En till Spitfire till Ängelholm!!
Kollaps
X
-
En till Spitfire till Ängelholm!!
Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se
Mk XVIIIe tillverkades i endast 300 exemplar och kallades inofficiellt "Super Spitfire", kanske beroende på att toppfarten angavs vara drygt 750 km/h(!).
Jämfört med sin föregångare Mk.XIV hade den längre kropp och en modifierad universalvinge (e). -
-
-
Ser trevlig ut! Visserligen lite förvuxen spit men trevlig..
Sen finns det ingen radmotor i världen som låter så gött som en Griffon..
Den har ett underbart morr som får håret på armarna o ställa sig på ända varje gång..
Hoppas de får ha lite ingastryck i denna så det blir fart i den!
Tack Jakob!// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
Bara man inte blir trött på alla Spittar och Mustanger som kommer att fara omkring runt Ängelholm. Har sommarstuga där!Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se
Varje gång man hör detta goa sound från 12-orna stannar man och tittar upp.
Omöjligt att man kan tröttna på det, bor själv 5 km från flygfältet.
Får nog ta mej ett snack med grabbarna grus på museet så man får hälsa nyför-
värvet välkommen till Ängelholm.
Mvh MangeKommentar
-
Finns inget underbarare att var ute i föräldrahemmet i vejbystrand och helt plötsligt höra ett muller från en spit. Har hänt både en och annan gång att man har sprungit utt å¨gården och nästan släppt en tår när man hört sången.
Bifogar även en bild på kanske förra årets bästa händelse, när vi i EMFK fick besöka hangaren och klappa, smeka och lukta på två underbart vackra maskiner. Vet inte om jag är lite dum i huvudet, men när jag kom in i hangaren och fick se spitten så fick jag någon typ av attack.Jag skakade, handsvetten kom som ett brev på posten. Jag blev 7 år igen och kunde knappt bärga mig. Känns det igen!?Kommentar
-
Ja, ni har det för jobbigt med dessa flygplan och sedan måste ju Koenigseggs maskiner vara det som sätter spiken i kistan rejält.Varje gång man hör detta goa sound från 12-orna stannar man och tittar upp.
Omöjligt att man kan tröttna på det, bor själv 5 km från flygfältet.
Får nog ta mej ett snack med grabbarna grus på museet så man får hälsa nyför-
värvet välkommen till Ängelholm.
Mvh MangeKommentar

Kommentar