Mobius kaputt

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FinnbyFraggel

• aug 2013
    • 857

Använder du enbart det egna batteriet eller har du den kopplad till bilen och laddar under färd?
    Eftersom spänningen varierar ganska mycket i bilen måste man ha en laddare som kan hantera det utan att lämna för hög spänning ut.
    / Jonas

Kommentar

• ulwur
      • nov 2013
      • 119

Jag har en Mobius som sitter som DashCam sedan ett år. Inkopplad till en billig cigaretttändar laddare. Funkar bra för det mesta, vissa gånger hänger den upp sig om man får nöta med startmotorn för länge. Men bara att lufta USB kablen så hoppar den igång.

Så jag skulle säga att den funkar bra i bil.

Kommentar

• Nimbus-Bert
        • dec 2012
        • 305

Blir den ersatt kammen så blir det nog en ny strömförsörjning, måste vara den som förstör den. Detta hände vid start av bilen sedan tog den inte laddning mer.
        Snygg film ulwur, men hur var det med stopp märket?

Bert
        Senast redigerad av Nimbus-Bert; 2015-06-12, 06:01.

Kommentar

• senmathal
          • sep 2008
          • 1810

Jag kan egentligen ingenting om detta men jag vet att man avråder från att ladda lipo från bilen när man kör. Tydligen har det hänt att laddare gått sönder just på grund av spänningstoppar från bilens generator. En bilgenerator håller ganska exakt spänning så länge inte någon förbrukare slås av eller på för då hinner inte laddngsregulatorn med. Jag har en Citroen C5 och i den sitter det en elektrisk hydraulpump till fjädringen. När den slår av och på blinkar det till rejält i lyset och det är ett fenomen som alla C5 ägare har. Det är mest märkbart när den slår av så det blir en spänningstopp.

/Mats

Kommentar

Arbetssätt...