det kan du inte....explorer är integrerat i windows... men du kan alltid använda ett bättre alternativ
Explorer is da shit!
Kollaps
X
-
Skapa ny profil i Windows, kopiera sen över sånt du vill ha med.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Nä, det var inte så lätt!
Jag har ändrat ägarrättigheter från "ThrustInstaller" (Windows?) till "Adminstratör", men det funkar ändå inte.
Nu fungerar det ju med andra webläsare, men det irriterar mig att inte Explorer lirar som det ska.
Tanken är att avinstallera Explorer helt och hållet, och sen installera om igen...Retroholic!Kommentar
-
En gång i tiden stod Internet Explorer för 85 - 90 procent av alla träffar på varenda webbplats som hade offentlig statistik. Med goda anledningar. Den var helt enkelt bäst.
Nu är den väldigt sällan ens den webbläsare som har flest träffar. Det är en dramatisk tillbakagång. Den beror mycket på exakt den här typen av trassel med Explorern.
När man får problem sitter man på pottan eftersom det inte är vidare enkelt att installera om. Det är enklare att byta till en annan läsare .
Annars är de senaste versionerna av Explorern riktigt bra.Kommentar
-
Snarare var det så att den kom förinstallerad med Windows. De flesta ville inte, orkade inte eller kunde inte byta till nåt annat. Dess fall har (enligt mig) varit dels säkerhetsproblemen, dels att den i tidigare versioner faktiskt inte varit så bra på att följa webbens olika standarder för t.ex. HTML och JavaScript.
- - -
Men det är inte bara Microsofts fel att IE är så attackerad av malware och liknande. Den populäraste produkten kommer alltid vara måltavla för attacker. Om KBrowser (påhittat namn...) i Linux var populärast skulle den attackeras oftast. "Alla" program har buggar och säkerhetshål. Ju fler oförstående användare man kan nå med att utnyttja ett enda säkerhetshål desto bättre för "the bad guys". Det är en industri nu, inte små hackers som gör det för skojs skull.
Ett bra tips som inte nämnts tidigare i tråden är att se till att ALLTID uppdatera sina program till senaste versionen. Automatisk eller halvautomatisk uppdatering finns för de flesta populära program. Väldigt många angrepp använder sig av säkerhetshål som kan ha varit kända i ett eller flera år!Kommentar
-
Till att börja med kan ju IE11 vara ett alternativ (finns ju till windows 7). Jag jobbar själv med IT och har använt IE sedan version 9. Har inte haft några som helst problem. IE11 är också bland det snabbaste du kan köra idag. Körde innan det med firefox vilket jag tyckte växte sig segt. Har provat chrome ett par gånger men kommer inte överens med bokmärkeshanteringen samt estetiken.
Låt bli bios-batteriet som någon nämnde. Om du inte konfigurerat BIOS inställningarna själv och det inte är default från fabrik får du fler problem än du hade.
Troligen har någon fil skadats som IE använder. Kan bero på hårddisken, minnet eller någon annan komponent som falerat temporärt eller permanent. Prova att uppgradera till IE11 då den bör byta många av filerna då.
Fungerar inte detta så installera om java, flash och andra tillägg du använder.Kommentar
-
Kommentar