..men äter gör vi nog alla mycket mer och oftare än vi flyger antar jag.
Så följdaktligen undrar jag följande:
Vad äter ni gott folk?
Tips recept på allt ifrån typiska ungkarlsmiddagar till riktigt fina gourmeträtter vore kul.
Alltså inget ni hittat i någon tidning utan sådant som hör era egna matlagningsvanor till.
Själv tog jag fram ett köttfärssåskoncept i unga dagar som fyllde mina behov då och håller än idag.
-Bryn på uppemot ett kg köttfärs, hacka en gul lök och fräs i också. Krydda med vitlökspulver och pastakrydda.
-Häll i en burk skivade champinjoner inkl vattnet och puttra tills vattnet dunstat.
- Gör en redning på 3dl vatten, 2msk vetemjöl, nån matsked Soya och en rejäl skvätt
ketchup, skaka i en schaker och häll över köttfärsen när den fått fin färg.
-Låt putra en stund tills det blivit lagom konsitens.
Serveras till pasta då förslagsvis...
Så följdaktligen undrar jag följande:
Vad äter ni gott folk?
Tips recept på allt ifrån typiska ungkarlsmiddagar till riktigt fina gourmeträtter vore kul.
Alltså inget ni hittat i någon tidning utan sådant som hör era egna matlagningsvanor till.
Själv tog jag fram ett köttfärssåskoncept i unga dagar som fyllde mina behov då och håller än idag.
-Bryn på uppemot ett kg köttfärs, hacka en gul lök och fräs i också. Krydda med vitlökspulver och pastakrydda.
-Häll i en burk skivade champinjoner inkl vattnet och puttra tills vattnet dunstat.
- Gör en redning på 3dl vatten, 2msk vetemjöl, nån matsked Soya och en rejäl skvätt
ketchup, skaka i en schaker och häll över köttfärsen när den fått fin färg.
-Låt putra en stund tills det blivit lagom konsitens.
Serveras till pasta då förslagsvis...
Det är nog tio år sen nu men rätten blir efterfrågad nån gång nu å då.
Kommentar