Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
den passar till din nya Futaba 6 Exp 2,4 ghz ska fungera mellan två !!
MVH Steve
Excell 60 2 St
Heim 10 CC skala Hughes 500 E
Concept SR
Modeltech Cap 21 2 st
Wonder 2 St
skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)
Hej Nexus,
Dom visste vilken kabel dom skulle ha - problemet var att deras leverantör inte hittills kunnat leverera den.
Hälsningar
Roger
Ja jag förstår ok Jag hoppas att ordnar dom till Patrik snart !!
MVH Steve
Excell 60 2 St
Concept SR
Modeltech Cap 21 2 st
Wonder 2 St
Vill bara klargöra några saker som en del av er fått om bakfoten.
den nya kabeln klarar mekaniska påfrestningar betydligt bättre än den gamla din kontakten, den bröt ofta sönder sitt fäste bak pga att den stack rakt ut och många la radion på ett bord och då bröts den av . En till anledning är också egna kablar som folk gör till olika simulatorer och kopplar fel, detta problem har minskat med den nya kontakten, vill man ändå göra en egen kabel är det bara att slakta en lärar elev kabel.
Hej alla.
Det var länge sedan tråden startade och jag får väl berätta att vi till slut hittade en kabel hos Hobbygården i Klippan.
Det var en resa på ca 45 mil runt skånes slott och gamla kloster.
Huvudavsikten med resan var att studera bilbanor - ett par bilder finns på klubbens hemsida - där man lite längre ner på sidan kan se vår våra nya radio med kabel och flygplan.
Vår gamla Hitec med DIN-kontakt har hållit 10 år med allt vad det innebär av att lägga radion på kontakten, ta kontakterna in och ut samt snubbla och trampa på sladden. Visst finns det standard DIN-kontakt med 90-graders vinkel till sladden om man letar men här har Futaba valt en kontakt som är svårare att hitta snabbt på hyllan.
Vänligen Patrik
du fick rätt kabel klart nu så lycka till med detta
MVH Steve
Excell 60 2 St
Concept SR
Modeltech Cap 21 2 st
Wonder 2 St
Kommentar