flyget kanske får konkurens! .....

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kenneth67
    • jun 2007
    • 2545

flyget kanske får konkurens! .....

:stupido2: ja .. om vår herre vill så får rc flyget nog stå över vidare investeringar detta år ! .. tänkte nämligen köpa mig en tidig födelse dags present ! vissa kan nog kalla det gubb sjuka ! haha

beskådning och eventuellt köp sker under morgondagen en trams trams (Trans Am) kanske pryder parkeringen imorgon ...
    insåg att denna hobby är allt för dyr så tänker köpa mig en bus bil istället ! och givetvis är denna begåvad med en motor som får en halv död att få en sista resning av organet ! ...finns det nått goare ljud än en skapligt dopad v8 som står som ett mindre ep anfall på tomgång ! ...
  • Nyroth
    • maj 2006
    • 721

Tjena Kenneth,

Livet har rum för fler än ett nöje, och jag håller med dessa gamlar Transor börjar blir riktigt sexiga........Go for it

Lite avundsjuk Nyroth utan bil för stunden.

Kommentar

• jocke1963
      • dec 2007
      • 2709

Kanske köpa en pizzeria i samma veva...?

Kommentar

• LAB
        • dec 2007
        • 634

KÖP KÖP!:thumbup::thumbup::thumbup: Vill också ha en bil men har en Yamaha Bulldog i garaget som måste avyttras först.

Kommentar

• sm3xrq
          • sep 2007
          • 320

Ursprungligen postat av kenneth67
          finns det nått goare ljud än en skapligt dopad v8 som står som ett mindre ep anfall på tomgång ! ...

ja... en spitfire på låg förbiflygning... du e på väg att köpa fel typ av farkost :lollypop:

Kommentar

• kenneth67
            • jun 2007
            • 2545

mmmmm att sjunka ner i en skålad stol och sträcka benen i princip rakt fram sedan greppa ratten i bröst höjd .... och sedan föra spaken till D puttra iväg lite sakta ... jodå ,,, mumma och sedan ge full patte 350 hk vrålar ur sin ilska ur 5,7 liter v8 ... säger som wesse brukar säga yeaahhhh... detta blev en ytterst sällsam dag ! den stora tråkiga silver v70 är borta ! .. där står nu en smäcker liten sak med glas targa ilsket röd .. pontiac trans am ... å den e min ! ... jodå det ryckte allt lite i baguetten ... imorgon så är det dags att börja bygga i ljudet ... fördig kapat och klätt finns redan och i där bak åker 2 st 12" basar man känner sig lite som "barn" på nytt ... och jodå var lite rädd att inga plan skulle få plats ... men de e ju fällbara stolar ibak så inga bekymmer där ! ... men man får ge f*n i å köpa större än vad man har ...

Kommentar

• kenneth67
              • jun 2007
              • 2545

en bild på pärlan med ! ...

edel brock insug stor holley 4 port musse toppar msd tändning mm mm ..
              Bifogade filer

Kommentar

• Sigun
                • aug 2007
                • 3942

Har du kollat så att ratten går på rätt håll ?? :sarcastic::sarcastic::sarcastic:

/Martin

Kommentar

• LAB
                  • dec 2007
                  • 634

Ursprungligen postat av Sigun
                  Har du kollat så att ratten går på rätt håll ?? :sarcastic::sarcastic::sarcastic:

/Martin
                  NU ÄR DU TASKIG MARTIN!:bawling: så skulle jag aldrig säga:sarcastic:.
                  Läckert åk Kenneth:thumbup:

Kommentar

• js_
                    • jul 2007
                    • 666

Jo det finns inget trevligare ljud än en V8 på tomgång

Jag har en jag med, men en Camaro Z28, Mercuryn i bakrunden har jag sålt.
                    Bifogade filer

Kommentar

• kenneth67
                      • jun 2007
                      • 2545

kompisen köpte sig en z28 med js .. fast ingen cab .. en 94 tror jag det var med stora motorn i .. går gött den med .. svart .. snygg som attans !
                      ska bli lagom spännande idag .. åker å tankar upp fullt igen så man får en vink om vad den tar i bränsle fyllde upp innan vi åkte hem igår .... nåå det vart ju en del gasande ju så lite har han nog velat ha !

sedan en sak som jag reflekterat över är .. varför blir man så "feg" med farten när man sätter sig i en jänkare !?? i en svensson bil petar man på i 120-130-- men inte i en jänk .. det lufsar på i 85-90 och man känner sig nöjd med det ! ...

tackar för tillropen lab ! nu blir det till att röja plats i garaget ! .. får ju inte stå ute lilla pårlan ju

Kommentar

• Sigun
                        • aug 2007
                        • 3942

Ursprungligen postat av LAB
                        NU ÄR DU TASKIG MARTIN!:bawling: så skulle jag aldrig säga:sarcastic:.
                        Läckert åk Kenneth:thumbup:
                        Hej Kenneth
                        hoppas du inte tar det på det viset ! , Säger som jag sa till Wesse att de är bra när man har något annat än modellflyg att ägna sig åt så att man kan koppla av från jobbet på fler än ett vis.

Kan ju vara lite kul att höra hur mycket en Trans AM slurkar i sig iofs , gissar på runt 1,5 liter, kanske mer beroende på hur tung gasfot du har :sarcastic::sarcastic:

/Martin

Kommentar

• mulder
                          • nov 2006
                          • 1033

Jänkebil Vs Jet-modell, fin bil eller fin Jet? Ja denna gången blev det bil, Grattis till en fin o go bil i sommar:thumbup: /Mulder

Kommentar

• kenneth67
                            • jun 2007
                            • 2545

jaha .. idag kladdades den ner för fösta gången ! hehe .. kan bara konstatera att en trans am INTE är något man skaffar sig om man vill ha med sig modeller till flygfältet ... med ett nödrop gick min lilla ultimate in visst ser bagagen stoor ut !?? men det är inte mer än 10-15 cm spel rum upp till rutan ! ...
                            så vinte bilen får fixas å det snaraste min gammla fina 145 från 73 ! ...

undrar om man ska flirta lite med sin gode vän så man kan åka billigt i den ... blink blink

Kommentar

• kenneth67
                              • jun 2007
                              • 2545

Ursprungligen postat av Sigun
                              Hej Kenneth
                              hoppas du inte tar det på det viset ! ,
                              Kan ju vara lite kul att höra hur mycket en Trans AM slurkar i sig iofs , gissar på runt 1,5 liter, kanske mer beroende på hur tung gasfot du har :sarcastic::sarcastic:

/Martin
                              jag tål en hel del martin och nog slurkar den i sig .. 1,3 ca normal körning men med gas fot å alla 350 hästarna i arbete så går det 3 liter ca ... men jisse vad kul de e ...

Kommentar

Arbetssätt...