När uppdateras "Nya inlägg sedan ditt senaste besök&quo

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Poteta
    • jun 2006
    • 603

När uppdateras "Nya inlägg sedan ditt senaste besök&quo

Tjena!
    Jag använder alltid länken "Nya inlägg sedan ditt senaste besök" när jag besöker forumet. En riktigt bra funktion som sparar en hel del besvär. Ett litet irriterande fenomen är att om jag surfar vidare för att senare på kvällen återvända hit så visas samma lista som visades första gången jag besökte sidan. Går det att ordna så att listan uppdateras direkt, eller åtminstone lite tidigare än det gör nu?

Eller är det så att jag är för het på gröten att återkomma hit kanske...
  • Daniel L
    • nov 2006
    • 1250

för mig uppdateras listan när jag har stängt ner sidan och sedan gått in på den lite senare eller direkt efter.

så ditt problem kanske är att du inte stäner ner sidan ordentligt.

ps: jag behöver inte logga ut.
    glöm inte bilder och filmer:thumbup:

MVH
    Daniel L

Kommentar

• Poteta
      • jun 2006
      • 603

Ursprungligen postat av Daniel L
      för mig uppdateras listan när jag har stängt ner sidan och sedan gått in på den lite senare eller direkt efter.

så ditt problem kanske är att du inte stäner ner sidan ordentligt.

ps: jag behöver inte logga ut.
      Aha, märligt... Jag ska testa lite mer!

Kommentar

• Poteta
        • jun 2006
        • 603

Det funkar bra om jag stänger av webbläsaren för att sedan starta den och surfa hit igen. Finns det någon inställning i IE7 som gör att alla sidor laddas om på nytt även om man har varit där tidigare?

Kommentar

• Glawe
          • feb 2007
          • 2126

varje gång du loggar in eller updaterar sidan så sparas din session i en cookie på din dator. Stänger du din browser så dör cookien, cookien kan dö om 'tiden går ut'. Dvs en cookie är tidsbegränsad. Vill du att IE skall ladda om sidan utan att plocka från sin cache så håll ctrl nere när du laddar sidan.

Kommentar

• Poteta
            • jun 2006
            • 603

Alla dessa kakor... :o
            Kan ni inte ställa om tiden på kakan så den bara gäller i typ 2 minuter eller nå´t? Eller kan jag "tvinga" min webbläsare att slänga kakan när jag har surfat färdigt på sidan?

Kommentar

• McRegor
              • maj 2006
              • 7942

Hej,
              Inga problem om du kör Firefox - bara en "refresh" sen är det klart.
              Förr fanns det i vart fall en inställning i IE så man kunde forcera fram att sidan lästes in varje gång man kollade den - och att den alltså inte togs från cachen... Borde väl finnas nu också men kör aldrig IE så kunskapen är en aning begränsad, tyvärr...
              Hälsningar
              Roger

Kommentar

• Mr J
                • maj 2006
                • 4130

Eh.. Krångla inte till det nu , jag är väldigt nöjd med hur det fungerar idag.
                Som det är nu så ser man ju alla trådar det har skrivits i under dagen, och när man uppdaterar så blir trådarna med nya inlägg färgmarkerade.
                Det passar mig perfekt och jag loggar aldrig ut...

Kommentar

• Dj runar
                  • nov 2006
                  • 53

Om man vill uppdatera sidan man kikar på trycker man "F5" i IE7!

Kommentar

• Poteta
                    • jun 2006
                    • 603

Ursprungligen postat av Mr J
                    och när man uppdaterar så blir trådarna med nya inlägg färgmarkerade.
                    Hoppsan, där har jag missat något... Då är jag nöjd!

Ursprungligen postat av Dj runar
                    Det hjälper inte tyvärr, de gamla sidorna ligger kvar ändå.
                    Men nu är mitt problem löst, jag tittar bara efter färgmarkerade trådar så löser det sig.

Kommentar

• Glawe
                      • feb 2007
                      • 2126

Ursprungligen postat av Poteta
                      Ursprungligen postat av Mr J
                      och när man uppdaterar så blir trådarna med nya inlägg färgmarkerade.
                      Hoppsan, där har jag missat något... Då är jag nöjd!

Ursprungligen postat av Dj runar
                      Det hjälper inte tyvärr, de gamla sidorna ligger kvar ändå.
                      Men nu är mitt problem löst, jag tittar bara efter färgmarkerade trådar så löser det sig.
                      Håll ctrl nere när du trycker på F5

Kommentar

Arbetssätt...