Program för redigering använder gopro 3

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lixxer
    • dec 2009
    • 322

Program för redigering använder gopro 3

Hej! söker efter något bra redigeringsprogram som är lättanvänt och klarar av goprons filer. laddade ner sony vegas free trial och vart inte nöjd, lade in filmfilen å när den skulle spela upp den i programmet så hackade den. testade pinacle studio där flöt filmen på som den skulle i programmet men gillade inte pinacle riktigt.

Adobe premiere gillar jag inte känns för avancerat för mig

sony vegas verkade som sagt sjyst men då filerna hackade i programmet gör att jag inte vet om jag skulle vilja köpa det. så tips.
  • metric
    • aug 2012
    • 127

Gopros egna kanske?
    http://gopro.com/support/cineform-st...ftware-support

Kommentar

• Matsa
      • nov 2006
      • 613

Har bara provat själv med Windows egna Moviemaker än så länge, men det funkar hyffsat.

Matsa...
      I hangaren:
      TopFlite Giant Zero Saito R3-60cc * TopFlite Giant P51 Mustang DLE-55cc
      * TopRC F4U Corsair Moki-S 180 "pågående bygge" * :crazy_pilot:

Kommentar

• lixxer
        • dec 2009
        • 322

movie maker funkar inte alls för mig, den laddar in filmen när man lägger in den i moviemaker men det går inte titta på dem bara ljud trots den laddat klart å allt, gillar moviemaker lättsamt program å använda räcker gott pt mina behov men tyvär så verkar jag inte kunna redigera mina filmer med det programmet ivart fall då det gäller gp3 black
        Ursprungligen postat av Matsa
        Har bara provat själv med Windows egna Moviemaker än så länge, men det funkar hyffsat.

Matsa...

Kommentar

• UndCon
          • apr 2009
          • 2886

Jag kör med Sony Vegas och det funkar bra - se till att du har en bra dator att köra på för det kräver en hel del att redigera filmer

Kommentar

• ewalds
            • jul 2009
            • 532

Själv använt AVS videoeditor mkt när jag körde pc. Fick det som tops här själv, faktiskt. Funkar utmärkt.

Sen att ett prg "hackar, kan kanske bero på prestandan datorn?

Lycka till!
            /Micke

Kommentar

• lixxer
              • dec 2009
              • 322

Hur bra dator skall man behöva då?? kör med en hp intelcore i5 4 gb ram 400 gb hdd, Pinnacle studio funkar hur bra som helst men inte sony då laggar uppspelnigen/prewiew eller vad man skall kallat. Laddade ner gopros cinema studio som verkar ganska ok förutom att jag tycker det verkar som att det inte går redigera filmer på samma sätt som med pinnacle sony vegas moviemaker mm, hittar ingen timeline där man ser videspår musikspår effekter övegångar mm

Ursprungligen postat av ewalds
              Själv använt AVS videoeditor mkt när jag körde pc. Fick det som tops här själv, faktiskt. Funkar utmärkt.

Sen att ett prg "hackar, kan kanske bero på prestandan datorn?

Lycka till!
              /Micke

Kommentar

• simonarvestrand
                • jan 2012
                • 3850

Gopros är nog inte riktigt tänkt som ett komplett redigeringsverktyg , tror snarare det är tänkt för att trimma ner och justerar färger med m.m för att sedan använda i något större redigeringsprogram.

Dock är det sjukt segjobbat och krashar ibland , så hårt på en av mina burkar att det inte går att starta det igen inte ens efter ominstallation.
                Men det gör helt klart sitt jobb, mycket smidigt att justera färger/ljus m.m

Jag brukar ta in dom i det för att få ut mindre klipp med tillrättade färger för att sedan redigera i premiere

Kommentar

• Matsa
                  • nov 2006
                  • 613

Jag har silver versionen av gopro'n, kanske har någon begränsning med upplösning att göra?

Matsa...

Ursprungligen postat av lixxer
                  movie maker funkar inte alls för mig, den laddar in filmen när man lägger in den i moviemaker men det går inte titta på dem bara ljud trots den laddat klart å allt, gillar moviemaker lättsamt program å använda räcker gott pt mina behov men tyvär så verkar jag inte kunna redigera mina filmer med det programmet ivart fall då det gäller gp3 black
                  I hangaren:
                  TopFlite Giant Zero Saito R3-60cc * TopFlite Giant P51 Mustang DLE-55cc
                  * TopRC F4U Corsair Moki-S 180 "pågående bygge" * :crazy_pilot:

Kommentar

• ewalds
                    • jul 2009
                    • 532

Ursprungligen postat av lixxer
                    Hur bra dator skall man behöva då?? kör med en hp intelcore i5 4 gb ram 400 gb hdd, Pinnacle studio funkar hur bra som helst men inte sony då laggar uppspelnigen/prewiew eller vad man skall kallat. Laddade ner gopros cinema studio som verkar ganska ok förutom att jag tycker det verkar som att det inte går redigera filmer på samma sätt som med pinnacle sony vegas moviemaker mm, hittar ingen timeline där man ser videspår musikspår effekter övegångar mm
                    Jag påstod inte att det var ngt fel på din dator alls, det var bara en tanke.
                    Men testa AVS, den tyckte jag funkade alldeles utmärkt. Moviemaker fick jag aldrig heller att fungera.

/Micke

Kommentar

• lixxer
                      • dec 2009
                      • 322

förstog att det var det du menade, menade själv inte att det var något som du påstod, kanske inte uttrycker mig på bästa sätt alla gånger.

Ursprungligen postat av ewalds
                      Jag påstod inte att det var ngt fel på din dator alls, det var bara en tanke.
                      Men testa AVS, den tyckte jag funkade alldeles utmärkt. Moviemaker fick jag aldrig heller att fungera.

/Micke

Kommentar

• lixxer
                        • dec 2009
                        • 322

satte mig ner med det igår och detär som du säger, delade upp klippet å lite andra småjusteringar. blir te å skaffa ett program å se till å lära sig det. Vill komma igång med redigering då jag har en del ställen som det skall flygas å filmas på i sommar, Är mycket till fjälls så finns en del sjysta ställen, funderar på att åka till fatmomakke i sommar som är en kyrkby där även samer har sina kåtor. Kultsjön finns i närheten och även klimpfjäll och stekenjokk är inte långt därifrån, allt detta har jag ca 6 mil till ifrån byn så ser fram emot en flygfoto sommar.
                        Ursprungligen postat av simonarvestrand
                        Gopros är nog inte riktigt tänkt som ett komplett redigeringsverktyg , tror snarare det är tänkt för att trimma ner och justerar färger med m.m för att sedan använda i något större redigeringsprogram.

Dock är det sjukt segjobbat och krashar ibland , så hårt på en av mina burkar att det inte går att starta det igen inte ens efter ominstallation.
                        Men det gör helt klart sitt jobb, mycket smidigt att justera färger/ljus m.m

Jag brukar ta in dom i det för att få ut mindre klipp med tillrättade färger för att sedan redigera i premiere

Kommentar

• freddan_6
                          • aug 2006
                          • 2655

Jag har uppdaterat min dator från Intel Core i5 520M @ 2.40GHz

Intel Core i5 finns massor av se t.ex. på http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php, att bara berätta att det är i5 säger inte mycket om datorns hastighet.

Först behöll jag dator men dubblade minnet från 4 till 8GByte. Efter det så hackade inte uppspelning i avsvideo.
                          Nu har jag av andra skäl uppdaterat datorn till en ny dator med Intel Core i7 3630QM @ 2.4GHz och 16GByte ram. Nu är filmredigering mycket snabbare. Framförallt sista steget med export till valt format.

Observera att det är bara lönt att ha mer än 4GByte minne om du har windows i 64-bitarsversion, eller en mac.

Kommentar

• simonarvestrand
                            • jan 2012
                            • 3850

hd'n och minne är enligt mig dom två viktigaste delarna för videoredigering.

du kan ha hur bra processor som helst men har du en slö hd så kan du likagärna ha en slöare processor

Kommentar

• lixxer
                              • dec 2009
                              • 322

har 64 bitars, bara rent allmänt äre drygt å uppgradera minne i en bärbar efter köp? har visserligen på senare tid börjat snegla lite på mac men då skall man lära sig hur en mac fungerar också vilket kan kännas lite drygt.

Har försökt installera Adobe premiere elements 9 men nör jag skall starta upp programmet får jag en ruta där det står att programmet slutat fungera, får ej upp någon info om varför det gjort det, någon som vet varför det kan tänkas bli så ?vet att ett felmeddelande inte är mycket att gå på men det är allt jag har för tillfället.

Ursprungligen postat av freddan_6
                              Jag har uppdaterat min dator från Intel Core i5 520M @ 2.40GHz

Intel Core i5 finns massor av se t.ex. på http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php, att bara berätta att det är i5 säger inte mycket om datorns hastighet.

Först behöll jag dator men dubblade minnet från 4 till 8GByte. Efter det så hackade inte uppspelning i avsvideo.
                              Nu har jag av andra skäl uppdaterat datorn till en ny dator med Intel Core i7 3630QM @ 2.4GHz och 16GByte ram. Nu är filmredigering mycket snabbare. Framförallt sista steget med export till valt format.

Observera att det är bara lönt att ha mer än 4GByte minne om du har windows i 64-bitarsversion, eller en mac.

Kommentar

Arbetssätt...