När skaffade du ditt första RC-flygplan?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anders e
    • feb 2009
    • 450

Begynte for 2 1/2 år siden med en parkzone decathlon.
    Senast redigerad av anders e; 2009-04-03, 20:33.

Kommentar

• trapperwolf
      • aug 2007
      • 139

Började 1972 med en cub som styrdes med en gammal graupner puls sändare o spiral servon radion hade bara 2 kanaler motorn var en dansk diesel 2,5cc utan rc-trottel
      så det var fullt varv o sen släppa planet hade bara höjd o sida

Kommentar

• jobex
        • maj 2006
        • 147

Började med samma utrustning som Jakob ovan, men 1978 istället, styrde med en 6-kanals Futaba, silverfärgad plåtlåda som finns kvar ännu.

Har egentligen aldrig lagt det på is utan flugit i princip hela tiden.

Mvh Johan B
        Mvh Johan B

Kommentar

• jimutt
          • feb 2008
          • 17

Tror att jag köpte första planet när jag var 11 år. Det var tvåkanaligt. Första "riktiga" planet köpte jag för ca två år sedan tror jag(då jag var 12). En Art-tech wingdragon sportster var det.

Kommentar

• Kenneth E
            • okt 2006
            • 3445

Så här började jag.

Jag byggde mitt första flygplan innan jag fyllde 12 för att premiära den stora dagen, detta är exakt 30år sedan. Det var en Circus i 46-storlek med midvinge.

Jag hade kört båt och tävlat i offroad bil tidigare och tänkte att det inte skulle vara så svårt utan det är säkert en baggis. Med höjden och skeven åt fel hål startade jag och drog iväg.

Hur tror Ni det gick?........

Jag rollade direkt vid start och gjorde sedan en stor loooooooooping rakt över mig som slutade ett par meter bakom mig i fullständig förstörelse. Jag lagade den och kraschade den igen.

Sedan mins jag att jag köpte en thundertiger 20 som jag lärde mig själv flyga och krascha med via den hårda vägen, det var svårt att bli accepterad på den tiden i malmö klubben för att bli skolad.

Hälsningar
            Kenneth

Kommentar

• Mikson
              • maj 2008
              • 206

Byggde mitt första plan år 1992, 17 år ung, det var ett högvingat lådbygge med sprygelvinge som konstruerats av en medlem i klubben.
              Har också hunnit med ett uppehåll på några år, men kom sen tillbaka till denna underbara hobby!

/Micke

Kommentar

• gimbo
                • jul 2007
                • 710

För 2år sedan då jag var 30år.
                Det var med en TT Easy Trainer 40H... vilken jag mer än gärna än flyger
                Senast redigerad av gimbo; 2009-05-25, 18:19.

Kommentar

Arbetssätt...