Bästa ölen

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chrisvås
    • jan 2007
    • 141

Bästa ölen

Hoho

Nån mer än jag som uppskattar kall pripps blå. Måste vara en ruskigt underskattad ölsort. Jag ska ha, blabla och jag ska ha guiness blahaha.
    Allvarligt talat. Vad är det för fel på kall hederlig pripps blå.

Nä nu ska jag jag grilla, dricka öl och vara jävligt sällsam.

Tjohej

Christian

Ps. kanske filmar när jag sveper en kall .....
  • Zekee
    • maj 2006
    • 604

Kall pripps blå är ju inte tokigt! Själv så vurmar jag för 1856, 33cl flaskorna rinner ner som vatten...

Kommentar

• colsson
      • maj 2006
      • 1165

Jag dricker det mesta i ölväg men köper sällan Pripps blå. Inte för att den är äcklig utan för att jag vill prova nya sorter och Pripps har man ju ofta druckit kubikmetervis när man hunnit bli 18.. Nuförtiden är det mest Abbot Ale, Kilkenny, Mariestad, Boddington Pub ale, Lapinkulta och en och annan weissbier som hamnar i korgen när jag är på systemet. Du får tänka så här... Om du hade bott i England så hade ju inte din "blahaha Guiness" varit så speciell.. då hade en Pripps blå varit mer exotiskt. Jag tycker att man ska dricka vad man gillar oavsett märke eller vad andra tycker. Dock kan jag tycka att det är trist med folk som aldrig vill prova nån annan öl. De dricker t.ex bara Carlsberg men går miste om såååå många goda tjeckiska och tyska sorter.. De får skylla sig själva. :-) En sak har jag iallafall märkt. Smaken utvecklas verkligen med åldern! Förr drack jag endast ljus lager. Nu är det mest ale..

Kommentar

• chrisvås
        • jan 2007
        • 141

Hej

Kul att du drar en liknelse med Englands inhemska. Råkar ha en viss anknytning till nämda land . Min poäng var bara den att man kan få en schysst upplevelse med nåt så simpelt som lågpris svenne pripps blå. Har även en förkärlek för tjeckisk öl. Tyskt, överhuvudtaget vette fan men det kan ha med nåt annat att göra.....

Lev väl och flyg med njutning.. eller whatever

Kommentar

• Tobbe O
          • maj 2006
          • 1431

Hundratusen raggare kan inte ha fel, Pripps Blå:cheers2:

Kommentar

• Optimate
            • nov 2006
            • 101

Håller med Chrisvås. En dag i våras fick jag in en ovanligt god öl till lunchen. Jag var tvungen att fråga servitören vad det för märke. Han gick ut i köket och kom tillbaka och svarade lite generat: "Det var faktiskt Pripps blå".

Kommentar

• Wåfflan
              • maj 2006
              • 218

Gambrinus är min favorit! Tjeckisk ljus pilsner funkar bäst dygnet runt!

Kommentar

• jocke1963
                • dec 2007
                • 2709

König Ludwig Dunkel http://www.kaltenberg.de/klb/
                är en av mina absoluta favoriter, som tyvärr är svår att få tag på, både på krogen o bolaget...

Kommentar

• wesse
                  • maj 2007
                  • 5864

nu dricker jag ju inte längre men på den tiden jag trodde mig kunna det va ju en 5 liters dunk hembränt med finkelflingor min bästa vän...Öl det drack man ju bara när man skulle vara fin:thumbup::banghead:

Kommentar

• gjord28
                    • nov 2008
                    • 3

Jag skulle nominera Heineken och Stella Rois som det bästa öl att dricka på festen / disco klubb. Men på sistone jag bara dricka med måtta för att inte bli full på vägen hem från festen.

Kommentar

Arbetssätt...