Är vi utestängda från HK Post?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken1

• maj 2008
    • 605

Är vi utestängda från HK Post?

Verkar som att jag åtminstone är utestängd från HongKong post .. varje gång jag går in på sidan, så säger min DSL Gateway så här:
    Inte ansluten...

DSL-anslutningen är frånkopplad.

Kontrollera att Thomson Gateway är korrekt ansluten till DSL-linjen. Mer information finns i dokumentationen.

Märkligt då jag kan surfa fin fint. Brorsan testade med sin telefon, och hans svar var att "Sidan kan inte hittas"
    Nu finns det andra sätt att spåra paket från HongKong men ändå.. Har någon av er här upplevt samma fenomen?
  • uffe_46

• jul 2015
    • 734

Prova att skriv in 27.126.209.18 i webläsarens adressfält

Kommentar

• Ken1

• maj 2008
      • 605

nix samma resultat, Firefox , IE och Chrome.

Kommentar

• Mr X
        • apr 2007
        • 1055

Konstigt för här fungerar det bra http://www.hongkongpost.hk/en/mail_tracking/
        RC Åland
        RC Åland på facebook
        På tok för många flygande saker.

Kommentar

• Ken1

• maj 2008
          • 605

Okej, nu är det märkligt. Via telefonen fungerar din länk , men inte via datorn oavsett webbläsare. Och då kör jag ändå telefonen via routerns Wifi. Skumt.

Kommentar

• McRegor
            • maj 2006
            • 7943

Här fungerar Mr X länk från datorn.
            Roger

Kommentar

• Ken1

• maj 2008
              • 605

Nähäpp, det var riktigt märkligt det här. Inte ens med AVG nedstängt gick det. Via telefonen är inget problem , så problemet ligger troligen i min burk. Har ju fungerat tidigare dock. Nå, jag får filura lite på det.

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
                • 7680

Här går det också OK.
                Retroholic!

Kommentar

• Ken1

• maj 2008
                  • 605

Så..det verkar bara vara min dator som är blockerad från Posten i HongKong.. Jag är väl nån cyberspion typ Nå, till andra adresser i HongKong och Kina är det inga problem. Via telefonen gick det utmärkt, är ju ett annan IP på den.
                  Således provade jag att köra via en online vpn tjänst och minsann då gick det fint.

Frågan är vad jag har hittat på för hyss för att bli blockad från Posten där borta..

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
                    • 734

Har du kört virus scan på de datorer som är anslutna till din router ? Kan var att någon använder dina datorer remote för att hitta på dumheter

Kommentar

• Ken1

• maj 2008
                      • 605

Använder AVG (betald licens), och även Windows Defender (nå, kanske inte lika bra men fungerar). Så rimligtvis borde något synas där om det tokar sig. Men absolut, du har en poäng där. Alla "dumheter" syns ju inte.
                      Tack för tipset!

Kommentar

Arbetssätt...