Sura amerikanare

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tonic
    • maj 2006
    • 882

All heder till www.rcheli.se för att de hjälper oss med namnet. Det kommer vi inte att glömma.

Mig kvittar det vad vi heter. Bara folket är nöjda med forumet så räcker det för mig.

Tack än en gång till www.rcheli.se
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

Kommentar

• Larsa
      • maj 2006
      • 135

Ursprungligen postat av drhanke
      men Ove, rcflyg.se - rcbil.se samt rcbat.se borde ju vara en idé... Varför inte bygga en portal för alla? Jag skulle tycka det vore trevligt om både bil å båtåkare kom in på forumet, forumet blir då starkare, mer samlad kompetens... Att sedan kunna ändra till "Sveriges största sajt för RC" vore väl trevligt?
      Absolut ingen dum idé tycker jag, skulle gärna se det bli verklighet.

Larsa

Kommentar

• Anonymous

Det är verkligen en bra idé!

Fast, missförstå mig rätt. Är rcflyg.se den bästa flygplattformen i ett sådant samarbete? Detta forum har ju nästan 3 000 färre medlemmar än svensktmodellflyg.se. Det är inte kritik mot detta forum utan enbart en stilla fundering. Jag har helt lyckat fokusera på flygandet så jag har missat allt käbbel som ligger till grund för detta forums tillkomst (och nej, jag tycker inte att trådarna vare sig här eller på svensktmodellflyg förklarar den saken särdeles tydligt). Men det är ju mitt problem. :lol:

Kanske vill de existerande fora fortsätta på egen hand? Det kan ju bero på skild syn på forumupplägg, ekonomi (en del form drivs av privata medel), syn på sponsring (en del tycker det är störande), nivå på moderation och inlägg med mera. Samtliga skulle i så fall behöva byta namn och design och bara en sådan sak kanske något forum skulle tycka vore skäl att avstå.

Kommentar

• AM
          Debattglad entusiast

• maj 2006
          • 3464

DrHanke, som vanligt vettiga och bra åsikter.
          Tja, varför inte.
          Vi kanske skulle inrätta ett "Rcuniverse.se"- eller "RCflyg.se"- Award of the Year och rösta fram olika vinnarna till - Bästa film, bästa inlägg, flest (meningsfulla) inlägg, etc?

Nu har vi ju inga inkomster på forumet och policyn var ju att det inte skulle kosta något heller. Kanske en donation till en prispott är en väg att gå? Inte nödvändigtvis pengar, utan prylar - nya och begagnade.

Vi får diskutera din idé här på forumet. Jag tycker den är kul.
          Mvh
          Ove
          Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• AM
            Debattglad entusiast

• maj 2006
            • 3464

RCflyg.se är inget dumt namn. Och det är ju vad vi mest håller på med - aerodyner. Det finns redan bra forum för både Bil & Båt. Alla är naturligtvis välkomna hit, men det känns lite som att gapa över för mycket. Jag tror inte antalet Bil- eller Båtåkare hade ökat nämnvärt på denna site om vi hade försök att "fösa" ihop alla RC-sporter under ett tak.

Personligen har jag väldigt lite intresse av Bil & Båt och jag tror att det råder samma förhållande på B & B-sajterna angående flyget.

Men tanken är ju lockande med ett gemensamt "RC-Hobby"-forum och förbund som täcker in alla former för RC? Fler medlemmar - mer kostnadseffektivt med gemensamma försäkringar, tjänster och service, etc.

Mvh
            Ove
            Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• OlleP
              • aug 2006
              • 161

Varför inte göra upp i godo och tillskansa sig ett antal tusen och sen byta adress frivilligt?
              Borde göra fint i budgeten.

Kommentar

• AM
                Debattglad entusiast

• maj 2006
                • 3464

Ja, frågan är ju fri...
                Mvh
                Ove
                Ove (AM) Nielsen

Kommentar

Arbetssätt...