Hjälp! Försöker någon hacka mig?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ulwur
    • nov 2013
    • 119

Ursprungligen postat av senmathal
    Vad är vitsen med att försöka knycka mitt lösen ord på ett harmlöst forum? Vad kan dom göra om dom skulle lyckas?

/Mats
    De letar efter användarnamn och lösenord med hoppet att de uppgifterna återanvänts någon annanstans. Det är bottar som jobbar.

Tänk ut en taktik för lösenord och ignorera sådana här enkla försök.

Kommentar

• senmathal
      • sep 2008
      • 1810

Tack för hjälp och tips. Det känn väl som att jag inte behöver vara överdrivet orolig Det här vara första gången det hände mig trots att jag har inloggning med en hel del olika forum. När det gäller Paypal tror jag det vill till innan någon knäcker lösenordet.

En huvudregel torde kanske vara att ha andra och svårknäckta lösenord på bankonton och Paypal och andra känsligare inloggningar. Om någon lyckas logga in på RCFF med mitt konto kanske inte gör så stor skada.

/Mats

Kommentar

• ulwur
        • nov 2013
        • 119

Helt rätt Mats, skydda de inlogg som har med pengar och sånt att göra. Använd en lösenordshanterare om det hjälper. Google chrome lagrar dina lösen krypterat och synkar mellan datorer. Den kan till och med generera långa komplexa lösen åt dig som du inte behöver känna till ens för att använda.

En attack vektor du kan tänka på är lösenords återställnings frågor som ofta har förvånansvärt låg kvalitet.

Kommentar

• senmathal
          • sep 2008
          • 1810

Ok! Jag använder Google Chrome som Webbläsare så då fortsätter jag att låta den hantera mina lösenord. Nu såg jag att banken skulle sluta med lösenord som inloggningsmöjlighet så där försvinner den risken.

/Mats

Kommentar

Arbetssätt...