Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
2 p.m. – Less than an hour before launch, the weather conditions have turned unacceptable because of a thunderstorm near Kennedy Space Center. Forecasters are hoping there is enough time for the storm to move away from the launch site before the planned 2:45 p.m. launch. Launch preparations continue on schedule and there are no technical issues.
Vi får väl tro att dom kommer iväg!! Jag undrade först när jag såg astronauterna bli skjutsade ut till färjan varför vägarna var så in i helvete stora, men nu fattar jag varför... Shit vilket as att frakta, det måste ha tagit några timmar!
När de startar nerräkning från T-9 igen så gäller det att hänga med i svängarna. Plugga på detta noga:-) :
T-9 minutes and counting
* Start automatic ground launch sequencer
* Retract orbiter access arm (T-7 minutes, 30 seconds)
* Start auxiliary power units (T-5 minutes, 0 seconds)
* Arm solid rocket booster range safety safe and arm devices (T-5 minutes, 0 seconds)
* Start orbiter aerosurface profile test, followed by main engine gimbal profile test (T-3 minutes, 55 seconds)
* Retract gaseous oxygen vent arm, or "beanie cap"
(T-2 minutes, 55 seconds)
* Crew members close and lock their visors
(T-2 minutes, 0 seconds)
* Orbiter transfers from ground to internal power
(T-50 seconds)
* Ground launch sequencer is go for auto sequence start (T-31 seconds)
* Activate launch pad sound suppression system
(T-16 seconds)
* Activate main engine hydrogen burnoff system
(T-10 seconds)
* Main engine start (T-6.6 seconds)
Btw Wesse. Du och Slammis kan ju ta en tur förbi Florida och KSC när ni ändå är i krokarna !
2:20 p.m. - The Mission Management Team is being polled for launch and everyone has reported they are "go" for launch today. The MMT, as it is known, reports that the space shuttle Atlantis is ready for the mission.
Kommentar