Isjakt

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lassebetong
    • mar 2007
    • 1255

Isjakt

Äntligen är det vinter igen.
    Jo det har ju faktist varit rätt kallt ett tag nu, men helt jä..a vindstilla.
    Men i helgen har jag äntligen fått chansen, hoppas nu bara att det håller i sig ett tag.
    Och att snön lyser med sin frånvaro.
    [ame="http://www.vimeo.com/2793340"]www.vimeo.com/2793340[/ame]

/lasse
  • HurriHeli
    • jan 2009
    • 22

Grattis till premiären! då har vi lite mer gemensamt, jag gjorde några filmer för några år sedan, en kortis här: [ame="http://www.youtube.com/watch?v=SjZMj3F0OAM"]YouTube - S10 in action[/ame]

det finns längre/bättre upplösn. på www.SailFast.se som jag gjort, gillar "A Sunny Day" bäst själv eller 9min ver av ovanstående.
    Jag är webm. för www.class3.net också, men just nu är det "bara flygplan" i huvudet enligt frun, FPV just nu i planeringsstadiet men jag underhåller Class3 sidan och forumet och seglade själv i fredags.

Kommentar

• lassebetong
      • mar 2007
      • 1255

Härligt.
      Har tittat på dina filmer ett antal ggr genom åren.
      Ja jag har en Isabella sedan tidigare, men gav mig sjutton på att jag skulle bygga mig en DN.
      Så jag hämtade ett skelett hos meijer i falun mars -06 och färdigställde den i slutet -06.
      Tyvärr snöade isarna bort här den vintern och nästföljande vinter var ju mer som en svensk midsommar, fesljummen och regnig.
      Så nu hoppas jag på en fortsatt snöfattig men kall och lagom blåsig vårvinter.

Ja själv köpte jag min FPV utrustning för ett par tre månader sedan och man blir helt såld när man fått prova.
      Såg att det utlovades högtryck framåt helgen, kanske blir lite FPV då istället för segling.

/lasse

Kommentar

• HurriHeli
        • jan 2009
        • 22

Kul, isjakt och modellflyg kompletterar varandra rätt bra, ja Kapten Meijer, det är Mr Isjakt i Sverige, har lekt med tanken att någon borde göra en dokumentärfilm där han berättar om utvecklingen plus alla fantastiska historier om isjaktsegling han har.
        Jag började med DN -80 men seglade inte mycket på 90-talet men när jag fick se Class 3 jakterna som Meijer började med så vaknade intresset igen, dom är bra mycket bekvämare att segla än nåt annat och varmare ;-) man blir ju äldre tyvärr. Och förra vintern höll på att knäcka mig, ingen is hemmakring och alldeles för trött att packa grejorna och åka 20 mil för att segla och komma hem sö em trött som f-n, somna efter/under middagen med frun för att börja jobba må morgon igen, därför började jag snegla på RC flyg, men ville kunna flyga på tomten så det blev heli som senare lett mig till depron osv och jag har haft vansinnigt kul! Nu har vi 20cm is men vädret börjar likna förra vintern.... använder www.yr.no gillar den väldigt mycket.

Kommentar

Arbetssätt...