Lägga hobbyn på hyllan... :-(

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • flunk
    • jul 2006
    • 396

Jag fyllde 36 i år. För ca sex,sju år sen tog jag upp intresset för hobbyn igen efter att varit frånvarande i runt 20 år. Avverkade en hel del olika helikoptermodeller, el och nitro, skala och 3D-maskiner. Nu har jag bara en nitromaskin kvar.
    Min dotter fyllde ett år för drygt en vecka sedan. Sen hon föddes har tiden jag har över till denna och mina andra hobbies krympt. Förra hösten köpte jag på mig FPV-prylar som jag inte haft tid att sätta ihop förräns i somras. Så är det, min dotter är min största hobby just nu. Ta vara på tiden med dina barn, den kommer inte tillbaka, och smyg iväg och ägna dig åt det andra ibland. Jag kan sitta uppe en kväll och fippla när dottern somnat och passar på att flyga en tidig helgmorgon.

Kommentar

• Snickarjävel´n
      • aug 2006
      • 1927

Jag började med modellflyg för 6år sedan då min äldsta grabb var 2år, då bodde vi i lägenhet i en liten by ca 3mil från fältet. 2år senare föddes min andra grabb i samma veva som vi köpte hus, flyttade egna företaget, renoverade upp lokalerna samt pysslade om i huset. Under hela tiden har jag hållit på med modellflyg visserligen med mer eller mindre tid men jag har dock aldrig behövt lägga hobbyn på hyllan.

Jag är lyckligt lottad med en helt underbar sambo som tar hand om barn och hem vid dom tillfälle vädret bjuder på flygning. Mån-Fre jobbar man iof mer eller mindre röven av sig mellan 7-17, sen är det kvällslek med barna och umgås med familjen som gäller.

Bygger/renoverar flygplan gör man på lite spilltid innan man går och lägger sig runt midnatt.

Kommentar

• Stig H.
        • jul 2007
        • 247

Ta en "time out" från hobbyn 1 år och se hur det funkar - låter som om hela familjen kan ha att vinna på det.

Mvh
        Stig
        2,4 GHz - en milstolpe inom RC-tekniken

Kommentar

• McRegor
          • maj 2006
          • 7943

I motsats till Stig tycker jag, som jag tidigare sagt, inte att du skall ta en total timeout men väl att du skall minska ambitionsnivån rejält.
          Alla, inte minst småbarnsföräldrar, brukar behöva lite egen tid och att då genomföra den inom RC-flyghobbyn är inte fy skam.
          Och om man är med i nån klubb så vill man ju inte plötsligt tappa kontakten med flygarkompisarna.
          Nu har du fått många råd och tips så nu vore det intressant att höra vilka slutsatser du själv dragit och hur du tänker agera.
          Hälsningar
          Roger

Kommentar

• Sickan
            • jul 2012
            • 1080

Ursprungligen postat av bogieboy
            Med köp av massa dyra saker som jag sedan inte vågar berätta för frugan vad det igentligen kostade.
            Eller som en kompis sa om sitt bågskytte - "När jag dör är min största skräck att min fru säljer mina prylar för det jag sagt att de kostade när jag köpte dem."

--
            S

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Kommentar

• bogieboy
              • feb 2011
              • 1054

Tack alla för era tips och synpunkter. Dom har verkligen fått mig att känna mig bättre till mods. Jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra men tror att jag behåller allt och sänker farten lite. Och så ska jag bygga mig en mini3dx som fick mig att börja med denna hobby. Den kan jag flyga inne på jobbet och på så vis få lite extra spak tid :-)

Multicopter och Fpv får vila ett tag i alla fall.

Mvh Micke

Tapatalk 2

Kommentar

Arbetssätt...