Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Jag fick ett Mail från SMF ang bannern i min signatur.
Vad gäller SMFF's sida är det största problemet inloggningen - jag får alltid leta upp ett ex av Modellflygnytt för at få inloggningsuppgifterna - och det giter jag inte.
Keep up the good work!
Mvh
Ove [/color]
Om man har fått Modellflygnytt, jag har inte fått min än men det är väl bara en månad sen sista numret kom ut. :(
[color=darkblue]Bra talat K-Å. Det är ju det som är hela hemligheten med RCU - det råder en total öppenhet och tillgång på information och tankar. Jag tycker RCU fungerar bra och det är en hög och trevlig nivå på allt som skrivs. Vi har alla kul och känner att vi kan komma till tals utan risk att bli "sanerad".
Jag tycker det är bra med reklamen. Nya produkter, bilder och tankar kring modellerna sätter fart på fantasin och skaparglädjen. Det stör inte mig det minsta vem det är som gör reklam - handlare eller privatperson.
Däremot får jag allergiska utslag av telefonsamtal på kvällar och helger där någon hurtfrisk ung människa talar till mig som om vi känt varandra i 20 år, då de försöker pracka på mig banklån, försäkringar, strumpor, hälsopreparat och t.o.m. trosor i storpack...
Arch Ove.. detta är ju en av höjdpunkterna i livet..... Att få en "telefonförsäljare på halsen"
Jestanes vilka diskussioner vi ka ha... Köper allt.... men beställer inget.... och vederbörande har inte efter en stund ingen aning om var dom ringt!!!!
Sosen...
Hay pågar,
Apropå SMFF-inloggningen - har ni gjort den en gång på PC:n så är det ju bara att komma ihåg Klubbnumret - länsbokstav + nummer. Det övriga är ju förifyllt. Och inte ändras det speciellt ofta heller...vete f-n om det någonsin ändrats..
ha det
McR
SMFF hade tjänat på att ta bort inloggningen. Det ter sig ju som om att just detta irritationsmoment är den enda valuta för pengarna man får för medlemsavgiften...
Har SMFF något att dölja för "icke frälsta"? Nej, ta bort inloggningen på de allmänna sidorna - så ökar besöken också - tror jag.
Nej, ta bort inloggningen på de allmänna sidorna - så ökar besöken också - tror jag.
Mvh
Ove
Hej igen,
Inte för att jag egentligen borde gå i svaromål för SMFFs Planket men nån inloggning krävs ju inte annat än om du skall skriva ett inlägg eller sätta in en annons...
Sen finns ju inloggningskrav på både SMF och här på RCU-SE så det är ju inte heller unikt - och det skall nog vara så också. Problemet är väl snarast att man inte själv kan välja namn och lösenord....och det kan jag hålla med om är en stor svaghet - i vart fall detta med lösenord.
Men på nya SMFF-sidan kan du f n jobba på samma sätt som hos SMF och på denna sida - alltså fritt välja namn och lösenord. Sen kanske jag inte är sååå imponerad av den nya sidan - men det är en annan sak...
Hälsningar
Roger
Lösenord som står bak på en tidning som inte kommer.....
Hur svårt får det vara?
Har mailat frågan till SMFF som svarade efter 9 dagar då jag
mailat frågan en gång till....
Hej Bigg,
Tidningen skall du givetvis få - men du har väl som en massa andra drabbats av detta strul med medlemsregistret. Be kassören i din klubb kontakta SMFF - eller ring/maila själv.
Sen kan du använda samma kod som i förra numret, och förförra, och förförsförra..
...och här sitter man återigen och "försvarar" SMFF....inte riktigt min tanke men så kan det bli ibland...
Ha det
Roger
Jovisst mcr, men innan man vet vad som är problemet...
Mitt litterära liv innehåller massor av tidningar, så det blir inte lätt att hitta MFN i den röran efter några månader med andra blaskor ; )
Kassören fick ett mail tidigare i dag, så det löser sej nog, inte för att jag saknar MFN, men jag betalar dyrt för den....
Å varför hjälper inte SMFF till med att ha ordning på registret...dom har personal som är anställd för att sådana saker ska fungera!!
men men : /
Kommentar