Borstlös persontransport

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henke2
    • mar 2011
    • 3188

Ursprungligen postat av neu
    Någon som testat BMW I8 eller I3? I8 verkar rolig med lite fart. Ska se om förenade bil har fått in dom i Malmö.
    i3 vill jag prova, i8 ser jag som en meningslös gimmick.

Tesla P85D är ett statement av dess like. 700hk, AWD, 0-100 på 3sekunder, klarar av 44mil på motorvägen i 110km/h!

Ni som inte provkört Tesla gör det!

Senast redigerad av henke2; 2014-10-10, 15:36.
    Superhero

Kommentar

• henke2
      • mar 2011
      • 3188

Har förövrigt kört Leif 450mil, snittförbrukningen är 15,9kWh/100km totalt har jag förbrukat 709kWh. Verkningsgraden på laddaren är 90%. 780kWh och jag betalar 1.63/kWh hemma. Jag estimerar att jag laddat halva den strömmen hemma. dvs 1.40kr/mil i soppa. (resten på gratisställen så som motorvärmaruttaget på jobbet.

Dieselbilen hade dragit 0.6*450*15= 4000kr i soppa och Leif ca 600kr i el. nästan 2500kr besparing på knappa två månader.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5981104
      Superhero

Kommentar

• neu
        • aug 2012
        • 1047

Har kontakter på förenade bil så kan förhoppningsvis testa i8an ordentligt. Vill testa bara för skojs skull. Kanske ska testa en tesla med men det verkar som att någon åker med en i den så man kan ju inte se om bilen är rolig att köra.

Kommentar

• henke2
          • mar 2011
          • 3188

Kanske ska testa en tesla med men det verkar som att någon åker med en i den så man kan ju inte se om bilen är rolig att köra.
          Ehm... Vad skulle du göra om inte pappa tittar menar du?

De gånger jag kört Tesla så har självrisken och körkortet begränsat, aldrig säljaren.
          Superhero

Kommentar

• neu
            • aug 2012
            • 1047

Inte så mycket att köra fort men köra lite hårdare och känna på den i kurvorna. Har fått för mig att säljaren kan va lite gnällig men vad vet jag.

Kommentar

• henke2
              • mar 2011
              • 3188

Inte så mycket att köra fort men köra lite hårdare och känna på den i kurvorna. Har fått för mig att säljaren kan va lite gnällig men vad vet jag.
              Som sagt förr provkör en Tesla. Du blir inte besviken på varesig säljare eller bil.

Superhero

Kommentar

Arbetssätt...