Innovativa skåningar kör med rattmuff på radion!:dancing2:
snö kaos...
Kollaps
X
-
Efter några dagar i Eskilstuna skulle jag idag Fredag med god tidsmarginal åka hem med tåg till kungliga huvudstaden byta till Arlanda express och sedan Foppaflyget till Ö-vik!
Men då överraskar kylan och snön SJ så bromsarna fryser på tåget ca 5 minuter från Stockholms central, efter ett bra tag så får vi byta tåg men då har en växel frysit fast och då får vi vänta igen,:banghead:
Över en timme försenad kan vi springa till Arlanda Express med 3 mininuter till godo och konstatera att det är 35 minuter kvar tills flyget går, Arlanda Express tar normalt 20 minuter men hade ett annat tåg framför sig så dom kunde inte köra så fort dom skulle i början.
Som siste man kunde jag kliva ombord på Saaben blöt av svett, men fick ju komma hem i alla fall.:thumbup:
Med 140 år av järnväg så tycker man att bromsar och växlar borde fungera även i lite kyla och snö:icon_butt: men vad vet jag, jag fick skriva av mig lite i alla fallMVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:Kommentar
-
Såg idag på nyheterna att dom hade snökaos i norra spanien. Dom hade 1cm snö. Moohahahaha SOPOR
Nu kan jag iuversig förså dom då dom troligen kör med sommardäck hela bunten. men såg lite roligt utSenast redigerad av Krille; 2009-12-19, 12:09.//Kristoffer gustafsson
Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
Helikopter: T-rex 700 DFC,
Sändare: Futaba T18SZ,Kommentar
-
ja nog har det blivit kallt ,,, temprometern dallrade ner till 21- inatt "bara" 19- när jag klev upp nu har resan neråt på skalan börjat igen ,,,
jag bor i fel del av helt klart ..men tack vare höjd över havet så brukar vi få lite riktig vinter trots placering i väst sverige ..
vore det inte för dottern så skulle jag nog bott granne med han genland.. snö kyla ... underbart ...Kommentar
-
hehe ja det är närmare kaos än 10.20 cm här det ...
nu e de slirv o skit regnar å e blaskigt men drygt 30 cm snöKommentar
-
En härlig dag på vårt fält med ett par minusgrader och några få cent snö.
Hade säkert fungerat med hjul men alla hade skidor på flygen.
Snökaos nä håller inte med.Senast redigerad av Mr X; 2009-12-27, 15:50.Kommentar

Kommentar