Har ni klarat stormen?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lelle
    • aug 2007
    • 1472

Har ni klarat stormen?

Hej uti Sveriges långa land.

Efter nattens härjningar kan jag konstatera att nockpannorna på huset har blåst ner och ligger i en stor hög på backen.
    Till saken hör att en firma bytte taktegelet förra hösten. Vad jag kan se så har dom "glömt" att spika fast nockpannorna. För visst ska väl dom spikas fast? Finns någon byggare på forumet som vet.

Under alla omständigheter kommer takläggaren få en signal idag. :banghead:

GOD fortsättning till alla.
    /Lelle
  • Fredrik R
    • maj 2008
    • 79

Ursprungligen postat av Lelle
    Hej uti Sveriges långa land.

Efter nattens härjningar kan jag konstatera att nockpannorna på huset har blåst ner och ligger i en stor hög på backen.
    Till saken hör att en firma bytte taktegelet förra hösten. Vad jag kan se så har dom "glömt" att spika fast nockpannorna. För visst ska väl dom spikas fast? Finns någon byggare på forumet som vet.

Under alla omständigheter kommer takläggaren få en signal idag. :banghead:

GOD fortsättning till alla.
    Ja dom ska spikas/skruvas fast.

Kommentar

• Lelle
      • aug 2007
      • 1472

Hej Fredrik, och tack.

Jag förstod att det ska vara så.
      /Lelle

Kommentar

• DennanHMFK
        • maj 2006
        • 1135

här i Västerås, så blåste det riktigt bra.
        så pass att det var svårt att sova i början..vilket är ovanligt. haha =)

annars så har vi klarat oss fint, båda bilarna står kvar på sina platser!

Kommentar

• Baua
          • nov 2009
          • 856

Hej alla!

I Grödinge söder om Sthlm blåste det så in i hel.... Har några stora tallar, med gigantiska grenar på tomtan, en av grenarna bestämde sig för att lämna sin värd och landa på frugans biltak, för att sedan glida ner över motorhuven innan den stannade på backen. I morgon blir det samtal till Volvia:banghead:

God fortsättning.

Hils
          Magnus

Kommentar

• Lelle
            • aug 2007
            • 1472

Ursprungligen postat av Baua
            Hej alla!

I Grödinge söder om Sthlm blåste det så in i hel.... Har några stora tallar, med gigantiska grenar på tomtan, en av grenarna bestämde sig för att lämna sin värd och landa på frugans biltak, för att sedan glida ner över motorhuven innan den stannade på backen. I morgon blir det samtal till Volvia:banghead:

God fortsättning.

Hils
            Magnus
            Lider med dej Magnus. Jag har iaf bara en hög med tegelpannor som gått åt pipsvängen. Takläggar´n kommer i morgon och fixar till resten.

--------

Lasse.
            Var det en fastmurad grill ?

God forsättning på er oxå.
            /Lelle

Kommentar

• senmathal
              • sep 2008
              • 1810

Och här blåste en skottkärra övers elstänglset och in i hästhagen. Vid toppen av pylonerna på Högakustenbron ska det ha blåst 41 sekundmeter i morse.

/Mats

Kommentar

Arbetssätt...