommentar

• Kenneth E
        • okt 2006
        • 3445

Ledsen, men jag fick inte det att fungera. Free-star stödjer inte formatet blir meddelandet(har provat med olika DVD, samma svar). Någon som har ett fungerande tips?

Jag kör Windows 7, 64-bitars.

Mvh
        KE

Kommentar

• Sigun
          • aug 2007
          • 3942

Jag själv använder mig av http://www.imtoo.com/ DVDripper ultimate den fungerar fint på windows7 x64 dock inte gratis. Men 60USD är ju inte någon förmögenhet idag.

Kommentar

• Niclas
            • nov 2008
            • 25

Allt du behöver veta om detta problem finns på dvdrhelp.com. Jag körde med mkt av de programmen när man rippade och la till
            subtitles osv(då när man la ut filmer på torrentsidor.....för det gör man inte mer är förbjudet hahaha)

Kommentar

Arbetssätt...