Vad köper man för armbandsur idag?

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ålänning
    • maj 2007
    • 6807

Hahaa, är det inte nån parodi som nån har ett solur som armbandsur?

Går man in på eBay och kikar på armbandsur hittar man en massa märkliga tingestar.

Blev lite övertalad igår att skaffa en smartwatch istället/också... so here we go again. Jag har noll koll på dem. Men hade vart fint ha en som har koll på steg, puls, GPS, ... och ja, den måste väl laddas stup i kvarten. Har en Samsung S7 Edge som den gärna får funka med.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• NickeL
      • aug 2011
      • 378

Ursprungligen postat av Ålänning
      Hahaa, är det inte nån parodi som nån har ett solur som armbandsur?

Går man in på eBay och kikar på armbandsur hittar man en massa märkliga tingestar.

Blev lite övertalad igår att skaffa en smartwatch istället/också... so here we go again. Jag har noll koll på dem. Men hade vart fint ha en som har koll på steg, puls, GPS, ... och ja, den måste väl laddas stup i kvarten. Har en Samsung S7 Edge som den gärna får funka med.
      Kör du samsung och vill ha smartwatch så tycker jag personligen att Samsung gear är ett givet val.

Annars tycker jag Seiko gör härliga hållbara och snygga klockor.
      www.iabrc.com
      www.autopartner.se
      www.extremeflightrc.com
      Xpert-rc

//Nicke

Kommentar

• McRegor
        • maj 2006
        • 7942

Fast steg, puls och GPS har du ju redan i din telefon - även om du måste mäta pulsen och den inte kommer med automatik. Fast det är ju tämligen enkelt med en nyare Samsung-lur.
        Roger

Kommentar

• Ålänning
          • maj 2007
          • 6807

Tanken var att inte släpa med sig telefonen överallt, den är otymplig. Den ligger oftast på arbetsbordet på jobbet då jag har jobbmobil också. Privatmobilen ligger hemma på skrivbordet när jag inte använder den. Så med en klocka som har lite koll på när jag skenar runt skulle bara va lite mer kul.

Kikade lite på Samsung Gear S3 Frontier... ser ju trevlig ut. Kan nog bli en sån om det inte finns nåt bättre för Samsung eller att de har en bättre smartwatch som jag missat.

Kommentar

• Harry S
            • maj 2006
            • 274

Annars så kollar Du på Geek/ Wish efter smart watch....där finns det massor.. ..��

Kommentar

• Harry S
              • maj 2006
              • 274

Själv använder jag en Lorus som har urverket ifrån nån annan känd urmakare, batteri tiden är makalöst bra i denna, gick nästan 3 år på sitt batteri och håller tiden nästan på sekunden...

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
                • 7673

Jag köpte en sån här, jäkligt billigt https://www.ebay.co.uk/itm/SINOBI-Fa...sz_i3jj95HM8FA

Helnöjd!
                Den går "klockrent"!
                Retroholic!

Kommentar

• Harry S
                  • maj 2006
                  • 274

Ursprungligen postat av Thomas
                  Jag köpte en sån här, jäkligt billigt https://www.ebay.co.uk/itm/SINOBI-Fa...sz_i3jj95HM8FA

Helnöjd!
                  Den går "klockrent"!
                  Den såg ju enkel åå trevlig ut...

Kommentar

• Fredrik_W

• apr 2012
                    • 355

Ursprungligen postat av Phastey
                    För slit och släng skulle jag rekommendera en vanlig Casio F91: https://www.runns.se/armbandsur-kloc...iABEgLfrPD_BwE
                    Holy Shit! :shock: En sådan där hade jag på armen när jag gick i plugget - för dryga 20 år sedan!

// Fredrik W
                    "Ägandets glädje är icke att förringa."

Kommentar

• AlveH

• maj 2015
                      • 109

Ursprungligen postat av Thomas

Helnöjd!
                      Den går "klockrent"!
                      Nu får jag avaktivera köpknappen, nu blev det en rova också och tidigare idag
                      så "råkade" jag köpa en Slowpoke från HK.

Kommentar

• Per-Fredrik

• dec 2013
                        • 82

Om du fortfarande överväger något automatur kanske Omega kan ha något?
                        jag är väldigt nöjd med min Speedmaster, har burit den varje dag i fem år nu och den går som en klocka:thumbup::thumbup:.
                        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6238.jpg
Visningar: 1
Storlek: 76,5 KB
ID: 510430

Kommentar

• henke2
                          • mar 2011
                          • 3188

Ursprungligen postat av Micke.Falo
                          Samsung Gear S3?
                          Exakt. Så sjukt bra pryl! Med Samsung Pay så blir dem helt magisk!

Kommentar

• BJS
                            • mar 2018
                            • 650

Min son köpte ett begagnat för åtta tusen kronor. Jag frågade hvarför?

Jag kunde köpt ett flugspö med avancerad prestanda. Men en klocka...

Kommentar

• Ålänning
                              • maj 2007
                              • 6807

Man får ju hoppas att Samsung Gear S4 kommer snart... S3 är från 2016 så det har ju hänt en del. Men det är den som lockar mest. Hittade EN snygg vanlig klocka jag gillade i en butik här förra veckan, men den kosta 2190... euro. Så jonä! Så roligt ska vi inte ha det.

Kommentar

Arbetssätt...