Hejsan!! Någon som har erfarenhet av orange mottagare från hk i större kärror? Vågar man sätta en av deras dsmx mottagare i en 1/4 sukhoi 55cc?
Vågar man? Orange mottagare)
Kollaps
X
-
Jo det finns, deras 7, 8 och niokanalare har satellitutgångar.
Jag har flugit ganska mycket med HK's B-17 Memphis Belle med 9-kanalsmottagaren med 2 satellitmotagare inkopplade, det har funkat förträffligt så här långt...
Oops, NU läste jag att det gällde DSMX, min kommentar gäller DSM2 :blush:Kommentar
-
Jag har ungefär 20 st. Orange RX mottagare, av dessa har en varit D.O.A, en har jag avlivat genom en krasch ner i asfaltbanan på Hökafältet från ett par hundra meters höjd... Övriga har fungerat klockrent. Så jag har egentligen inga klagomål på dessa billiga mottagare,
Men om jag hade varit i din sits så hade jag satt en mottagare i en mindre (och billigare) kärra, flugit så långt bort du vågar och om du efter det litar på den så tror jag att den är ok för ditt projekt...
Men, till syvende och sist är det ju upp till dig, precis som tidigare inlägg i tråden vetefasen om jag hade riskerat mitt drömprojekt med en billig Kinamottagare, på nåt vis verkar det inte smart att riskera en massa tusenlappar för att spara några hundra...
Lycka till! Vad du än väljer.Kommentar
-
Kommentar
-
flunk - jag talar inte om räckviddstest allenast utan om funktionstest under verkliga förhållanden. En ren räckviddstest kan ju fungera men att sen flyga med mottagaren kan tyvärr sluta lite sämre om det vill sig illa. Och även om du har bra erfarenheter så finns det andra som har något sämre erfarenheter av lågprismärket Orange så jag skulle otvivelaktigt prova utrustningen under verkliga förhållanden innan jag skulle sätta den i en större/dyrbarare kärra. Men TS gör ju givetvis som han tycker är bäst.
RogerKommentar
-
Hej.
Räkna ut hur mycket din kärra kostar vet ej vad det är för fabrikat eller grejer i den. Sedan kan du räkna ut hur många procent dyrare den blir med en "riktig" mottagare. Själv kör jag Futaba och har fått lära mig att det faktiskt inte är något fel på piratmottagare. Jag har inga själv men har hört att Fr sky är likvärdiga, men skulle inte montera dem i en större modell.
/Ulf AKommentar

Kommentar