Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
ehhh tror att bernt missuppfattat med tanke på hans inlägg hur man får klubbens rabatter !?? misstänker att han tror detta är en klubb???? eller har jag fel ..???
Hur får man klubbens rabatter och hur stor % är den, har köpt
för många tusentals kronor så jag undrar.
:? :?
Detta forum (eller klubb) har inga rabatter hos några handlare. Vad jag därimot tycker att ni i djäkenklubben borde göra är att gemensamt kontakta ett antal handlare och förhandla fram ngn rabatt (det är så det funkar i de flesta klubbar)
/Håkan
Ps. Skicka med 2007 videon så får ni nog ett par % extra :-)
Ds.
KO Kanske denna fråga om rabatter hör hemma någon annan stans,
men jag trodde att om man var med i någon RC förening o ni
är så många som flyger så trodde jag att ni hade rabatter hos
handlarna.
Vi är inte någon förening utan ett sällskap på Åland men handlar
vi från Finland så får vi 10% direkt från vissa affärer utan att fråga.
Men det är också trevligt med tango rabatt . Tack.
Ni på Åland kan bilda en (oregistrerad) klubb till att börja med. Dvs. en klubb som ansvarar för fältet och arrendet med ordförande, kassör och sekreterare. Så har vi här i Sundom RC Club. Vi är alltså inte registrerade, men fungerar som en förening i alla fall.
Jag bad om klubbrabatt på Sabe, och Sabe meddelade att de vill ha en lista över klubbens medlemmar från sekreteraren. Sekreteraren sände medlemslistan till Sabe - därefter får jag rabatt från den firman.
Jag skriver i min beställning att jag hör till Sundom RC Club och jag får rabatt på det mesta (olika procentsatser på olika prylar, men en kännbar rabatt).
En medlemslista och ett klubbnamn är inte så svårt att åstadkomma. Man behöver inte göra det så invecklat.
Tack. Det var ett bra svar på min fråga och var ligger ert fällt
o är ni många som flyger vi är CA 12 st men det kommer fler
hela tiden som kommer o tittar på oss o tycker att det ser trevligt ut.
Vårat fällt CA 130 x 30 gräs betalar blyg summa för det.
Började våren 07 6st , har varit en dyr säsong för alla.
Och vi har bara en som har HELI än nu vet du litet om oss TACK .
Hej Bernt. Jo, du - nog vet jag litet om er allt, jag har sett en hel del filmer och så tittar jag in på motorportalen ibland. Landningen i depåbordet var ju en hyvens film :-)
Roligt att det börjat gå bra med era flygplan, har häpnat över hur många modeller ni skaffat under en säsong.
Sommaren 2005 och 2006 höll vi mest till på Söderfjärden strax utanför Vasa . En flera miljoner år gammal meteoritkrater som numera är odlingsmark. Där fick vi klippa upp en hyfsat jämn traktorväg som landningsbana
(ca 130x3m), med den smala landningsbanan fick vi in hyfsad precision i landningarna. Min större Sukhoi (1,78m vingbredd) flög jag när gräset var slaget på hela ängen.
Här en bild på hela Söderfjärden
Sommaren 2007 har bonden tyvärr plogat upp större delen av gräsfältet (inklusiva traktorvägen) så vi har inte haft mage att fråga om vi får klippa upp lång och bred start- och landningsbana. En gång i somras klippte vi upp en 25x5m bana som räckte till våra 3D modeller (UCD 46 och Twist 3D 40). Men Sukhoien, Yak 54-an och kompisens större modeller har vi flugit på Vasa flygfälts gamla start- och landningsbana. På den banan får vi flyga gratis (asfalt) bara vi meddelar flygledningen när vi kommer till fältet. Där har vi 1000x60m asfaltbana.
Filmer från bägge fälten hittar du på min hemsida i signaturen och klubbens hemsida finns här:
Skulle vara trevligt med en träff på ÅLAND om det skulle gå att
genomföras. Kanske kunde man få en kontakt med en klubb
som man kunde ha som en kompis klubb o kunde mötas ett par ggr
per år o ha trevligt en dag. Sonderar bara terrängen lite .
Kommentar