W10 uppgradering fastnar på 99%?

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7943

För er som liksom jag till nästan 100 % använder er PC för att surfa och lite ordbehandling och "kalkylering" så får jag återigen tipsa om ett alternativ nämligen Chromebook. Visst finns det tillfällen när man absolut måste ha en Win-PC och det har också jag men den används ytterst sporadiskt. Är mycket nöjd med att jag till slut tog språnget över till Chrome OS-världen där jag hittills, efter ca: 2 år, aldrig råkat ut för några uppdateringsproblem och där uppdateringen sker i bakgrunden och så småningom resulterar i en uppmaning att starta om burken för att slutföra uppdateringen - nåt som tar några få sekunder. På köpet har jag en helt tyst PC som har ca: 8--10 timmars drifttid på batteriet. Och som startar mer eller mindre omgående trots relativt klena processorprestanda. Passar som sagt inte alla men säkert ganska många. Ordbehandling, kalkylering m m är inga problem utan körs i Webb-läsaren. Det största problemet för en del är att man inte kan köra med en USB-skrivare utan måste ha en nätverksansluten skrivare som är kompatibel med Google Cloud Print men det är de flesta skrivare av senare årsmodeller.
    Roger

Kommentar

• Michael
      • maj 2006
      • 1742

Att stänga av uppdateringar i Windows 10 för att de kommer olägligt i tiden är ingen bra idé. Bättre är då att i uppdateringsmenyn (Win+I, alternativet "uppdatering och säkerhet") klicka på "aktiva timmar" och där ange mellan vilka klockslag datorn inte ska uppdateras eller starta om.

Kommentar

Arbetssätt...