Digiboxproblem

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sundqvistjohan
    • jul 2006
    • 1289

Digiboxproblem

Hej!

Jag borde väl egentligen söka upp ett forum som behandlar Digibox och DVD-problem, men försöker få svar här först

Jag har en Humax digibox med hårdskiva som lagrar filmerna i *.ts-format.
    Filmer som jag vill spara brukar jag flytta över till min dators hårdskiva, då går de att se i datorn hur bra som helst med bild och ljud synkroniserade.

Filmer som jag vill spara permanent, eller titta på i vanlig DVD-spelare skulle jag gärna bränna till DVD, och för detta ändamål laddade jag ner Nero8 och betalade registreringen (ca 50€).

Jag öppnar Nero Vision i Nero8-sviten, lägger till den .ts-filmfil jag vill bränna till DVD och programmet kodar och bränner filmen hur snabbt som helst. Tyvärr är det bara att slänga DVD-skivorna, ljud och bild synkroniserar inte på DVD-skivan. Känner mig litet besviken då jag köpt Nero8 enbart för detta syfte.
  • fredrikr
    • nov 2007
    • 124

Jag skulle nog passa på att utnyttja supporten du rimligen har rätt till för produkten.

Lycka till,

/Fredrik

Kommentar

• sundqvistjohan
      • jul 2006
      • 1289

Hittade lösningen själv, jag fick koppla från "Smart Encoding" som tydligen inte var så smart :lol:

Det tog betydligt längre för programmet att koda filmen innan bränningen kom igång (ca 3 timmar för en timmes program) men nu synkar bild och ljud.

Kommentar

Arbetssätt...