Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Man blir bara så förbenad på dessa personer som tillverkar virusen. Ungefär som att åka till ett modellflygfält och störa ner de som flyger... För att inte tala om de företag som anlitar dessa parasiter - Netonnet, InkClub, etc. Deras reklam poppar upp på nya sidor du inte bett om. Borde bojkottas...
Mvh Ove
det är pop up fönster ove .. detta kan du bli av med via en inställning i din web läsare jag förutsätter att du har den senaste av firefox och inte nyttjar explorer ?? explorer e den sämsta skit som någonsin funnits och är en skräp sammlare utan dess like .. det enda i dator världen som är sämmre än explorer är WINDOWS i vilken form det är tar sig !
.. det enda i dator världen som är sämmre än explorer är WINDOWS i vilken form det är tar sig !
En vanligt förekommande kommentar, men faktum är att allmänheten inte skulle ha tillgång till hem-pc's och internet i samma utsträckning om inte Windows introducerat dem.
Jag har jobbat i branschen inom datasäk sen -98 och vet att det finns oändligt mycket bättre lösningar, men det är alltid en trade off mellan användarvänlighet, säkerhet och marknadsekonomi.
Blir lite less då folk spyr galla över windows som operativ då det för den stora massan funkar till 99%.
Även om windows är operativsystems tråkiga familjeVolvo så har alla inte kunskap eller intresse att hacka in en Linuxdistribution och sätta sig in i hur det funkar.
Kör man tex WinXP pro på bra hårdvara, kontinuerligt uppdaterar mjukvara och operativ och inte 'skitar' ned systemet med en massa skräp så tuffar burken på länge.
Sista kommentaren i den här tråden för mig
Jag kämpar på.... Lyckas fortfarande inte bli av med skiten. Trots Ad-aware, Norton 360, Regist Mechanic, etc. Datorn hackarsig fram...
Jag kan inte heller ändra i denna menyn hur jag än försöker:
Och när jag försöker köra Reedit får jag detta meddelande:
Snart byter jag hårddisk, formatterar om och börjar från noll.... Hur jag än försöker lägga in exempelvis RCFF som startsida ändras det omedelbart till "http://" och en tom sida som resultat. Irriterande är ordet!
Hohoho, suverän tråd! OCH den här tråden bidrar till modellflygets fortsatta utveckling, för vad vore vi utan ett sånt här suveränt forum? O för o ta sig hit behöver man ju en fungerande dator :thumbup:
hrrm... Ad-aware hittade ett par fel o anmärka på i min dator, men nu är de åtgärdade.... Nog dags o formatera om datorn eller snarare byta ut den... :banghead: Hehe, den är dammfri invändigt o ändå överhettar den om jag ser på youtube..... hmmm 5 år gammal dator :stupido2:
Senast redigerad av Per P; 2008-12-07, 21:09.
Anledning: felskrivning
ehhh starta med an gammal start diskett från typ windows98 eller dylikt .. kör sedan format :c.... problemet är löst windows är borta ... sedan går du till närmaste telia butik eller elgiganten och köper dig den absolut senaste fick datorn för en rimlig peng ... den brukar även ha en liten kamera samt möjligheten att ringa ett å annat samtal .... *asg* en gång i tiden kallades detta för telefon
Ove,
det kan vara så att viruset eller sannolikare Trojanen du fått i din dator byter namn på filer. Det krävde ett flertal djupskanningar av datorn med bla. Malwarebytes, Adware och Spybot SD för att bli av med det. Skanningar och rensningar ska göras med uppdaterad programvara samt datorn URKOPPLAD från internet. Därefter ska datorn startas om URKOPPLAD från internet. Efter att den startat upp kan du koppla in internet igen. Jag höll på i två veckor innan jag fattade hur jag skulle göra. De olika programmen hittade lite olika saker som var skadligt. Ge inte upp! Jag håller med, dessa jävla människor som skapar trojaner och annan skit borde.............. Ifall du orkar kan du väl klippa ut texten från loggfilen och klistra in den här, som Malwarebytes skapar, så kan vi andra se vilka filer som är problemet och ev. råda dig lite bättre. Loggfilen öppnar automatiskt efter körd skanning och rensning.
Jag kämpar på.... Lyckas fortfarande inte bli av med skiten. Trots Ad-aware, Norton 360, Regist Mechanic, etc. Datorn hackarsig fram...
Jag kan inte heller ändra i denna menyn hur jag än försöker:
Och när jag försöker köra Reedit får jag detta meddelande:
Snart byter jag hårddisk, formatterar om och börjar från noll.... Hur jag än försöker lägga in exempelvis RCFF som startsida ändras det omedelbart till "http://" och en tom sida som resultat. Irriterande är ordet!
Mvh Ove
Tanka ner SPYBOT Ove så är problemet löst. www.spybot.com
Kommentar