Lågkonjukturen
Kollaps
X
-
Blev uppsagd 12 feb så det känndes inge vidare. Fick 6 månaders uppsägningstid tack vare
att man hade jobbat där i 10 år så man har lite tid på sig, men nu verkar det gå uppåt
för oss igen så med lite tur så blir det ingen långsemester till sommaren.(har bara plockat ut 3 veckor varje år istället för 5 så det finns lite att ta av). Hoppas att många
som sitter i samma sitts får liknade chans att jobba kvar om det börjar gå uppåtKommentar
-
Kommentar
-
Jahapp... Kl.13:00 ska jag in på kontoret för sista gången.
Ska lämna tillbaka mina datorer, telefoner etc... och få mitt avgångsbesked påskrivet.
7år jobb i Finland, varav 5år på IBM kommer till sitt slut.
Kanske dags att flytta hem till Sverige, men det vette fan, verkar ännu sämre där... Känns grymt tråkigt att få sparken och förlora en mkt bra inkomst.Kommentar
-
T5, beror lite på vad du vill jobba med. Men vårat konsultbolag har mycket förfrågningar just nu i Sthlmsområdet. Jobb inom IT som är ett rätt brett spektrum. Men mycket supportjobb, utveckling mm.
Både rekrytering och konsultuppdrag på intressanta arbetsplatser. Har en av uppdragsgivarna som jag tror din kompentens inom datasäkerhet kan vara ett +.
Skicka in ett CV åt dig till chefen kan jag alltid göra.
//JSenast redigerad av Johan77; 2009-03-26, 09:08.Kommentar
-
lite sent kanske, men butiken jag jobbade i hamnade i KK i början av november.
hann bara jobba 2månader där.
och nu letar man jobb fortfarande. bläKommentar
-
Det känns som läget för en ny-exad civilingenjör kunde ha varit lite mer fördelaktigt. Vilket skit - 5 år slit och sen tvärstopp...
Ska nog fortsätta att plugga; ta en examen till bara för att. Undrar vad som är värt att satsa på? Kanske kan vara idé att undersöka saken vidare?Kommentar
-
wow.. börjar nytt jobb den 30/3.. dvs på MÅNDAG!!!
sommarjobbet från förra året ringde och erbjöd jobb!!! fan vad det ska shoppas sen!Kommentar
-
Lite ljus i mörkret
Så då vart man igång igen, i måndags (23/3) började jag på ett nytt jobb. Ett av Kristianstads största svetsföretag som varit aktivt mer än 100 år.
Och det var ju inte direkt ledsamt att ingångslönen var i stort sett samma som jag hade när jag slutade förra jobbet i december.
Så nu blir det 100% licenssvets framöver :lollypop:Mvh PallemanKommentar
-
Jag är utbildad svetsare. Ville gå på lernia för att få certifekat men arbetsförmedlingen är ju som dom är. Blev komvux i stället. Studje lån men då kan man ju vidarutbilda sig. Villket jag tänker göra. Så tråkigt att så många förlorar sinna jobb :(Kommentar

Kommentar