Jämrans MovieMaker...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thomas

• jun 2006
    • 7680

Jämrans MovieMaker...

Igår var vi och hangade vid Kåseberga i Skåne, idag skulle jag redigera och klippa ner 45 minuters film därifrån.
    Använder, liksom tidigare, Windows 7 och Windows Movie Maker.
    Ok, 45 minuters film blev ca 8 minuter lång.
    När jag hade sparat filmen visade det sig att vissa sekvenser blev helt svarta !!!
    Vad fasen är felet???

Jäkligt frustrerande när man lagt en hel kväll på klippåklistra....

Finns det något (gratis)alternativ till Movie Maker??
    Retroholic!
  • karstena
    • okt 2012
    • 382

der findes flere, men for all gratis er at de ikke er så "fantastiske" men det er movi maker nu ikke heller.

Så -freemake video convertering

-video edit master er to af dem jeg bruger.

Kommentar

• Kenneth E
      • okt 2006
      • 3445

brukar bli så när ram minnet är för litet för filen, den buggar tyvärr då.

Kommentar

• theailer
        • okt 2010
        • 291

Finns en gratis redigerare som heter blender, finns många guider på nätet hur man använder den till video.

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
          • 7680

Här är filmen...
          den mörknar vid ca 7:00.

Retroholic!

Kommentar

• Pelleflygare

• okt 2011
            • 425

Kör MAC och iMovie numera.Problemet är oftast detsamma, storleken på råfilmen oavsett redigerare Våra amatörkameror har blivit så kraftfulla att de genererar mycket stora filer. Har löst det med att klippa ner råfilmen till flera mindre filer i "filmspelaren" innan jag kör in dem i redigeringsverktyget. Tror inte att du hittar något "gratis" som är bättre än Moviemaker!?

Kommentar

• Kenneth E
              • okt 2006
              • 3445

Filmer längre än 2 min är oftast tråkiga att titta på. Något att tänka på, försök att klippa ner den och skapa ett budskap med filmen så blir det intressantare.

Kommentar

• karstena
                • okt 2012
                • 382

er det bare mig som får "spæret på grund av copyright........

Kommentar

• Pelleflygare

• okt 2011
                  • 425

Helt enig med dig. Har pysslat lite med filmproduktion. Två minuter räcker bra för att förmedla ett budskap, varje scen bör inte vara mer än två till fyra sekunder om det inte händer något riktigt spännande. Som du säger så ska det bli till en liten berättelse med en lockande inledning och ett tydligt slut!
                  Ursprungligen postat av Kenneth E
                  Filmer längre än 2 min är oftast tråkiga att titta på. Något att tänka på, försök att klippa ner den och skapa ett budskap med filmen så blir det intressantare.

Kommentar

• theailer
                    • okt 2010
                    • 291

Ursprungligen postat av Pelleflygare
                    Kör MAC och iMovie numera.Problemet är oftast detsamma, storleken på råfilmen oavsett redigerare Våra amatörkameror har blivit så kraftfulla att de genererar mycket stora filer. Har löst det med att klippa ner råfilmen till flera mindre filer i "filmspelaren" innan jag kör in dem i redigeringsverktyget. Tror inte att du hittar något "gratis" som är bättre än Moviemaker!?
                    Moviemaker är det absolut sämsta programmet du kan använda. Möjligtvis att det är lätt använt, men bra är det inte.

Kommentar

• freddan_6
                      • aug 2006
                      • 2655

Kom på en sak, MM kräver att grafikkortet har DX11, har du senaste grafikdrivisar?

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
                        • 7680

Ja, det har jag.
                        Retroholic!

Kommentar

• freddan_6
                          • aug 2006
                          • 2655

Jag använder AVS Video Editor, den är något begränsad speciellt om man ska göra ljudredigering. Den går att prova men du får vattenmärke. Jag köpte livstids licens, man måste tyvärr kontakta dem om man ska installera om.

Kommentar

Arbetssätt...