En till Spitfire till Ängelholm!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jakob
    • maj 2006
    • 1840

En till Spitfire till Ängelholm!!

...ja, det blir den om man får tro Warbirds Of Norway Biltema investerar i ytterligare en Supermarine Spitfire, denna gången via sitt norska dotterbolag. Nyanskaffningen är en Spitfire FR Mk.XVIIIe…
    Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler
  • Michael
    • maj 2006
    • 1742

Det var inte illa, en riktig raritet dessutom!
    Mk XVIIIe tillverkades i endast 300 exemplar och kallades inofficiellt "Super Spitfire", kanske beroende på att toppfarten angavs vara drygt 750 km/h(!).
    Jämfört med sin föregångare Mk.XIV hade den längre kropp och en modifierad universalvinge (e).

Kommentar

• dacke jocke
      • nov 2008
      • 269

hhhmmmm vad ska biltema med en Spitfire till?????

Kommentar

• dacke jocke
        • nov 2008
        • 269

:crazy_pilot:oj nu såg jag. biltema air show

Kommentar

• bokis
          • maj 2006
          • 5041

Ser trevlig ut! Visserligen lite förvuxen spit men trevlig..
          Sen finns det ingen radmotor i världen som låter så gött som en Griffon..
          Den har ett underbart morr som får håret på armarna o ställa sig på ända varje gång..
          Hoppas de får ha lite ingastryck i denna så det blir fart i den!
          Tack Jakob!
          // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
          (nu även med biskvier!)

Kommentar

• Jakob
            • maj 2006
            • 1840

Bara man inte blir trött på alla Spittar och Mustanger som kommer att fara omkring runt Ängelholm. Har sommarstuga där!
            Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

Kommentar

• Mange Lundin
              • feb 2007
              • 95

Varje gång man hör detta goa sound från 12-orna stannar man och tittar upp.
              Omöjligt att man kan tröttna på det, bor själv 5 km från flygfältet.
              Får nog ta mej ett snack med grabbarna grus på museet så man får hälsa nyför-
              värvet välkommen till Ängelholm.

Mvh Mange

Kommentar

• Mr J
                • maj 2006
                • 4130

Här är lite blider från Biltemas hangar... :crazy_pilot:
                Bifogade filer

Kommentar

• Magoozi
                  • jul 2007
                  • 242

Finns inget underbarare att var ute i föräldrahemmet i vejbystrand och helt plötsligt höra ett muller från en spit. Har hänt både en och annan gång att man har sprungit utt å¨gården och nästan släppt en tår när man hört sången.

Bifogar även en bild på kanske förra årets bästa händelse, när vi i EMFK fick besöka hangaren och klappa, smeka och lukta på två underbart vackra maskiner. Vet inte om jag är lite dum i huvudet, men när jag kom in i hangaren och fick se spitten så fick jag någon typ av attack.Jag skakade, handsvetten kom som ett brev på posten. Jag blev 7 år igen och kunde knappt bärga mig. Känns det igen!?
                  Bifogade filer

Kommentar

• JR
                    • maj 2006
                    • 55

Ursprungligen postat av Mange Lundin
                    Varje gång man hör detta goa sound från 12-orna stannar man och tittar upp.
                    Omöjligt att man kan tröttna på det, bor själv 5 km från flygfältet.
                    Får nog ta mej ett snack med grabbarna grus på museet så man får hälsa nyför-
                    värvet välkommen till Ängelholm.

Mvh Mange
                    Ja, ni har det för jobbigt med dessa flygplan och sedan måste ju Koenigseggs maskiner vara det som sätter spiken i kistan rejält.

Kommentar

Arbetssätt...