Irriterande dialogruta

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pernstig
    • nov 2006
    • 1184

Irriterande dialogruta

Jag får ofta upp en irriterande dialogruta för autentisering då jag ska se något modellflygklipp på Youtube.

"GN-BRO1G" är min tådlösa router och jag kör Firefox 10.0.2 under Vista SP2.
    Vad är detta och vad ska jag göra åt det? :banghead:
    /Leif
  • numnutchris

• dec 2008
    • 989

Har du brandväggat dej själv? Nåt filter i routern, typ innehållsfiltrering, parental control o allt vad de kan heta?
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• pernstig
      • nov 2006
      • 1184

Ursprungligen postat av numnutchris
      Har du brandväggat dej själv? Nåt filter i routern, typ innehållsfiltrering, parental control o allt vad de kan heta?
      Öhh, inte vad jag vet....det är för många begrepp som jag inte förstår i routern så jag vill helst inte pilla i den. Men OK jag får väl logga på och kolla efter typ filter o.s.v. Vad menas med att brandvägga sig själv? Stänga ute något som man egentligen vill ha? Ursäkta en datoramatör :pcguru:
      /Leif

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
        • 989

Jo, det var nog vad jag menade Har inte du eller någon annan pillat där så är problemet kanske något annat, men finns där tex. någon dygns/tidsbaserad begränsning eller annan blockering av youtube.com och/eller ytimg.com så stoppar det där. Är det likadant ifall du kör annan webbläsare?
        Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• pernstig
          • nov 2006
          • 1184

Ursprungligen postat av numnutchris
          ...........Är det likadant ifall du kör annan webbläsare?
          Japp, denna ruta kom upp idag då jag öppnade ett youtubeklipp från Internet Exp.
          /Leif

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
            • 989

Ingen aning - men får du inget bättre svar och du inte har rotat i routern själv så kanske du kan börja med att resetta den och börja om från början, typ koppla in dej enligt manual och skapa nytt lösenord och även WiFi-nycklar? Kan ju tom. vara så att någon annan roat sej med din router, om du har trådlöst på som skvätter lite runtom och det finns massa grannar i närheten varav någon är extra treflig... ?

Kommentar

Arbetssätt...